Itse pääyksiköstä?Mimmi kirjoitti:Saa, ottamalla eberin liitin irti.Nicke kirjoitti:Saako tota Eberiä nollattua jotenkin??
Eberi
Re: Eberi
Onko eberillä joku sulake jossain muuallakin kuin konetilan sulakerasiassa.
Eberi ja siihen kuuluva vesipumppu ovat molemmat pimeinä, vaikka SIDin kautta laittaa päälle. Auton sisällä tuuletin rupeaa kyllä pyörimään kun laittaa eberin päälle, mutta lämpöä ei tule. Autona 9-3 2.2 tid vm.2000. Autossa on aut.ilmastointi, jos jotenkin asiaan vaikuttaa.
Eberi ja siihen kuuluva vesipumppu ovat molemmat pimeinä, vaikka SIDin kautta laittaa päälle. Auton sisällä tuuletin rupeaa kyllä pyörimään kun laittaa eberin päälle, mutta lämpöä ei tule. Autona 9-3 2.2 tid vm.2000. Autossa on aut.ilmastointi, jos jotenkin asiaan vaikuttaa.
Re: Eberi
Preheatilta ei ikinä kuulunut mitään tilauksesta, joten pitäköön tunkkinsa ko. pulju.tturku kirjoitti:Päivitystä asiaan: Tosta tilauksesta on mennyt nyt joku 3-4 kk ja monta kertaa yrittänyt tavoitella Preheatin kavereita turhaan. Puhelimeen saatika sitten sähköpostiin ei ole vastattu mitään eli antaa kyseisen lafkan olla... Hyvä puoli on se että samaan 350€ hintaan saa eeberi.comista ja myös Wihurin jälleenmyyjiltä samaa VW:n eberiä.tturku kirjoitti:jep, Tilasin preheatilta sen VW:n vastaavan eberin 350€ hintaan. On kuitenkin tehdasuusi, 2 vuoden takuulla ja karvan alle 200€ olis maksanut ohjainyksikkö pelkästään. Löysin muuten lohjalta toisen liikkeen, joka korjaa autojen elektroniikkakortteja, ja siellä sanoivat, että eberin kortit on sen verran hankalia korjata, koska on upotettu johonkin mömmöön, jolloin niiden esiin kaivaminen vie sen verran aikaa, että maksaa noin 200 € korjata, toisin sanoen uutta aina tilalle.
Heillä vaan ei ole vielä kokemuksia ko. laitteen toimivuudesta täysin saabissa, eli jos joku, jolla on VW:n eberi kiinni viitsisi kurkata eberin kyljestä sen 6 numeron sarjan, niin pystyisin tilaamaan varmasti oikean laitteen?
Saabin eberin numeron on 25 1998 omassa autossa ainakin mutta mikä on VW:n ?
Espoossa sitten asennutin Eberin virallisessa huollossa Dynawatissa autooni tuon Mikko83:kin auton nokalla olevan 5.0kW:n transportterin eberin. 490 eskoo eberi uusi 2 vuoden takuulla, ja 150 eskoo asennustyöt ja 2 päiväksi vuokra-auto. Erittäin hyvää palvelua ja laite meni ihan p&p paikalleen. Aikaa paloi kavereilla oikean mallin metsästämiseen ja asennuskaavioiden tutkimiseen hiukan aikaa, josta syystä auto oli pajalla 2 päivää.
Saa tulla kyselemään jos jotain kiinnostaa tuolla syyskokouksessa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Eberi
Allekirjoittanut meni siitä missä aita on matalin, tilasin jus uuden polttoyksikön Porvoon Deltasta,hinta jää karvan auki seittemästäsadasta, vaihtoon menee reilu vartti ja ainakin toimii.
-04 2,2tid Femma, kakarankuljetuskone -05 sdi klonksvaagen kolopallo,työmatkasukkula -81 MB 613, koskimelontatukikohta
Re: Eberi
Voihan v*tura, ilmeisesti eberi sitten rikki. Tai sitten user error meinaa kun menee sidin kautta ja laittaa "Park Heater = On" asentoon, niin mitään ei tapahdu, hiljaista on ja kojetauluun ei tule mitään valoa. Ei väliä onko virrat päällä vai ei, auto käynnissä vai ei. Olipas mukava syksyn aloitus taas. Eikä myöskään lähde päälle jos asettaa jonkun ajan, ei niin ei.
Olisi tietenkin pitänyt sekin tarkistaa autoa ostaessa. Liekkö menee sitten eberin huollatus liikkeen piikkiin, saapi nähdä ja tapella..
Olisi tietenkin pitänyt sekin tarkistaa autoa ostaessa. Liekkö menee sitten eberin huollatus liikkeen piikkiin, saapi nähdä ja tapella..
Re: Eberi
Kävin eilen taas varaamassa ajan Eberin huollatukseen Finn Klimalle. http://www.finnklima.fi/
Oli jo viime talvena mielessä tuo huolto mutta kevät kerkisi ensin. Edellinen huolto 2v./n. 80tkm. Alko taas vähän enemmän savuttamaan käynnistyessä. Eli normi huolto sihti+tiiviste vaihtoon.
Täällä on ollut juttua kun kyseinen pulju ei suostu ottamaan saabeja huoltoon. Kyselin samalla paikan pomolta syitä. He yksinkertaisesti eivät pysty huoltamanna ebereitä jos joutuu ottamaan vaihdellaatikon irti tai purkamaan helmapeltejä. Itsellä on tuossa polttoainesuodattimen kupeessa tulipellissä joten siitä se on helppo huoltaa. Eli kannattaa käydä paikan päällä näyttämässä autoa ja kysyä onnistuuko huolto. Jos eberi sijaitsee sellaisessa paikassa mihin helposti pääse käsiksi niin kannattaa ottaa se muualla irti ja viedä sitten tuonne huoltoon. Näin ollaan tehty mm. meillä töissä volkkareille.
Oli jo viime talvena mielessä tuo huolto mutta kevät kerkisi ensin. Edellinen huolto 2v./n. 80tkm. Alko taas vähän enemmän savuttamaan käynnistyessä. Eli normi huolto sihti+tiiviste vaihtoon.
Täällä on ollut juttua kun kyseinen pulju ei suostu ottamaan saabeja huoltoon. Kyselin samalla paikan pomolta syitä. He yksinkertaisesti eivät pysty huoltamanna ebereitä jos joutuu ottamaan vaihdellaatikon irti tai purkamaan helmapeltejä. Itsellä on tuossa polttoainesuodattimen kupeessa tulipellissä joten siitä se on helppo huoltaa. Eli kannattaa käydä paikan päällä näyttämässä autoa ja kysyä onnistuuko huolto. Jos eberi sijaitsee sellaisessa paikassa mihin helposti pääse käsiksi niin kannattaa ottaa se muualla irti ja viedä sitten tuonne huoltoon. Näin ollaan tehty mm. meillä töissä volkkareille.
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Re: Eberi
Heihaloo,kolmosen eberin irrotuksessa menee aikaa 5 min, jos puulaaki ei sitä tiedä ni kannattaa vaihtaa lafkaa. Jos matkanvarrelle sopii Porvoon Delta ei o paha, siel toinen asentajista ajaa ite femmalla.
-04 2,2tid Femma, kakarankuljetuskone -05 sdi klonksvaagen kolopallo,työmatkasukkula -81 MB 613, koskimelontatukikohta
Re: Eberi
Niinkuin edellisessä viestissä sanoin niin kannattaa käydä paikan päällä näyttämässä missä lämmitin sijaitsee ja kuinka helposti sen saa irti. Noitä Ebereitä kun on asennettu konetilaan sinne sun tänne, tietääkseni myös 3 litrasessa koneessa. Ei he kieltäytyneet minunkaan eberin huollosta ja siihen menee se sama 5 min. He eivät vain lähde irrottamaan lämmittimiä jos joutuu esim. vaihdelaatikon irrottamaan.Linjavalo kirjoitti:Heihaloo,kolmosen eberin irrotuksessa menee aikaa 5 min, jos puulaaki ei sitä tiedä ni kannattaa vaihtaa lafkaa. Jos matkanvarrelle sopii Porvoon Delta ei o paha, siel toinen asentajista ajaa ite femmalla.
En usko että tuo työhön tarttumisen haluttomuus on tiedosta kiinni, uskoisin sen vain olevan varovaisuutta. He kuitenkin puhuivat kokemuksista, mitä he ovat joutuneet tekemään johon he eivät ole halukkaita esim. juuri tämä 3 litrasen koneen vaihdelaatikon irroitus. Ja minusta kokemus on tärkeä osa ammattitaitoa.
Mutta jokainen päättäköön itse missä huollattaa autonsa. Noita Eberin huoltajia on kuitenkin varsin harvassa. Kyllä minä tykkään kanssa huollattaa autoa siellä missä homma hoituu ja huolto on lähellä. Näillä perusteilla minä pystyn ainakin vielä suosittelemaan tuota paikka.
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Re: Eberi
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=79857baasenar kirjoitti:Hei äly hoi! Joku tuossa nyt mättää! Kuka nyt tuollasta vaihelaatikon irrotussoopaa uskoo! Tuskimpa sitä eberiä asennettaessakaan on vaihelaatikkoa irrotettu!
Kuudes viesti 9-5T:n kirjoittama ja oikein kuvien kera. Ei tuo nyt mahdoton yhtälö pakolla ole jos kahdesta eri lähteestä samaa viestiä tulee. Voin toki olla väärässä
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Re: Eberi
Limu kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=79857baasenar kirjoitti:Hei äly hoi! Joku tuossa nyt mättää! Kuka nyt tuollasta vaihelaatikon irrotussoopaa uskoo! Tuskimpa sitä eberiä asennettaessakaan on vaihelaatikkoa irrotettu!
Kuudes viesti 9-5T:n kirjoittama ja oikein kuvien kera. Ei tuo nyt mahdoton yhtälö pakolla ole jos kahdesta eri lähteestä samaa viestiä tulee. Voin toki olla väärässä
.....
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Eberi
Jokainen omalla tavallaanTurbo16 kirjoitti:Limu kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=79857baasenar kirjoitti:Hei äly hoi! Joku tuossa nyt mättää! Kuka nyt tuollasta vaihelaatikon irrotussoopaa uskoo! Tuskimpa sitä eberiä asennettaessakaan on vaihelaatikkoa irrotettu!
Kuudes viesti 9-5T:n kirjoittama ja oikein kuvien kera. Ei tuo nyt mahdoton yhtälö pakolla ole jos kahdesta eri lähteestä samaa viestiä tulee. Voin toki olla väärässä
.....
229 € ja taas pelittää pari vuotta, kiitos siitä. Finn Klimalla on ilmeisesti ollu ongelmia Saabeissa myös tuon Eberin vikakoodien luvun kanssa? Luulen ettei he eilen edes vikamuistia minun autosta tutkinut vaan hoitivat lämmittimen kuntoon. Ja mitä tuota tutkimaan jos ei ole erikseen hälytellytkään. Ja luulisin että selvisin kuitenkin halvemmalla tuolla kun merkkihuollossa.
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Re: Eberi
käytin viime talvena juuri finclimassa omaa og9-3 ja kokeilivat testerillä ilman tulosta. Eli ei tosissaan pysty heidän testereillä mennä saabin mallien ohjausyksikköihin, vaan se tapahtuu techillä. Se varmaan on se syy, miksi eivät haluais saabeihin koskea, kun eivät pysty tekemään vikatilanteen diaknooseja. Varmasti huoltavat jos saavat laitteen helposti irti ja kertoo mitä haluaa vaihdettavan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Eberi
Mites näiden ebereiden pitäisi käyttäytyä? Mulla lähtee päälle automaattisesti, jos +5'C tai alle, mutta pitäiskö sen sammua myös automaattisesti, kun lämmöt nousee normaaleiksi?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96