1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm
1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm
En nyt löytäny aiheesta keskustelua, mutta omasta 9-5:sta oli huollon mukaan menny imusarjan läpät siihen kuntoon, että vaihtoivat koko p....n tänään. Ei voi korjata kun on niin surkea jo uutena, suurinpiirtein sanoivat. Siis alle 120 tkm ajettu -06 ! Nyt kuulemma laitettiin vähän parempi tilalle.
Täytyy sanoa, että jos kestävyys koneessa on tota luokkaa, niin se minkä olen aina salaa tiennytkin pitää siis paikkansa: Italiasta ei tule muuta kuin löysää paskaa, jos jostain tekniikkaan liittyvästä on kyse. Onko muiden "fiatit" levinny jo noilla metreillä?
Se on vaan kallista tuo diesel-Saabilla ajelu, kun huolto makso paria kymppiä vaille tonnin, ja tuo imusarja tarvikk. + työneen yli 500,-. Ja paljon jäi ajanpuutteen vuoksi tekemättä...
Täytyy sanoa, että jos kestävyys koneessa on tota luokkaa, niin se minkä olen aina salaa tiennytkin pitää siis paikkansa: Italiasta ei tule muuta kuin löysää paskaa, jos jostain tekniikkaan liittyvästä on kyse. Onko muiden "fiatit" levinny jo noilla metreillä?
Se on vaan kallista tuo diesel-Saabilla ajelu, kun huolto makso paria kymppiä vaille tonnin, ja tuo imusarja tarvikk. + työneen yli 500,-. Ja paljon jäi ajanpuutteen vuoksi tekemättä...
Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm
Tuossa muutama aiheeseen liittyvä tarina
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm
Se pitäis varmaan lisätä huolto-ohjelmaan tuo imusarjan uusinta/nuohous niin ei tuntuis asiakkaasta nii pahalta.
Ja sitä sontaa ei tarvi lähteä hakemaan italiasta asti. Saksastakin löytyy ainakin maineikkaita BMW dieseleitä joita vaivaivaa tuo imusarjan karstottuminen ja läppien jumiminen/irtoaminen. Taitaapa olla melkein merkistä riippumaton vaiva monessa nykydieselissä kiitos EGR:n.
Ja sitä sontaa ei tarvi lähteä hakemaan italiasta asti. Saksastakin löytyy ainakin maineikkaita BMW dieseleitä joita vaivaivaa tuo imusarjan karstottuminen ja läppien jumiminen/irtoaminen. Taitaapa olla melkein merkistä riippumaton vaiva monessa nykydieselissä kiitos EGR:n.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm
saas nähä koska mulla menee nyt on jo lasissa kohta 135 tkm
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm
Eiks näistä uudemmista muka voi ottaa niitä läppiä pois. Ei niistä ole muuta kuin haittaa. Nimimerkillä 2.2Tid:n läpät poistanut...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8093
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm
Se olis varmaankin Tompan kirjoissa ranetus. Ei voi hyväksyä.tturku kirjoitti:Eiks näistä uudemmista muka voi ottaa niitä läppiä pois. Ei niistä ole muuta kuin haittaa. Nimimerkillä 2.2Tid:n läpät poistanut...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm
1.9:ssä ei taida olla samanlainen rakenne kansissa, pitkät/lyhyet imukanavat kuin 2.2:ssa?
Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm
Jaahas ei sitten auttanu ecun vaihto tyhjäkäynnin tärinöihin ja matalil kierroksil rykimiseen.Aika skeptinen olin sen ecu sisäinen vika(tekki löysi par viikkoa sit sellaisen)aiheuttavan sen yksinään,mut ei voinu pyynnöstä huolimatta tarkastaa imusarjan kuntoa näis on kuulemma paremmat kuin ekois.Ilmeisesti ilman vikakoodia ei korjaus vain onnistu.Alkaa jo syödä miestä kuunnella tyhjäkäynniltään miljoonakilsaa ajetun vitosdiisselin kuuloista röprötintä kera tärinöiden.Eihän tää ny kuin kaks kuukautta ole vaivannu.Ja tietty asennus tahmat sain kaupan päälle pyyhkiä pois ratista,ei taas naurattanu sen lisäks et oli puol kymmeneltä viety(aika sovittu klo 10 ja jo puol neljä sai hakea juu toki viedes kerrottiin menevän iltapäivään,no se siitä työvuosta sit
Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm
Ei helvetti,onko se niin yksinkertainen juttu!!Ja tuota ei sit pyynnöst huolimatta tehty.No fikkari käteen ja kattoo
Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm
No niimpä näkyi olevan! Ei vaan haku löytäny (muka) imusarja-sanalla mitään.JKen kirjoitti:Tuossa muutama aiheeseen liittyvä tarina
Mutta siis yleinen ongelma kaikissa kys. koneissa. Mistähän - tai oikeammin - mihinkähän asti nuo on menny takuuseen? Kun itse ehdotin asiaa, lähinnä naurahtivat merkkihuollossa.
Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm
Eiiii semmoisia saa merkitä!mike kirjoitti:Se pitäis varmaan lisätä huolto-ohjelmaan tuo imusarjan uusinta/nuohous niin ei tuntuis asiakkaasta nii pahalta.
Auton huoltokirjassa saa nykyään olla suodattimien ja öljynvaihto maksimissaan, muutenhan asiakas saa kuvan, että auto on Kallis Pidettävä
(se ei haittaa, vaikka tulee sit niitä tonnin remontteja, niillähän vaan tehdään varaosamyyntiä )
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm
Täysin OT:snuggles kirjoitti:auto on Kallis Pidettävämike kirjoitti:Se pitäis varmaan lisätä huolto-ohjelmaan tuo imusarjan uusinta/nuohous niin ei tuntuis asiakkaasta nii pahalta.
(se ei haittaa, vaikka tulee sit niitä tonnin remontteja, niillähän vaan tehdään varaosamyyntiä )
Vierailessani tuolla SusiBurgissa VAG tehtaalla kuulin inssin suusta että VAG autot eivät käytä jakopäässä hihnan sijasta ketjua pelkästään huoltoliikkeistä ympäri eurooppaa tulleen vastustuksen takia.
Äärettömän iso raha menetys merkkiliikkeille jos hihnaa ja vesipumppua ei vaihdettaisi tietyn välein.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm
Niinpä. Autoissa voisi olla aika erilaisia ratkaisuja, jos pääpaino olisi kestävyydellä ja pitkällä käyttöiällä. Luultavasti ulkonäkö, kulutus ja ostohintakin olisivat sitten jotain ihan muuta
-
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: Su Tammi 31, 2010 10:30
Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm
Opeleissa noista tullut vakiovika,Saabisa kuulemma vähän parempi kun jotan superlonia vähän suodattamassa.
Ei kai noita vanhemmiten enää kukaan uusi,pyörreläpät vain pois ja imusatsi ilmatiiviiksi muilla keinoin.Ilman läppiä nyt on ajeltu jo kauan...
Ei kai noita vanhemmiten enää kukaan uusi,pyörreläpät vain pois ja imusatsi ilmatiiviiksi muilla keinoin.Ilman läppiä nyt on ajeltu jo kauan...
Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm
en tiedä missä kunnossa on, ja tarkistan ja putsaan jos ja kun 200tkm tulee joskus täyteen.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007