Manoil
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mitä tarkoitat?torque kirjoitti: ↑Ma Syys 25, 2023 14:43^niinpä, ihan sama mitä mursunrasvaa tälläisiin vanhoihiin romuihin laittaa kunhan täyttää speksit. Jos hieman ilkeä, yhä hämmästyttää että on noita öljymerkkien experttejä. Ehkä jotain eroa voi olla jos ajosuorite on esim. 40tkm/v, ja piitkät öljynvaihtovälit(saabithan tunnetusti ei oikein tykkää).
Tuohan on totta. Vaan kuten sanoin, nämä alkaa olla jo sen ikäisiä että ei niissä mitkään spesiaalit/superit enää pelasta. Vai onko viesti se että kun käyttänyt hieman enemmän € öljynvaihtoon niin voi painella pidemmillä vaihtoväleillä?että sama se on millä ajaa kunhan vaihtaa riittävän usein.
yläpään kuumankesto
En ymmärrä kysymystä mutta ei tule mieleen mitään ammattikäyttöä johon tuollainen 15v diesel-Saab soveltuisitorque kirjoitti: ↑Ti Syys 26, 2023 01:55
Siis auto yhä jossain ammattikäytössä? Jos ei, C3,niin eiköhän se ihan sama. Oli se yksi kaveri jolla volle S80 diesel, meni jotain 400tkm+ vannoi Castrolin nimeen, tuli hieman outo fiilis, vaan heillä se auto ollut taksikäytössä. Ja jos muistan oikein meilläkin jotain Castrolia oli RE85 femmassa, vaan samaa mustaa tervaa sieltä tuli ulos vaihdossa.
Eli onko faktatietoa siitä, ettei halvempi öljy vähennä moottorin kilometrejä?torque kirjoitti: ↑Ma Syys 25, 2023 22:21Eli teillä on faktatietoa, että se 30€ "lisäkustannus" tuo lisäkilsoja moottorille saisihan tuolla kuukaudeksi 30l maitoa jääkaappiin. Ja mikä on se parempi öljy(ei tarvii vastata).
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 8#p1326098 (Valvoline)
Tuohan on totta. Vaan kuten sanoin, nämä alkaa olla jo sen ikäisiä että ei niissä mitkään spesiaalit/superit enää pelasta. Vai onko viesti se että kun käyttänyt hieman enemmän € öljynvaihtoon niin voi painella pidemmillä vaihtoväleillä?että sama se on millä ajaa kunhan vaihtaa riittävän usein.
TTidstä ei tietoa, vaan nämä RE85 femmat, siinähän on se vaihtoväli 8-10tkm riippumatta mitä voitelumerkkiä käytetty, alkaa lompakko keventyä.
Eiks noita ruokalähetit jne diggaisi. Onko uber yhä toiminnassa?En ymmärrä kysymystä mutta ei tule mieleen mitään ammattikäyttöä johon tuollainen 15v diesel-Saab soveltuisi
Tuo taitaa olla enimmäkseen viskositeettiin ja lämpötilaan liittyvää, IMO. Mut samapa tuo.Mistä ero tulee? Pienempi kitka, vähemmän metalli-metalli kosketusta ja sitä kautta vähemmän kulumista. Mutta käyttäkööt kuka mitä lystää ja kaikki saavat ihmetellä toistensa näkemyksiä..
Etanoli autossa kullankeltainen Mobil ei mene mustaksi, siitä tulee punertavaa
Mistä päättelit että huohotus ei toiminut? Jos huohotus toimii eihän sinne mosaan paljon tervaa keräänny.Ite ostin taannoin 360tkm ajetun hyvin huoltodiagnosoidun huohotinvammaisen femman.
Kaikista moottoriöljyistä tulee punertavaa etanolikäytössä, jos etanoli ei pääse haihtumaan öljyn seasta pois. Eli silloin moottoriöljyn lämpötila ei saavuta tarpeeksi korkeaa lämpötilaa riittävän pitkäksi ajaksi. Toki toiset öljyt sietävät paremmin etanolisoitumista kuin toiset.. Ja tämä perustuu ihan moottoriöljyn luokituksiin.
Kaikki B2X5 sarjan moottorit ovat huohotinvammaisia vuosimalliin 2004 asti, jolloin huohotus vasta korjattiin lopullisesti. Tämä huohotinvammaisuus on siis vain sanonta... Ja pointti olikin lähinnä siinä, että se ensimmäisinkin huohotinversio selvästi toimii kunhan...
Ok, hyvä pointti, oli joku hlö Ruotsissa kun alun tuota alun lähti tutkimaan hieman tarkemmin, vaan ei tainnut olla noista öljynlaaduista kiinni. Ja taisinmpa '01 OG T7 2.0t kolkkiin hieman seurata että mikä seuraava toimenpide, vaan tulihan se kuntoon kun ne jotain pari päivitystä teetti, sen ajan kun me sillä ajettiin.Kaikki B2X5 sarjan moottorit ovat huohotinvammaisia vuosimalliin 2004 asti, jolloin huohotus vasta korjattiin lopullisesti.
Eikös noissa ole erona ainoastaan sinne lohkoon porattu ja kierteistetty reikä johon tulee yhdyskappale sieltä öljyloukulta? Itsekin mietin sellaisen reiän poraamista ja jenkaamista kun oli öljypohja irti B205:stä, mutta jäi tekemättä?Pakari kirjoitti: ↑Ti Syys 26, 2023 21:30Kaikki B2X5 sarjan moottorit ovat huohotinvammaisia vuosimalliin 2004 asti, jolloin huohotus vasta korjattiin lopullisesti. Tämä huohotinvammaisuus on siis vain sanonta... Ja pointti olikin lähinnä siinä, että se ensimmäisinkin huohotinversio selvästi toimii kunhan...