Paluuletkujen vaihto
Paluuletkujen vaihto
Nyt pukkaa pientä säätöä, mutta apuja kaivataan.
Autona 9-3 2003 sportsedani 2.2tid. Tässä pientä käynnistysongelmaa. Ajoittain saa sahata 5-7sekunttia ennen kuin käynnistyy. Epäilen polttoaineen paluuletkuja. Voisin koettaa vaihtaa ne kun kaikki on kehunut sitä yksinkertaiseksi hommaksi, mutta mulla ei ole käsitystäkään missä ne letkut (mitkä letkut) on. Pumppuhan on toki lohkon etuosassa, ei tällainen harrastelija uskalla alkaa kiskomaan siitä letkuja irti. Olisko jollakin kokeneemmalla neuvoja tai jopa kuvia tästä aiheesta.
Kiitokset avuista jo etukäteen
Autona 9-3 2003 sportsedani 2.2tid. Tässä pientä käynnistysongelmaa. Ajoittain saa sahata 5-7sekunttia ennen kuin käynnistyy. Epäilen polttoaineen paluuletkuja. Voisin koettaa vaihtaa ne kun kaikki on kehunut sitä yksinkertaiseksi hommaksi, mutta mulla ei ole käsitystäkään missä ne letkut (mitkä letkut) on. Pumppuhan on toki lohkon etuosassa, ei tällainen harrastelija uskalla alkaa kiskomaan siitä letkuja irti. Olisko jollakin kokeneemmalla neuvoja tai jopa kuvia tästä aiheesta.
Kiitokset avuista jo etukäteen
Re: Paluuletkujen vaihto
Polttoaineen paluuletkut on siinä ruiskukiskon hollilla. imusarjan päällä. kohtuu ohutta letkua, suurin piirtein samankokoista kun alipaineletkut. Taisivat olla kudospäällysteiset.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 342#819342
Noista ekan viestin kuvista vikassa näkyy ne paluuletkut imusarjan yläpuolella.
Omaan uusin ne imusarjan puhdistuksen yhteydessä viime kesänä. Ei maksa montaa euroa tiskiltä ja olisko 1 metri riittänyt. Myös ne muoviset t haarat on hyvä vaihtaa, ne saattaa murtua joskus.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 342#819342
Noista ekan viestin kuvista vikassa näkyy ne paluuletkut imusarjan yläpuolella.
Omaan uusin ne imusarjan puhdistuksen yhteydessä viime kesänä. Ei maksa montaa euroa tiskiltä ja olisko 1 metri riittänyt. Myös ne muoviset t haarat on hyvä vaihtaa, ne saattaa murtua joskus.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Paluuletkujen vaihto
Minun 9-3 teki noin kuukausi sitten tenän, ei aamulla käynnistynyt. Hinurilla pajalle. Syy, 3 natsaa, johon paluuletkut tulee, olivat irronneet. Edellisenä päivänä pelasi täysin. Korjaamolla olivat huuli pyöreänä.
Re: Paluuletkujen vaihto
Ja pienenä vinkkinä irrotukseen: älä yritä suoraan vetää paluuputkea irti suuttimen (tai oikeastaan sen polttoainesillan) päästä, vaan leikkaa letku kiinnityskohdastaan halki vaikka tasapäisellä meisselillä painamalla niin lähtee helposti irti. Aikaa myöten on kuitenkin voinut jämähtää kohtuu tiukkaan se kumi metallin ympärille.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Paluuletkujen vaihto
Ruettiin tässä sunnuntai illan ratoks vaihtaan paluuletkuja ja samalla putsattiin toi imusarja. Nyt on sit auto kasassa, mutta ei lähde käyntiin. Starttaa kyllä (ollaan nyt kaks akullista startattu), mutta ei käynnisty. Ollaan yritetty ilmata tosta suuttimille menevistä polttoaineputkista, mutta tuloksetta.
Eli missä vika ja mikä avuks. Aamulla tarttis autoo..
Terveisin: Harri K
Eli missä vika ja mikä avuks. Aamulla tarttis autoo..
Terveisin: Harri K
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Re: Paluuletkujen vaihto
Apumies avaa tuon neulaventtiilin samalla kun toinen laittaa polttoaineen täyttöaukosta painetta tankkiin. Esim. hanska tai rätti (jotakin mikä ei ole niin tiivis, että tankki halkeaa) täyttöaukkoon ja paineilmapistoolilla painetta perään. Jonkun tovin tulee ilmaa ja kun ilma muuttuu dieseliksi niin sitten vaan avaimesta auto käyntiin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Paluuletkujen vaihto
Nyt saatin siitä "polkupyöränventtiilistä" dieseliä tulemaan ja samoin jokaisesta suuttimille tulevasta polttoaineputkesta tulee dieseliä, mu ei vaan lähde käyntiin..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Re: Paluuletkujen vaihto
No niin. Reilun kolmen tunnin ilmaamisen jälkeen auto käynnissä.. Kiitos vaan vinkeistä, et jaksettiin yrittää.. Onkohan tohon polttoainejärjestelmän ilmaamiseen joku virallinen huolto-ohje olemassa?
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Paluuletkujen vaihto
itse olen imenyt siitä rengas ventttiilistä ilmat pois mikä on ilmeisesti oikea tapa.
tosin kerran tuli ilmattua ihan starttaamalla. parhaiten se onnistui kun piti vaan kaikki ruuvit ja letkut kiinni ja starttaili vaan.
noin 20 yrittämällä lähti vasta käyntiin.
tosin kerran tuli ilmattua ihan starttaamalla. parhaiten se onnistui kun piti vaan kaikki ruuvit ja letkut kiinni ja starttaili vaan.
noin 20 yrittämällä lähti vasta käyntiin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Paluuletkujen vaihto
Näin minäkin, tuntuu olevan se paras tapa kuitenkin. Meneehän siinä minuutteja muttei tunteja ainakaan.antti.hakamaa kirjoitti:itse olen imenyt siitä rengas ventttiilistä ilmat pois mikä on ilmeisesti oikea tapa.
tosin kerran tuli ilmattua ihan starttaamalla. parhaiten se onnistui kun piti vaan kaikki ruuvit ja letkut kiinni ja starttaili vaan.
noin 20 yrittämällä lähti vasta käyntiin.
Re: Paluuletkujen vaihto
itse olen lyönyt pilotilla käyntiin tai mitä bräkleeniä nyt on sitten sattunut olemaan niin pääsee kaikista helpoimmalla, ilmaantuu kyllä sitten itsestään kunhan saa koneen ensimmäisen kerran käyntiin, joskus vaatii parikin starttia kyllä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu