d223l vikakoodi P0418?

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
masa 9-5
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: La Maalis 25, 2006 22:35
Paikkakunta: tornio

d223l vikakoodi P0418?

Viesti Kirjoittaja masa 9-5 »

Eli Auto 9-5 2-2 tid 03. Niin kauan auto pelaa hyvin kunnes tekee pidemmän vedätyksen täyskaasulla eli kiihyttää esim 1700rpm tuonne 3000 rpm kolmosella lappu lattiassa, niin vikavalo syttyy ja tehoja rajotetaan.

Katsoin Scanmaster ELM ohjelmalla (kaapeli ELM327 usb) ja Opel moodissa luin vikakoodit:
P02CC no description
P0418 "secondary Air Injection System Switching Valve ""2""
P0118 no description

Vika tuntuu pysyvältä koska kuittauksen jälkeen pelaa normaalisti kunnes kiihäyttää...

Lähinnä kaipaisin selitystä tuolle P0418 koodille :?:
141/300
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: d223l vikakoodi P0418?

Viesti Kirjoittaja hz81 »

masa 9-5 kirjoitti:Eli Auto 9-5 2-2 tid 03. Niin kauan auto pelaa hyvin kunnes tekee pidemmän vedätyksen täyskaasulla eli kiihyttää esim 1700rpm tuonne 3000 rpm kolmosella lappu lattiassa, niin vikavalo syttyy ja tehoja rajotetaan.

Katsoin Scanmaster ELM ohjelmalla (kaapeli ELM327 usb) ja Opel moodissa luin vikakoodit:
P02CC no description
P0418 "secondary Air Injection System Switching Valve ""2""
P0118 no description

Vika tuntuu pysyvältä koska kuittauksen jälkeen pelaa normaalisti kunnes kiihäyttää...

Lähinnä kaipaisin selitystä tuolle P0418 koodille :?:
Koodeista en tiedä. Itsellä teki 2.2TiD vastaavaa kun ilmamassamittari oli rikki.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
masa 9-5
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: La Maalis 25, 2006 22:35
Paikkakunta: tornio

Re: d223l vikakoodi P0418?

Viesti Kirjoittaja masa 9-5 »

Jep kiitos vastauksista. Pitää aloittaa tuosta halvemmasta eli lämpöanturista, ja putsata map vaihteeksi.
141/300
masa 9-5
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: La Maalis 25, 2006 22:35
Paikkakunta: tornio

Re: d223l vikakoodi P0418?

Viesti Kirjoittaja masa 9-5 »

Kävin tänään luetuttaan viat ja löyty p0103 ja p0244 (eilen viat kuitattiin pois).
Ajon jälkeen on ennen turbon mankku venttiili surissu pellin alla sen 40 sekunnin jälkitoiminnon.
Onkohan tuo nyt korkannu sitte ko ei enää surise ja siittä nuo viat johtuu... en keksi enää muutakaan :?:
141/300
masa 9-5
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: La Maalis 25, 2006 22:35
Paikkakunta: tornio

Re: d223l vikakoodi P0418?

Viesti Kirjoittaja masa 9-5 »

Vai onko mahdollista että esim nesteen lämpötila-anturi on sökö ja aiheuttaa nuo oireet? :roll:
Viimeksi muokannut masa 9-5, To Helmi 11, 2010 16:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
141/300
masa 9-5
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: La Maalis 25, 2006 22:35
Paikkakunta: tornio

Re: d223l vikakoodi P0418?

Viesti Kirjoittaja masa 9-5 »

kiitos :cry: kerroppa seuraavaksi paljon mankkuventtiilin kelan resistanssi mahdollisesti on? :mrgreen: ko olet niin noheva :lol:
141/300
masa 9-5
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: La Maalis 25, 2006 22:35
Paikkakunta: tornio

Re: d223l vikakoodi P0418?

Viesti Kirjoittaja masa 9-5 »

Mimmi kirjoitti:Mitäs, jos luetuttaisit kaikki vikakoodit kerralla TECHlla, ettei tarvitse jokaista arvattua vikakoodia selostaa erikseen.
Kävin tecillä luetuttamassa...
141/300
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: d223l vikakoodi P0418?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

masa 9-5 kirjoitti:Kävin tänään luetuttaan viat ja löyty p0103 ja p0244 (eilen viat kuitattiin pois).
Ajon jälkeen on ennen turbon mankku venttiili surissu pellin alla sen 40 sekunnin jälkitoiminnon.
Onkohan tuo nyt korkannu sitte ko ei enää surise ja siittä nuo viat johtuu... en keksi enää muutakaan :?:
Tutkisin alipaine vuodot (jos tässä vuosimallissa on alipaine ohjattuja toimintoja) ja jos ei auta/löydy, niin kokeilisin varmasti ehjällä imm.llä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin