Eberi
Re: Eberi
Tuskin se vesipumppu on ainakaan. Jos vesipumppu on pois pelistä, pitäisi eberin toimia niinkuin yllä todettu ajon aikana normaalisti, ja ajastimella sen pitäisi lähteä käyntiin kuitenkin kunnes sammuu ylilämpöön.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Eberi
Omani käyttäytyi suurinpiirtein noin oli se höyrystinverkko sieltä polttokammiosta hävinny jolloin ilmeisesti valutti polttoaineet suoraan ulos eikä lähe palamaan.jmaatta kirjoitti:Eli kuulostaisi että poltto ei vaan ala? Sen verta yksinkertainen laitehan tuo on että jos polttoaineen syöttö on kunnossa niin liekö paljon muita vaihtoehtoja kuin hehkutulppa? Löytyykö muita veikkauksia kokeneemmilta?
En jaksanu omaani kauaa ihmetellä vaan tilasin vaihtoyksikön.
Tuolla jotain kuvia ja muutakin juttuu:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... *&start=60
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Eberi
Miten muuten keraaminen hehku eroaa tavallisesta lämpenemisvaiheessa? Tai lähinnä siis se kun netistä opin, että tavallinen hehku alkaa kunnossa ollessaan hehkumaan kärjestä alkaen ja näin myös näkyy uusi hehku tekevän, mutta mitenkäs sitten tuo keraaminen? Vanhaa keraamista kokeillessa se aloitti kuumenemisen keskeltä. Kuumeneeko ne eri tavalla vai onko tuo keraaminen nyt sökönä?
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: Eberi
Huoltoajan sain viimme viikolla varattua huomiseksi pe 28.1., katsotaan mitä seuraa..
Tarkoitus olisi teettää kabiiniin Eberin tappokytkin nyt samalla, jos se saadaan heräämään henkiin. Nykytilanne on nimittäin se, että edes valmiustilan valo ei syty. (SS-08)
Tarkoitus olisi teettää kabiiniin Eberin tappokytkin nyt samalla, jos se saadaan heräämään henkiin. Nykytilanne on nimittäin se, että edes valmiustilan valo ei syty. (SS-08)
Re: Eberi
Taitaapi käydä niinku mulla. Kun kaikki muu on jo vaihdettu niin lopuksi se kallein osa eli ohjainlaite. Ja sen vaihdon jälkeen toimii taas. Perinteinen "touhutonni" meni itellä tuon kuntoon saattamiseen kaiken kaikkiaan. Ohjainlaite kallein yksittäinen osa, 500e.
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Eberi
Järkyttävä hinta kaukoidän lasten tekmistä komponenteista! Suunnittelukustannukset tulis varmaan katettua halvemmallakin, tai sitten Eberin suunnitteluporras onnistui luomaan melkosta sutta tolkuttomalla hinnalla.
Temppuilun alkaessa on sitten melkein halvinta laittaa suosiolla uusi lämmitin vanhan tilalle.
Välillä tuntuu, että joku kohtuu pitäis kyllä olla noissa varaosien hinnottelussakin, mutta markkinataloushan se määrää hinnat. Ja se ei kieltämättä ole joka asiassa hyvä juttu.
Pitäis olla joku rajaprosentti paljonko yrityksen liikevoitto voi olla liikevaihdosta ja jos tuo raja ylittyisi niin sen jälkeen yrityksen verotus kiristyisi lähes kohtuuttomasti. Jäis kenties nämä älyttömät rahastukset vähemmälle ja yhteiskunnat olisi kenties tuloeroiltaan vähän tasaisempia. Näin ainakin jonkun sortin utopiamaailmassa...
Temppuilun alkaessa on sitten melkein halvinta laittaa suosiolla uusi lämmitin vanhan tilalle.
Välillä tuntuu, että joku kohtuu pitäis kyllä olla noissa varaosien hinnottelussakin, mutta markkinataloushan se määrää hinnat. Ja se ei kieltämättä ole joka asiassa hyvä juttu.
Pitäis olla joku rajaprosentti paljonko yrityksen liikevoitto voi olla liikevaihdosta ja jos tuo raja ylittyisi niin sen jälkeen yrityksen verotus kiristyisi lähes kohtuuttomasti. Jäis kenties nämä älyttömät rahastukset vähemmälle ja yhteiskunnat olisi kenties tuloeroiltaan vähän tasaisempia. Näin ainakin jonkun sortin utopiamaailmassa...
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Eberi
Joo ryöstöähän tuo on, ihan puhtaasti. Mutta kun ainoa source tuolle väyläohjatulle eberin ohjaimelle on marmoritiski niin hintakin on sen mukainen. Jostain kuulin että 10 vuotta myyntioikeus ainoastaan GM:llä eli joskus 2016 jälkeen ehkä saa halvemmalla...
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Eberi
Kun tuossa oma Eberi kenkkuili(piti hirveää ääntä. Oli pyörinyt ilmeisesti täysillä-->ajettu monttuun ja puhaltimen se muovinen puhallin oli viiltänyt nätin ohuen palan muovikannen alareunasta. Se pois, ja samalla rasvaa akselille, pelittää), tuli mieleen että olisiko ostanut koko pömpelin jostain. Pari oli Ebayssa kaupan, ja hintakin oli 200-500 välillä. Meneekös tuollainen täysin vastaava malli suoraan, niin että toimisikin?
