Jos 2,2 Tid:n pumpun ohjainyksikkö kilahtaa, niin...

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Jos 2,2 Tid:n pumpun ohjainyksikkö kilahtaa, niin...

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Jos auto edelleen kulkee omin avuin niin vika on jossakin muualla.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
murkis
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 13:24
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Jos 2,2 Tid:n pumpun ohjainyksikkö kilahtaa, niin...

Viesti Kirjoittaja murkis »

Veikkaisin että vika on todennäköisemmin egr-venttiilissä tai ilmamassamittarissa, kuin polttoainepumpun ohjainyksikössä. Kun auto vielä kulkee jotenkin. Ohjainyksikön ollessa hajalla auto ei yleensä ole edes käynnistynyt
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Jos 2,2 Tid:n pumpun ohjainyksikkö kilahtaa, niin...

Viesti Kirjoittaja pocky »

murkis kirjoitti:Veikkaisin että vika on todennäköisemmin egr-venttiilissä tai ilmamassamittarissa, kuin polttoainepumpun ohjainyksikössä. Kun auto vielä kulkee jotenkin. Ohjainyksikön ollessa hajalla auto ei yleensä ole edes käynnistynyt
Auto Jalonen tarjoilee 36€ hintaan tälläisiä koodeja tänään.

P0400 (EGR Valve Actuator. Deviation from demanded position.)
P1149 (Injection Timing Control Malfunction. Injection too Late.)
P1380 (Glow Control Unit Feedback Error)

Eli se on taas vuoltava karstat, mutta mites toi ruiskutuksen ajoitus?
kenelläkään siitä hajua? Ja sitten toi hehkutuspurnukka varmaan tarvii vaihtaa. Ei ole kadonnut putsaamalla liitin.

Oli vaan autohuollon mies ihmeissään miksi joku halusi vain lukea koodit eikä toimittaa autoa huoltoon :lol:
#3431
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Jos 2,2 Tid:n pumpun ohjainyksikkö kilahtaa, niin...

Viesti Kirjoittaja tturku »

tulppaa se EGR niin ei tarvii enään putsailla...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
murkis
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 13:24
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Jos 2,2 Tid:n pumpun ohjainyksikkö kilahtaa, niin...

Viesti Kirjoittaja murkis »

15kOhm vastus vaan kiinni, jos et halua uutta egr-venttiiliä ostaa ja sitten egr:n alipaineletkuihin vaan tulppa.
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Jos 2,2 Tid:n pumpun ohjainyksikkö kilahtaa, niin...

Viesti Kirjoittaja Zomm »

pocky kirjoitti: P1149 (Injection Timing Control Malfunction. Injection too Late.)

Eli se on taas vuoltava karstat, mutta mites toi ruiskutuksen ajoitus?
kenelläkään siitä hajua?
Onko ajoituksen mekaaninen puoli tsekattu = jakopään ketjun venyessä vaeltaa myöhäisemmäksi.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Jos 2,2 Tid:n pumpun ohjainyksikkö kilahtaa, niin...

Viesti Kirjoittaja pocky »

murkis kirjoitti:15kOhm vastus vaan kiinni, jos et halua uutta egr-venttiiliä ostaa ja sitten egr:n alipaineletkuihin vaan tulppa.
Valitettavasti ei taida olla mahdollista 2003 vuoden 9-5:ssa, käsittääkseni se iskee jotain herjaa? Muistaisin näin joskus lukeneeni, mutta jos joku vahvistaa että tämä on mahdollista, aion tehdä sen.

Zomm kirjoitti:
pocky kirjoitti: P1149 (Injection Timing Control Malfunction. Injection too Late.)

Eli se on taas vuoltava karstat, mutta mites toi ruiskutuksen ajoitus?
kenelläkään siitä hajua?
Onko ajoituksen mekaaninen puoli tsekattu = jakopään ketjun venyessä vaeltaa myöhäisemmäksi.
~25tkm sitten on ollut 230tkm huolto ja eikös siellä kuulu ohjelmaan tämä kiristys.
Ilmeisesti pitäisi nyt olla tarpeen, taas.
#3431
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Jos 2,2 Tid:n pumpun ohjainyksikkö kilahtaa, niin...

Viesti Kirjoittaja Zomm »

pocky kirjoitti: ~25tkm sitten on ollut 230tkm huolto ja eikös siellä kuulu ohjelmaan tämä kiristys.
Ilmeisesti pitäisi nyt olla tarpeen, taas.
En tiedä huolto-ohjelmasta. Kiristys ei varmasti kuulu ohjelmaan, mutta ajoituksen tarkastus saattaa kuulua. 25 tkm aikana muutosta tuskin tapahtuu, jos ajoitus on tarkistettu.

Käytin käynnistysongelmaa etsiessäni aikoinaan alapahvin irroituksen jälkeen 4 tuntia aktiivia työaikaa siihen, että purin romppeet edestä, tarkistin/säädin ajoituksen ja panin uudelleen nippuun. Mukaan kuuluu moottorin jakopään puoleisen kiinnikkeen irroitus, venttiilikopan avaus ja muuta kivaa. Tapit ja nokan päähän tuleva lukitusrauta oli aiemmin väsätty. Ihmettely mukaanlukien meni koko päivä.

Jos ajoitukseen liittyvää vikakoodia ei ole ollut huollon aikana, ei sitä todennäköisesti erikseen ryhdytä tarkistamaan (vaikka se huolto-ohjelmaan kuuluisikin) Merkkikorjaamon työhön varaama aika olisi kiva tietää.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Vastaa Viestiin