Seppä kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä.
Nyt on sitten parista pajasta tullut kahdenlainen tuomio. Toinen sanoo, ettei pumppu ole rikki vaan ohjainyksikkö on sökö ja toinen sanoo, että ohjainyksikkö on ehjä ja pumppu on sökö...Molemmissa on auto laitettu piuhan päähän. Kumpaa nyt sitte uskoo. Voiko tuon ohjainyksikön vaihtaa itse vai tarviiko jotain säätöjä tehdä vaihdon yhteydessä? Yksikön vois kyllä irrottaa ja ihmetellä, että mitä se on syöny.
Itse vaihdoin toisesta pumpusta irroittamani yksikön ja lähti toimimaan ilman säätö toimenpiteitä. Korjattu yksikköhän on sama kuin ennen, joten ei vaadi toimenpiteitä.
Irroitus on kohtuu helppo, lukuunottamatta anturien hopealla juotettuja liitoksia, jotka ovat mustan kumimaisen aineen seassa, jonka saa kaavittua pois. Hyvät Torx avaimet kannattaa hommata tai omistaa. Itse irroitin anturit pumpun rungosta, mutta varaosa pumpusta ei lähtenyt päätyssä oleva anturi ehjänä pois, joten suosittelen aukaisemaan juotokset. Yksikön alla on lisäksi pumpun asentotunnistin, joka pitää iroittaa samalla, kun nostaa yksikön pois (Ältä tiputa ruuveja pumpun sisään
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
)
Takaisin laitossa oli jälleen varaosapumppu avuksi, koska siitä sai tlisä täytettä kumimaisen aineen täyttöön (suli nätisti kolvilla). Juotokset tein uudestaan tinalla, joka tuntui kestävän ihan OK.