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Eberi
Oma veikkaus että menee mutta ohjain pitää olla alkuperäinen.
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Eberi
Kaikki veikkaukset meni nyt mettään..
Hehku oli asennettu niin, että otti maihin. Korjaus meni nyt takuuseen. Ja taas pöhisee! Verkkosukka oli kyllä täysin tukkossa ja käyntiääni oli aika korkea. Nyt ääni hiljeni huomattavasti kun ei ole enää "pilli".
Tappokytkimen asennusta selvitettiin samalla. Onnistuu erillisellä kytkimellä kabiiniin ja rele katkaisemaan Eberin päävirta. Teettäminen jäänee toukokuun vuosihuoltoon.
Hehku oli asennettu niin, että otti maihin. Korjaus meni nyt takuuseen. Ja taas pöhisee! Verkkosukka oli kyllä täysin tukkossa ja käyntiääni oli aika korkea. Nyt ääni hiljeni huomattavasti kun ei ole enää "pilli".
Tappokytkimen asennusta selvitettiin samalla. Onnistuu erillisellä kytkimellä kabiiniin ja rele katkaisemaan Eberin päävirta. Teettäminen jäänee toukokuun vuosihuoltoon.
Re: Eberi
Itse ajattelin laittaa kytkimen tuolle lämpötilaohjaukselle, että sen saa on/off. Tämä sen vuoksi, että jos laittaa ns. tappokytkimen mistä lähtee virrat poikki niin jos se unohtuu väärään asentoon kelloakäytettäes ni vituttaa 
"+15
Option: a temperature switch and / or an
ON / OFF switch can be fitted in this line"
http://www.espar.com/tech_manuals/Hydro ... 3%20JE.pdf

"+15
Option: a temperature switch and / or an
ON / OFF switch can be fitted in this line"
http://www.espar.com/tech_manuals/Hydro ... 3%20JE.pdf
9-5 wagon 2.2 TID AT -04
Re: Eberi
Lämpötilaohjattu automaattikäynnistys jota et SID:istä saa ohitettua. Ainakin minä joskus toivoisin että kun siirryn vaikka 2km kauppaan ja saman 2km takaisin niin ei sen eberin tuolle matkalle tarttisi käynnistyä.Mimmi kirjoitti:Miksi pitää laittaa erilinen kytkin, kun SIDissä on jo valmis ohjaus?
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Eberi
Äkkiseltään sanoisin että tuo ei 9-3:n väyläohjatussa laitteessa pelaa. Käsittääkseni lämpötilakäynnistystä ohjaa väylässä joku muu kuin eber itse. Korjatkaapa joku enemmän tietävä jos tuo on väärä olettamus?Mikkisss kirjoitti:Itse ajattelin laittaa kytkimen tuolle lämpötilaohjaukselle, että sen saa on/off. Tämä sen vuoksi, että jos laittaa ns. tappokytkimen mistä lähtee virrat poikki niin jos se unohtuu väärään asentoon kelloakäytettäes ni vituttaa
"+15
Option: a temperature switch and / or an
ON / OFF switch can be fitted in this line"
http://www.espar.com/tech_manuals/Hydro ... 3%20JE.pdf
edit: ja väärä olettamus taitaapi olla kun WIS:siä selailee eli voisipa toimiakin. Tuohan olisi kaikkein yksinkertaisin tapa saada manuaalinen on/off.
edit2: ja vielä täytynee kumota edellinenkin edit... kun sähkökaavion mukaan käskyt tulee eberille väylää myöten ja tuota erillista lämpötilaohjaus karvaa ei edes ole niin sepä siitä.
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Eberi
SS sarjan 9-3:n ollessa kyseessä tappokatkaisija onnistunee vain tekemällä erillinen väylän ulkopuolinen katkaisija ja irrottava rele Eberin päävirran syöttöön. Tämän ohjausvirran jos ottaa sytytysvirran ollessa päällä, niin ei haittaa kytkimen asento ajastettuja lämmityksiä, mutta on hyvä olla päällä autoa käynnistettäessä ajastetun lämmityksen jälkeen..
Vai keksittekö parempaa?
Alunperin oli tarkoitus käyttää kojelaudan viiva-nappia, mutta ilmeisesti siitä saisi ohjauksen vain lisäpitkille. (?, MetroAuton sähkömies mittaili..) Toinen sulakekotelon viereen saatava ohjausvirta koskisi lohkolämmittimen SID-ohjausta, eikä sekään ole käyttökelpoinen.
Vai keksittekö parempaa?
Alunperin oli tarkoitus käyttää kojelaudan viiva-nappia, mutta ilmeisesti siitä saisi ohjauksen vain lisäpitkille. (?, MetroAuton sähkömies mittaili..) Toinen sulakekotelon viereen saatava ohjausvirta koskisi lohkolämmittimen SID-ohjausta, eikä sekään ole käyttökelpoinen.