Kaikista vastalauseista huolimatta chippasin 3.0Tid:n . Ja kulkee nyt sitten vihdoinkin edes vähän niin kuin auton pitää kulkea . Ja turha tulla tuohon alle kommentoimaan että hajoaa sitä ja tätä. Naatin niin kauan kuin kestää ja jos ei kestä hommataan uutta tilalle. Ei se sen kummempaa ole . Hyvää kesää kaikille
Hyllystä lytyy: Saab 9000 3.0 V6 Griffin -95, Saab 9-5 3.0 Tid wagon -02, Saab 9-3 1.8t wagon -05
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
Auttokos yhtään alavääntöön, vai tuliko vaan entistä isompi turbopotku? Itellä kans moinen rotjake alla. päätarkoitukseen eli 94 km työmatkaan mainio, mutta kaupunnissa pyöriessä joskus pännii.
Kaupunkiajossa 1000-1500 kierroksilla ei oikeastaan tunnu juuri muutosta mutta siitä eteenpäin kyllä .
Kävin kuitenkin kokeilemassa motoritiellä ja laskin nopeuden viitosella viiteenkymppiin ja siitä sitten kiihdyttämään. Ei ollut minkäänlaista tukehtumisen meininkiä vaan jaksoi lähteä vetämään ihan mukavasti vauhdin kiihtyessä sitä liukkaammin kun kierroksia tuli lisää.
Hyllystä lytyy: Saab 9000 3.0 V6 Griffin -95, Saab 9-5 3.0 Tid wagon -02, Saab 9-3 1.8t wagon -05
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
Selvä. Kiitti tiedosta. Ihmeen heikko tuo alapää tuossa koneessa, sammuu iteltäkin nurkka-ajossa aika usein. Valittelivat sitä jo aikanaan ekassa TM-testissä.
Brewmaster kirjoitti:Selvä. Kiitti tiedosta. Ihmeen heikko tuo alapää tuossa koneessa, sammuu iteltäkin nurkka-ajossa aika usein. Valittelivat sitä jo aikanaan ekassa TM-testissä.
Vitosvaihteella kyllä meno maittaa
Kannattaa vaihdattaa moottorisofta viimeisimpään versioon niin ei kyykkäile.
9-3Tid kirjoitti:
Kannattaa vaihdattaa moottorisofta viimeisimpään versioon niin ei kyykkäile.
Kuinkas tuore tuo viimeinen versio on? Moottori vaihdettu 2006, ohjelma lienee niiltä ajoilta. Tarkoitatko ohjelmapäivitystä saab-huollossa vai jossain muualla?
Tällä hetkellä turbo on autosta irti ja siihen vaihdetaan johdinsiivet jotta turbo toimii paremmin chipin kanssa ja vääntökäyrä laajenee. Näin ainakin alaan erikoistuneessa liikkeessä lupasivat käyvän. Pitänee etsiä dyno täältä Etelä-karjalasta jahka auto on taas kasassa
Hyllystä lytyy: Saab 9000 3.0 V6 Griffin -95, Saab 9-5 3.0 Tid wagon -02, Saab 9-3 1.8t wagon -05
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
georgahti kirjoitti:tämä nyt on tavallaan vähän OT, mutta olen kuullut huhuja 3l tupaöljyllä toimivista vekottimista, joista saadaan tuplalukemia zipeillä. eihän tuo mosa saabin tekemä ole, mutta luulisi siitäkin nyt 300+ irtoavan kun se keulille on hyväksytty...?
Kyllähän siitä vaikka 400, kun vaan sopivat palikat siihen löytää, mutta onko järkevää, kun tuo konetyyppi on kyseessä (putkien vajoamiset mm.) Asiasta tietävät voivat laittaa lisää kommenttia.
Ei niistä muistakaan ihan kolmea sataa luvata pelkällä ohjelmalla, eikä varsinkaan saman ikäisestä, esim. bmw e39 530d 98-03 luvataan n.225hv ja 500nm, aika paljon siis mutta ei nyt kolmea. Uudemmista e60 sitten noin 260hv/600nm. Bemari esimerkkinä siksi että ne on tehotaiston kärkisijoilla yleensä ollut, ainakin TM:n mukaan.
Sitten on tietysti mahdollisuus isoihin tehoihin jos aletaan vaihtamaan isompaa turboa, cooleria, suuttimia ja mitä näihin vielä muuta täytyykään, mutta sitten maksaakin jo ihan eri lailla.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)