Ei ole kyllä softaus harmittanut päivääkään omaan ttittidiihin. Välillä toki mietityttää, että olishan ton dpffänkin voinut poistattaa, mutta tuumasin, kun ei ole vikoja ollut, niin jääköön.
Heikkohermoisempi olisi pistänyt osina myyntiin ton sun Tidsin. Hyvä, kuun jaksoit katsoa loppuun asti, vaikka euroja kuluikin.
1.9 TiDS vikakoodeilla P2279, P0234, P1901
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: 1.9 TiDS vikakoodeilla P2279, P0234, P1901
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Re: 1.9 TiDS vikakoodeilla P2279, P0234, P1901
Looginen ketju olisi: EGR möhnää hiljalleen imusarjan -> aiheutta läppien toimintaan takertelua -> läppä irtoaa ja akselinreijästä imuvuoto -> vuoto aiheuttaa nokipäästöjä -> DPF tukkoon -> painetta letkuun -> letku poikki
Hyvä että tuli kuntoon, nyt onkin sitten suurinpiirtein JumalTenDieselin kaikki potentiaaliset ongelmakohdat laitettu.
Hyvä että tuli kuntoon, nyt onkin sitten suurinpiirtein JumalTenDieselin kaikki potentiaaliset ongelmakohdat laitettu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 1.9 TiDS vikakoodeilla P2279, P0234, P1901
Samantyyppisten koodien kanssa tuli painittua. 2264 oli tullut muutaman kerran. Sille tuli sitten kaveriksi 1901 sekä limb mode. Yritin saada polttoa aikaiseksi isoilla kierroksilla maantieajossa 3+sport. Sain aikaiseksi pari kertaa 2279 koodin ajelun aikana, sekä useasti 1901.
Ajattelin, että kone tarvitsee vain runtua, että lähtee möhnä liikkeelle. Tämän polkemisen ansiosta sain vielä dumbilta kuulostavan mossahduksen aiheuttaman 0234 koodin sekä jatkuvan limbin.
Jatkuvan vian ansiosta löytyi räjähtänyt ahtoletku. Samalla meni EGR putsaukseen, laitoin Mr Musclet VNT:lle. Putsasin DPF:n paineanturin sekä suodattimen vesianturin liittimet. DPF:n alipaineletku jäi tarkastamatta, kun tallissa ei ollut Saabin mentävää aukkoa toisen projektin takia.
Koeajolla oli vielä tehot hukassa. Syyksi paljastui räjähtänyt alipaineletku.
Toisella koeajolla tehot oli tallella ja koodit poissa.
Ajattelin, että kone tarvitsee vain runtua, että lähtee möhnä liikkeelle. Tämän polkemisen ansiosta sain vielä dumbilta kuulostavan mossahduksen aiheuttaman 0234 koodin sekä jatkuvan limbin.
Jatkuvan vian ansiosta löytyi räjähtänyt ahtoletku. Samalla meni EGR putsaukseen, laitoin Mr Musclet VNT:lle. Putsasin DPF:n paineanturin sekä suodattimen vesianturin liittimet. DPF:n alipaineletku jäi tarkastamatta, kun tallissa ei ollut Saabin mentävää aukkoa toisen projektin takia.
Koeajolla oli vielä tehot hukassa. Syyksi paljastui räjähtänyt alipaineletku.
Toisella koeajolla tehot oli tallella ja koodit poissa.
ex 9-5 -06 2.3T STW Aero
ex 9-5 -07 2.0T STW A
ex 9-5 -07 2.3T STW
ex 9-5 -08 2.3T STW
ex 9-5 -09 (-10) 1.9 TiD STW A
ex 9-5 -07 2.0T STW A
ex 9-5 -07 2.3T STW
ex 9-5 -08 2.3T STW
ex 9-5 -09 (-10) 1.9 TiD STW A
Re: 1.9 TiDS vikakoodeilla P2279, P0234, P1901
Lainataas topicia, olen seurannut oman uuden tuttavuuden sielunelämää eSIDillä pari viikkoa ja ongelmana on ajoittainen aliahtaminen. Potilaana -08 1.9tids Hirsch softalla, ainakin lappujen mukaan.
Auto on pirteä käynnistämisen ja lyhyen tyhjäkäynnin jälkeen, ja aina parin minuutin ajon jälkeen menohalut loppuvat. Tästä on pari kertaa tullut ohitustilanteessa vikakoodi p0234 5B, eli aliahtaminen. SaabWISin mukaan vikakoodi tulee kun ahtopaine on alle pyynnin yli 4s ja yli 2750rpm. Normaaliajossa ei siis vikakoodi ilmesty noiden vuoksi.
Alussa ahdot nousee 1.98 bar, ongelman ilmetessä 0.2-0.7 bar. Wastegate arvo pyörii 73 paikkeilla ja kiihdytyksessä jää vain 60 päälle. Myös tyhjäkäynnillä ongelmatilassa 73 paikkeilla, kunnes hetken päästä laskee 58 ja auto on taas hetken pirteä.
Onko vastaavia ongelmia tullut vastaan kenelläkään ja mikä on auttanut?
Auto on pirteä käynnistämisen ja lyhyen tyhjäkäynnin jälkeen, ja aina parin minuutin ajon jälkeen menohalut loppuvat. Tästä on pari kertaa tullut ohitustilanteessa vikakoodi p0234 5B, eli aliahtaminen. SaabWISin mukaan vikakoodi tulee kun ahtopaine on alle pyynnin yli 4s ja yli 2750rpm. Normaaliajossa ei siis vikakoodi ilmesty noiden vuoksi.
Alussa ahdot nousee 1.98 bar, ongelman ilmetessä 0.2-0.7 bar. Wastegate arvo pyörii 73 paikkeilla ja kiihdytyksessä jää vain 60 päälle. Myös tyhjäkäynnillä ongelmatilassa 73 paikkeilla, kunnes hetken päästä laskee 58 ja auto on taas hetken pirteä.
Onko vastaavia ongelmia tullut vastaan kenelläkään ja mikä on auttanut?
Re: 1.9 TiDS vikakoodeilla P2279, P0234, P1901
Oletko tsekannut ahtoletkut?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 1.9 TiDS vikakoodeilla P2279, P0234, P1901
Päälipuolin kunnossa, täytyy odotella että sateet rauhottuu, että pääsee auton alle.
Hämärää tuossa on, että hetken rauhottuminen palauttaa ahdot ennalleen.
Hämärää tuossa on, että hetken rauhottuminen palauttaa ahdot ennalleen.