elikkäs autona on 9-3 00 2.2 tid.
eperistä on tullut aivo kuollut ja preheatilta ei ainaklaan suoraan löydy korvaavaa, jossainhan on väläytelty että, se vw mallin lämmitin sopis heittämällä paikoilleen onko kellään kokemusta?
onko noita lämmittimiä mistään muualta saatavana?
eper aivo kuollut
Re: eper aivo kuollut
Jos laite pelaa muutoin (tai on kiinnostusta korjata muutkin viat) niin merkkiliikkeestä löytyy ohjausyksikkö varaosana. Muutama vuosi sitten maksoi n.150e.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: eper aivo kuollut
Omassa sama tilanne ja olen harkinnut vaihtavani sen vw:n lämppärin kokonaisuudessaan eli 350 tulee silloin hintaa.HarZa kirjoitti:elikkäs autona on 9-3 00 2.2 tid.
eperistä on tullut aivo kuollut ja preheatilta ei ainaklaan suoraan löydy korvaavaa, jossainhan on väläytelty että, se vw mallin lämmitin sopis heittämällä paikoilleen onko kellään kokemusta?
onko noita lämmittimiä mistään muualta saatavana?
Re: eper aivo kuollut
Terve.
Ei välttämättä kannata ostaa sitä pelkkää ohjausyksikköä,tai ainakin kannattaa olla varma minkä takia alkuperäinen on prakannut. Omassa tapauksessani ohjausyksikkö vioittui, kun paloilmapuhaltimen laakerointi jumittui ajan kuluessa. Tämä sitten poltti ohjausyksikön PWM-säätimen transistorit, ja viotti samalla yksikköä muutenkin. Tässä tilanteessa uusi ohjausyksikkö ei olisi parantanut vian perimmäistä syytä, ja vika olisi luultavasti uusiutunut pikapuoliin.
Itse ostin preheat-finlandilta tuon uuden lämmittimen (eli se volkkarin malli). Sopi "heittämällä" paikalleen ja on toiminut hyvin.
Ei välttämättä kannata ostaa sitä pelkkää ohjausyksikköä,tai ainakin kannattaa olla varma minkä takia alkuperäinen on prakannut. Omassa tapauksessani ohjausyksikkö vioittui, kun paloilmapuhaltimen laakerointi jumittui ajan kuluessa. Tämä sitten poltti ohjausyksikön PWM-säätimen transistorit, ja viotti samalla yksikköä muutenkin. Tässä tilanteessa uusi ohjausyksikkö ei olisi parantanut vian perimmäistä syytä, ja vika olisi luultavasti uusiutunut pikapuoliin.
Itse ostin preheat-finlandilta tuon uuden lämmittimen (eli se volkkarin malli). Sopi "heittämällä" paikalleen ja on toiminut hyvin.
Re: eper aivo kuollut
VW-malli sopii. Itselläni alkuperäinen 3,3 kW vaihtui VW:n 5 kW:een (Preheat). Erona VW:n lämmittimessä se, että siinä ei ollut sitä toista liitintä, joka alkuperäisessä lämmittimessä oli liittämättömänä eli tarpeettomana. Kytkettävä liitin on sama. Ne pari piuhaa, jotka alkuperäisessä meni käyttämättömään liittimeen, ovat liitetty siihen kytkettävän liittimen käyttämättömiin pinneihin.HarZa kirjoitti:eperistä on tullut aivo kuollut ja preheatilta ei ainaklaan suoraan löydy korvaavaa, jossainhan on väläytelty että, se vw mallin lämmitin sopis heittämällä paikoilleen onko kellään kokemusta?
5 kW lämmitin on fyysiseltä kooltaan hieman pidempi (9-3:een kiinnitettynä kulkusuunnassa leveämpi), mutta mahtuu ja sopii suoraan alkuperäisen lämmittimen paikalle. Yhteenvetona: sopii suoraan vanhan tilalle ja toimii kuten pitääkin.
Re: eper aivo kuollut
Toimiiko ajastuskin SID:istä ok? Ja hinta siis toi 350e?
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: eper aivo kuollut
Ajastus, manuaalistartti ja automaattinen käynnistys (kuljettajasta riippumaton) toimivat aivan normaalisti. 350€ on ilmeisesti sen 3,3 kW:n hinta. 5 kW:n on noin 100€ kalliimpi.Mike Hunt kirjoitti:Toimiiko ajastuskin SID:istä ok? Ja hinta siis toi 350e?
En tiedä oliko 3,3 kW:n toimituksessa ongelmia, kun myyjä soitti jälkeenpäin ja tarjosi 5 kW:sta. 9-3 ss 2.2 Tid konehuoneesta löytyy tuo isompi lämmitin vakiona (ainakin isän autossa), mikä oli sitten yksi syy isomman lämmittimen valintaan. Ja kyllähän tuo tehokkaampi lämmitin lämmittää nopeammin, kunhan saa vielä vuotavan termostaatin vaihdettua