Paluuletkujen vaihto

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
Spoiler
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Tammi 04, 2009 19:05

Paluuletkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja Spoiler »

Nyt pukkaa pientä säätöä, mutta apuja kaivataan.
Autona 9-3 2003 sportsedani 2.2tid. Tässä pientä käynnistysongelmaa. Ajoittain saa sahata 5-7sekunttia ennen kuin käynnistyy. Epäilen polttoaineen paluuletkuja. Voisin koettaa vaihtaa ne kun kaikki on kehunut sitä yksinkertaiseksi hommaksi, mutta mulla ei ole käsitystäkään missä ne letkut (mitkä letkut) on. Pumppuhan on toki lohkon etuosassa, ei tällainen harrastelija uskalla alkaa kiskomaan siitä letkuja irti. Olisko jollakin kokeneemmalla neuvoja tai jopa kuvia tästä aiheesta.

Kiitokset avuista jo etukäteen :)
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Paluuletkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja tturku »

Polttoaineen paluuletkut on siinä ruiskukiskon hollilla. imusarjan päällä. kohtuu ohutta letkua, suurin piirtein samankokoista kun alipaineletkut. Taisivat olla kudospäällysteiset.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 342#819342
Noista ekan viestin kuvista vikassa näkyy ne paluuletkut imusarjan yläpuolella.

Omaan uusin ne imusarjan puhdistuksen yhteydessä viime kesänä. Ei maksa montaa euroa tiskiltä ja olisko 1 metri riittänyt. Myös ne muoviset t haarat on hyvä vaihtaa, ne saattaa murtua joskus.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Paluuletkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Minun 9-3 teki noin kuukausi sitten tenän, ei aamulla käynnistynyt. Hinurilla pajalle. Syy, 3 natsaa, johon paluuletkut tulee, olivat irronneet. Edellisenä päivänä pelasi täysin. Korjaamolla olivat huuli pyöreänä.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Paluuletkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja mike »

Ja pienenä vinkkinä irrotukseen: älä yritä suoraan vetää paluuputkea irti suuttimen (tai oikeastaan sen polttoainesillan) päästä, vaan leikkaa letku kiinnityskohdastaan halki vaikka tasapäisellä meisselillä painamalla niin lähtee helposti irti. Aikaa myöten on kuitenkin voinut jämähtää kohtuu tiukkaan se kumi metallin ympärille.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Re: Paluuletkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Ruettiin tässä sunnuntai illan ratoks vaihtaan paluuletkuja ja samalla putsattiin toi imusarja. Nyt on sit auto kasassa, mutta ei lähde käyntiin. Starttaa kyllä (ollaan nyt kaks akullista startattu), mutta ei käynnisty. Ollaan yritetty ilmata tosta suuttimille menevistä polttoaineputkista, mutta tuloksetta.

Eli missä vika ja mikä avuks. Aamulla tarttis autoo..

Terveisin: Harri K
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Paluuletkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Apumies avaa tuon neulaventtiilin samalla kun toinen laittaa polttoaineen täyttöaukosta painetta tankkiin. Esim. hanska tai rätti (jotakin mikä ei ole niin tiivis, että tankki halkeaa) täyttöaukkoon ja paineilmapistoolilla painetta perään. Jonkun tovin tulee ilmaa ja kun ilma muuttuu dieseliksi niin sitten vaan avaimesta auto käyntiin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Re: Paluuletkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Nyt saatin siitä "polkupyöränventtiilistä" dieseliä tulemaan ja samoin jokaisesta suuttimille tulevasta polttoaineputkesta tulee dieseliä, mu ei vaan lähde käyntiin..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Re: Paluuletkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

No niin. Reilun kolmen tunnin ilmaamisen jälkeen auto käynnissä.. Kiitos vaan vinkeistä, et jaksettiin yrittää.. Onkohan tohon polttoainejärjestelmän ilmaamiseen joku virallinen huolto-ohje olemassa?
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Paluuletkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

itse olen imenyt siitä rengas ventttiilistä ilmat pois mikä on ilmeisesti oikea tapa.

tosin kerran tuli ilmattua ihan starttaamalla. parhaiten se onnistui kun piti vaan kaikki ruuvit ja letkut kiinni ja starttaili vaan.

noin 20 yrittämällä lähti vasta käyntiin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Paluuletkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

antti.hakamaa kirjoitti:itse olen imenyt siitä rengas ventttiilistä ilmat pois mikä on ilmeisesti oikea tapa.

tosin kerran tuli ilmattua ihan starttaamalla. parhaiten se onnistui kun piti vaan kaikki ruuvit ja letkut kiinni ja starttaili vaan.

noin 20 yrittämällä lähti vasta käyntiin.
Näin minäkin, tuntuu olevan se paras tapa kuitenkin. Meneehän siinä minuutteja muttei tunteja ainakaan. :)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Paluuletkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

itse olen lyönyt pilotilla käyntiin tai mitä bräkleeniä nyt on sitten sattunut olemaan niin pääsee kaikista helpoimmalla, ilmaantuu kyllä sitten itsestään kunhan saa koneen ensimmäisen kerran käyntiin, joskus vaatii parikin starttia kyllä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin