2.3i-16 kirjoitti:Miten paksuja kumihanskoja pitää käyttää jotta dieselin haju ei tartu käsiin? Kortonginohut, hammaslääkäriemännältä lainattu ei ainakaan tuntunut riittävän.
Ohuita olen käyttänyt ja ajetellut hajun seuraavan kenkien mukama autoon mutta jos vetäiskin kahdet hanskat päällekkäin.
Itse suosin näitä pakkauksen takia: ohut pahvikotelo, joka menee mukavasti vänkärin selkänojan taakse. Ja vielä toimivatkin.
suorsa kirjoitti:Yllättikö odottamaton ja kiireellinen auton vaihto?
Ei samoin kuin viimeksi(kolari) mutta uusi venyisi ensi alkukesään jolloin vanhassa olisi 500000km ja sedan löytyi. Tässä on moottorin lisäksi toinen ongelma kun penkit on valkoista reiällistä nahkaa mutta eiköhän penkkisarjoja löydy.
ymmärsin mutta alkoi vain kiinnostaa että mitäs oli tapahtunut niikuin vaimo ajoi vanhan portterin tutun porttiin kiinni oikeasta kyljestä jäi puolen meträ ilmaan siihen metalliseen tolppaan
9-5T kirjoitti:Ei oireile mitenkään. Huomasin vain kun miettisin koska putsaisi imusarjan.
Mutta jos tuossa ei ole ollut muita isompia vikoja, niin aika hyvinhän tuo moottori on kestänyt. Kiitettävä määrä ajokilometrejä takana! Moni nykyajan diesel- ja liekkö bensamylly ei tahdo kunnolla kestää kovia pakkasia, se on tosi asia mielestäni. Meillä on menossa jo talon 8. Saab, jos kaikki lasketaan, meidän ajotavalla yhdessäkään autossa EI ole ollut mitään isompia vikoja, paitsi se samperin 1.8i Ople-moottori, Saabin omat koneet ovat kestäneet erinomaisesti - ei ole ollut pakkasen kanssa mitään ongelmia.
9-5T kirjoitti:Ei oireile mitenkään. Huomasin vain kun miettisin koska putsaisi imusarjan.
Mutta jos tuossa ei ole ollut muita isompia vikoja, niin aika hyvinhän tuo moottori on kestänyt. Kiitettävä määrä ajokilometrejä takana! Moni nykyajan diesel- ja liekkö bensamylly ei tahdo kunnolla kestää kovia pakkasia, se on tosi asia mielestäni. Meillä on menossa jo talon 8. Saab, jos kaikki lasketaan, meidän ajotavalla yhdessäkään autossa EI ole ollut mitään isompia vikoja, paitsi se samperin 1.8i Ople-moottori, Saabin omat koneet ovat kestäneet erinomaisesti - ei ole ollut pakkasen kanssa mitään ongelmia.
totta täälä oli keli nollassa auto ei ollut missää lämppärissä, ja kerta laakista käyntii, toisinkuten, menneen ajan vw... nykyisitä ei oikeen tietoa isommin enää
Rene-Rane kirjoitti:totta täälä oli keli nollassa auto ei ollut missää lämppärissä, ja kerta laakista käyntii, toisinkuten, menneen ajan vw... nykyisitä ei oikeen tietoa isommin enää
Jos ei auto nollakelillä lähde laakista käyntiin, niin siinä autossa on vikaa.
...töissä tosin joskus väittivät vastaan, kun totesin saman puhuen -30°C lämpötilasta .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Rene-Rane kirjoitti:totta täälä oli keli nollassa auto ei ollut missää lämppärissä, ja kerta laakista käyntii, toisinkuten, menneen ajan vw... nykyisitä ei oikeen tietoa isommin enää
Jos ei auto nollakelillä lähde laakista käyntiin, niin siinä autossa on vikaa.
...töissä tosin joskus väittivät vastaan, kun totesin saman puhuen -30°C lämpötilasta .
sekin on kokeiltu viime talvena, seuraus oli Joulukuusi efekti (ce-valo)
Itse täräytin viime talvena muutaman kerran noin -30asteen pakkasessa kylmiltään hiiluxin käyntiin. Tummemmat pakokaasut kuin normaalisti. Se ei särkenyt ahdinta niinkään, vaan se kylmä ajoviima, joka jäädytti turbon metallisen imuputken, joka on päivitetty nyt kumiseen ja sen sisällä on metallisihti, ettei jää pääse enää ahtimeen.
Asiakkaat valikoidaan etukäteen mutta hetken kokemus beige nahasta paljasti kuinka paljon vaatteista yms. tarttuu väriä nahkaan. Naarmut taitaa lähteä puleeramalla mutta koska sen voi tehdä vain muutaman kerran täytyy antaa olla.