1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
jector
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Helmi 05, 2010 19:50

1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm

Viesti Kirjoittaja jector »

En nyt löytäny aiheesta keskustelua, mutta omasta 9-5:sta oli huollon mukaan menny imusarjan läpät siihen kuntoon, että vaihtoivat koko p....n tänään. Ei voi korjata kun on niin surkea jo uutena, suurinpiirtein sanoivat. Siis alle 120 tkm ajettu -06 ! Nyt kuulemma laitettiin vähän parempi tilalle.
Täytyy sanoa, että jos kestävyys koneessa on tota luokkaa, niin se minkä olen aina salaa tiennytkin pitää siis paikkansa: Italiasta ei tule muuta kuin löysää paskaa, jos jostain tekniikkaan liittyvästä on kyse. Onko muiden "fiatit" levinny jo noilla metreillä?
Se on vaan kallista tuo diesel-Saabilla ajelu, kun huolto makso paria kymppiä vaille tonnin, ja tuo imusarja tarvikk. + työneen yli 500,-. Ja paljon jäi ajanpuutteen vuoksi tekemättä... :x
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm

Viesti Kirjoittaja JKen »

Tuossa muutama aiheeseen liittyvä tarina
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm

Viesti Kirjoittaja mike »

Se pitäis varmaan lisätä huolto-ohjelmaan tuo imusarjan uusinta/nuohous niin ei tuntuis asiakkaasta nii pahalta.

Ja sitä sontaa ei tarvi lähteä hakemaan italiasta asti. Saksastakin löytyy ainakin maineikkaita BMW dieseleitä joita vaivaivaa tuo imusarjan karstottuminen ja läppien jumiminen/irtoaminen. Taitaapa olla melkein merkistä riippumaton vaiva monessa nykydieselissä kiitos EGR:n.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

saas nähä koska mulla menee nyt on jo lasissa kohta 135 tkm
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm

Viesti Kirjoittaja tturku »

Eiks näistä uudemmista muka voi ottaa niitä läppiä pois. Ei niistä ole muuta kuin haittaa. Nimimerkillä 2.2Tid:n läpät poistanut...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

tturku kirjoitti:Eiks näistä uudemmista muka voi ottaa niitä läppiä pois. Ei niistä ole muuta kuin haittaa. Nimimerkillä 2.2Tid:n läpät poistanut...
Se olis varmaankin Tompan kirjoissa ranetus. Ei voi hyväksyä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

1.9:ssä ei taida olla samanlainen rakenne kansissa, pitkät/lyhyet imukanavat kuin 2.2:ssa?
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Jaahas ei sitten auttanu ecun vaihto tyhjäkäynnin tärinöihin ja matalil kierroksil rykimiseen.Aika skeptinen olin sen ecu sisäinen vika(tekki löysi par viikkoa sit sellaisen)aiheuttavan sen yksinään,mut ei voinu pyynnöstä huolimatta tarkastaa imusarjan kuntoa :cry: näis on kuulemma paremmat kuin ekois.Ilmeisesti ilman vikakoodia ei korjaus vain onnistu.Alkaa jo syödä miestä kuunnella tyhjäkäynniltään miljoonakilsaa ajetun vitosdiisselin kuuloista röprötintä kera tärinöiden.Eihän tää ny kuin kaks kuukautta ole vaivannu.Ja tietty asennus tahmat sain kaupan päälle pyyhkiä pois ratista,ei taas naurattanu sen lisäks et oli puol kymmeneltä viety(aika sovittu klo 10 ja jo puol neljä sai hakea :? juu toki viedes kerrottiin menevän iltapäivään,no se siitä työvuosta sit
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Ei helvetti,onko se niin yksinkertainen juttu!!Ja tuota ei sit pyynnöst huolimatta tehty.No fikkari käteen ja kattoo
jector
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Helmi 05, 2010 19:50

Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm

Viesti Kirjoittaja jector »

JKen kirjoitti:Tuossa muutama aiheeseen liittyvä tarina
No niimpä näkyi olevan! Ei vaan haku löytäny (muka) imusarja-sanalla mitään.
Mutta siis yleinen ongelma kaikissa kys. koneissa. Mistähän - tai oikeammin - mihinkähän asti nuo on menny takuuseen? Kun itse ehdotin asiaa, lähinnä naurahtivat merkkihuollossa.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm

Viesti Kirjoittaja snuggles »

mike kirjoitti:Se pitäis varmaan lisätä huolto-ohjelmaan tuo imusarjan uusinta/nuohous niin ei tuntuis asiakkaasta nii pahalta.
Eiiii semmoisia saa merkitä!
Auton huoltokirjassa saa nykyään olla suodattimien ja öljynvaihto maksimissaan, muutenhan asiakas saa kuvan, että auto on Kallis Pidettävä 8O
(se ei haittaa, vaikka tulee sit niitä tonnin remontteja, niillähän vaan tehdään varaosamyyntiä 8) )
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm

Viesti Kirjoittaja saabvector »

snuggles kirjoitti:
mike kirjoitti:Se pitäis varmaan lisätä huolto-ohjelmaan tuo imusarjan uusinta/nuohous niin ei tuntuis asiakkaasta nii pahalta.
auto on Kallis Pidettävä 8O
(se ei haittaa, vaikka tulee sit niitä tonnin remontteja, niillähän vaan tehdään varaosamyyntiä 8) )
Täysin OT:
Vierailessani tuolla SusiBurgissa VAG tehtaalla kuulin inssin suusta että VAG autot eivät käytä jakopäässä hihnan sijasta ketjua pelkästään huoltoliikkeistä ympäri eurooppaa tulleen vastustuksen takia.
Äärettömän iso raha menetys merkkiliikkeille jos hihnaa ja vesipumppua ei vaihdettaisi tietyn välein. 8O
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Niinpä. Autoissa voisi olla aika erilaisia ratkaisuja, jos pääpaino olisi kestävyydellä ja pitkällä käyttöiällä. Luultavasti ulkonäkö, kulutus ja ostohintakin olisivat sitten jotain ihan muuta :mrgreen:
Vectra 3.0 CDTI
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Su Tammi 31, 2010 10:30

Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm

Viesti Kirjoittaja Vectra 3.0 CDTI »

Opeleissa noista tullut vakiovika,Saabisa kuulemma vähän parempi kun jotan superlonia vähän suodattamassa.

Ei kai noita vanhemmiten enää kukaan uusi,pyörreläpät vain pois ja imusatsi ilmatiiviiksi muilla keinoin.Ilman läppiä nyt on ajeltu jo kauan...
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 1.9TiD imusarja korkkas alle 120 tkm

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

en tiedä missä kunnossa on, ja tarkistan ja putsaan jos ja kun 200tkm tulee joskus täyteen.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Vastaa Viestiin