Pakkopoltto tech

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saabatti kirjoitti:
Ti Touko 10, 2022 08:33
Tuota eSIDiä ei saa vissiin Femmaan?
Ainakaan toistaiseksi eSIDiä ei saa femmaan.
Minäkin ostaisin sellaisen NG9-5:een, jos vain olisi saatavilla :roll:

Huomasin juuri, että eSID3:ssa olisi toimintona DPF:n pakkopoltto.
Harmi, että sitä ei saa eSID2:n viimeiseen versioon :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Femma on nyt ollut pari päivää korjaamolla, jossa Tech2. Eivät saa polttoa tehtyä sielläkään. Ensin kuulemma herjasi, että vikakoodin takia ei voida tehdä regeneraatiota. Vikakoodit siis hehkuista ja tuo P1901, joka vikavalonkin sytyttelee.

Vikakoodien nollauksen jälkeen herjasi kuulemma kylmää konetta, joten ajoivat lämpimäksi.

Sen jälkeen regeneroitaessa ei enää herjaa mitään, mutta ei vaan silti aloita regeneraatiota. Pyytää kuulemma loputtomasti painamaan vaan start, mutta mitään ei tapahdu. Nokiarvo on kuulemma 110% (jos oikein ymmärsin), eli voiko tuo olla vaan niin täynnä, ettei rupea tekemään edes pakkopolttoa?

Mitähän tolle pitäis seuraavaksi kokeilla? Ens viikolla menee leima umpeen :evil: Nopeat vastaukset ois arvossaan, niin tietäsin vinkata korjaamoa. :|
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mulla avossa oli kans täynnä seisonnan jälkeen niin tech ei suostunut tekeen polttoa mut eka kunnon maantielenkki niin onnistui.

Jos koodit poissa niin kunnon maantielenkki kannattaa ihan ekana tehä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

tetammi kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 08:07
Mulla avossa oli kans täynnä seisonnan jälkeen niin tech ei suostunut tekeen polttoa mut eka kunnon maantielenkki niin onnistui.

Jos koodit poissa niin kunnon maantielenkki kannattaa ihan ekana tehä.
Tota on kokeiltu. Nollasin koodit ja ajelin 120 km, ei auttanut. Valo syttyi taas seuraavalla käynnistyksellä. :evil:
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja tturku »

mutta ajoitko normaalisti vai kierrokset korkealla? Toi mun italiantuonti cabbe herjasi myös DPF:stä kun sain suomeen ja noin 5km 100km/h 3vaihe sisässä poisti ongelman. Ei tosin varmaan ollut kovin pahasti tukossa.
Voihan se olla että sulla on DPF:n sisuskalut lähteneet liikkeellle ja se on oikeasti tukossa myös? Siihen auttaa sit enään vaan joko uusiminen tai laiton suolestaminen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Päivitystä:

Korjaamolla vaihtoivat autoon kaikki hehkut, jonka jälkeen saivat pakkopolton tehtyä autoon kahdesti. Nokiarvo laski 110->70. Hain auton ja maksoin tietty monta sataa korjauksesta. Kehottivat ajamaan vielä maantielenkin autolla, että lähtisi normaalilla poltolla loput paskat sieltä. Tein työtä käskettyä ja auto toimi ihan normaalisti.

Tuntia myöhemmin käynnistin auton ja ta-daa, vikavalo taas taulussa! On tämä vaan mukavaa :). Ei hitto :heart_eyes: :saab:

Maanantaina sitten katsastamaan autoa moottorin vikavalo päällä. Kerta se on ensimmäinenkin.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

tturku kirjoitti:
Pe Touko 20, 2022 12:56
Voihan se olla että sulla on DPF:n sisuskalut lähteneet liikkeellle ja se on oikeasti tukossa myös? Siihen auttaa sit enään vaan joko uusiminen tai laiton suolestaminen.
Mutta tekiskö se silloin sitä pakkopolttoakaan? Kuitenkin siihen vielä suostunut.

Korjaamon lopputuomioksi jäi, että tekee nyt hehkujen vaihdon jälkeen kyllä pakkopolton, mutta ajossa ei ala polttamaan heidän oletuksen mukaan EGR:n vikakoodin takia.

Eilen nyt sain viimein irrotettua sen kaasuläpän ja sen takana oleva putki oli kyllä aivan käsittämättömän paskainen, varsinkin se putken ura oli täynnä sellaista sulaneen lakritsin oloista nokitöhnää. Putsailin sen miten parhaiten taisin, nollasin vikakoodit ja lähdin koeajolle.

Nyt en ainakaan eilisellä lenkillä saanut EGR:n koodia esille, mutta ei se vaan siltikään ajossa polta. P1901 ilmestyy ajon jälkeen seuraavalla käynnistyksellä tauluun helikopterivalon kanssa. Mitähän tässä vielä kokeilisi? Vai pitääkö se pakkopoltto teettää vielä kerran nyt, että auto suostuisi itse taas polttamaan?

(Sivuhuomautuksena: Sain tähän vioista huolimatta vuoden leiman ilman huomautuksia 8O. Nollasin koodit katsastustoimiston pihalla ja jollain ihmeen kaupalla tuo P1901 tai vikavalo ei ilmestynyt katsurin testaillessa autoa. Noin sata metriä katsastuksen pihasta ajon jälkeen valo taas syttyi 8) ).
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Paljonkohan tuolla on ajettu pakkopolton jälkeen?

Et näyttääkö taas täyttä?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja JKen »

Onko paineanturin letku paikallaan pöntössä ja anturissa tai letku hajalla?

P1901 02 Exhaust Particle Filter Pressure Sensor, Short to Ground
P1901 05 Exhaust Particle Filter Pressure Sensor, Open/Short to B+
P1901 0F Exhaust Particle Filter Pressure, Plausibility Fault with Manifold Absolute Pressure
P1901 58 Exhaust Particle Filter Pressure Sensor, Front Hose Loose or Blocked
P1901 75 Exhaust Particle Filter is Blocked
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Korjaamolla tsekkasivat tuon anturin letkun kiinnitykset ja letkun läpi olivat puhallelleet paineilmaa.

Hitto kun tuo OpCom antaa vain koodina P1901-(A), ei noita tarkenteita näytä.

Eilen sain lämä tiskissä kiihdyttämällä sieltä myös pitkästä aikaa esille P0234 eli liikaa ahtopainetta? Liittyneeköhän tämäkin asiaan.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja JKen »

Ja paineanturin letku on ehjä? Testattu, että anturi toimii yms.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

No nyt on sit hehkujen lisäksi vaihdettu:
-hehkujen rele
-EGR
-paineanturi

Valo ei ole nyt syttynyt neljään päivään. Pysyispä nyt poissa :roll:.

Ehdotin auton korjaamolle vietyäni paineanturin tsekkausta, mutta väittivät ettei johdu siitä. Sitten nuo muut osat vaihdettuaan olivat lopulta vaihtaneet anturinkin, jolloin helikopterivalokin lopulta katosi.

Ei muuten ole kovin lujia nuo tarvike EGR:t, kun kaksi vuotta kesti edellinen osa...
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Vastaa Viestiin