Laittamalla sinne sellaisen boxin, mihin ei tarvitse itse liittimiä väsäillä.Pekka Valtanen kirjoitti:Miten muuten sen voi kytkeä?baasenar kirjoitti:Se, että vaatii aina rosvoliittimen tms. virityksenZomm kirjoitti:Pahoittelen vastauksen viipymistä. Mikä tarkkaan ottaen ei pidä paikaansa?
Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Linkkiä, kiitos. Siis semmoiseen boksiin mitä ei tarvii kolvailla tai rosvota.
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
se taitaa riippua siitä moottorin mallista ihan suoraan, mihin menee P&P ja mihin tarvitaan ryöstöt. Mulla on 115hp -00 2.2tid jossa alipaineella toimiva egr ja siihen tuli kiinni ryöstöillä. Heräte kaasun potikalta, yksi ryöstöliitin pumpun kylkeen, joka oli se perse asentaa ja sitten virtaa akulta ja maa lenkki. En tiedä löytyykö jo uudemmasta 125hp:n sähköisellä EGR:llä olevasta versiosta semmoinen liitin, mihin sen boxin saa väliin. Epäilen että ei koska oma KCR:n boxissa oli kummankin mallin softa kiinni hetken. KCR:llä on sekä ryöstöillä että pnp liittimellä olevia pokseja, mutta kumpi tulee riipuu täysin autosta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Tietääkseni DTE:ltä löytyy sellainen... en ole kyllä ihan satavarmameverkko kirjoitti:Linkkiä, kiitos. Siis semmoiseen boksiin mitä ei tarvii kolvailla tai rosvota.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
DTE:n boksia asennettaessa pitää yksi johto kytkeä polttoainepumpulle manuaalisesti.
Aiemmassa boksissa ollut enemmän, mutta nyt uusi boksi jossa kuitenkin vielä tuo yksi johto kytkettävä itse.
Aiemmassa boksissa ollut enemmän, mutta nyt uusi boksi jossa kuitenkin vielä tuo yksi johto kytkettävä itse.
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Eli lähes maailman ikävimmässä paikassa ja edelleenkin rosvoliittimellä toteutettava liitos on väistämättömästi siellä? KCR 02-> vaihtoehto toimii samalla periaatteella. Pliiis, plug&play, jos sais.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Joo kyllä se pumpun liitos näkyy olevan rosvolla joka boksissa mitä olen nähnyt.. Tuon kaasupolkimen johdon kyllä saa monesta paikasta esille, jos seuraa johdotuskaavioita.
Itse vaihdoin uuden egr:n tuossa keväällä kärryyn ja siinä oli mielessä lyödä rosvoliitin ja johdon pätkä valmiiksi pumpulle, jos sen boksin sit hommais myöhemmin.. mutta mutta, ne johdot oli nii pirun lyhyet ja ja aika paksut että eipä oikeen tuntunut fiksulta alkaa niihin rosvoa säätämään... Jos olis joku vanha corolla kyseessä ni tilanne olis toinen
Itse vaihdoin uuden egr:n tuossa keväällä kärryyn ja siinä oli mielessä lyödä rosvoliitin ja johdon pätkä valmiiksi pumpulle, jos sen boksin sit hommais myöhemmin.. mutta mutta, ne johdot oli nii pirun lyhyet ja ja aika paksut että eipä oikeen tuntunut fiksulta alkaa niihin rosvoa säätämään... Jos olis joku vanha corolla kyseessä ni tilanne olis toinen
9-5 wagon 2.2 TID AT -04
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Jos mevekolla on kokemuksia -04 2.2tidistä että siinäkin on pumpulle menevä karva niin eipä näihin 2.2 koneisiin silloin ole olemassa P&P bokseja vaan kaikki näitä räpellettäviä.Zomm kirjoitti:Pliiis, plug&play, jos sais.
Se ryöstöliittimen laittaminen oli todellakin ihan perseestä ja itse tein loppujen lopuksi niin että EGR:n tulppauksen ja läppien poiston yhteydessä kun pumppu oli kunnolla esillä juotin haaroituksen kiinni pumpun johtoon johon noin 10-20 cm johtoa kiinni ja parempi liitin, eli saa tarvittaessa helposti pois johdonkin jos tarvis.
KCR boksi toimii ihan kivasti, nupit on kaakossa ja reilun 2000 varvin jälkeen jopa hieman "potkaisee" kun lisää syöttöä reilummin. Pitäis varmaan kokeilla vielä tolla mersun immulla jos olis vielä enemmän menohaluja. Kokeilin ennen poksin asennusta sitä kerran ja tuntui että kierroksilla kiihtyi mukavemmin mutta taas ennen ahtoja oli paljon laiskempi jonka takia laitoin alkuperäisen takaisin paikalleen...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Ei ole omakohtaista kokemusta (ainakaan vielä). Kysyin DTE:n asiakaspalvelusta.
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Työntääkö lastutettu 2.2 voimasavuja, kun polkaisee kunnolla? Itsellä ainakin tulee pienet voimasavut lastutetusta.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
kyllä se taitaa pienet tuprautukset antaa, tosin mun auto ei mitään älyttömiä tupruttele, KCR:n boxin ohjeistuksessakin potikan (syötön vahvistus) säätöön annettiin ohjeeksi että katso paljonko tuprauttelee ja sen mukaan säädä (muistaakseni potikan asennot 0-9 ja 6 on vakio asetus ja mulla nupit kaakossa...). Omasta mielestä nää uudemmat muunmerkkiset dieselit missä on enemmän potkua (150-200 hp) tupruttelee kyllä enemmän kuin oma.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Se musta pöyhyhän on palamatonta dieseliä, joten kun pöyhy alkaa lisääntyä, ei syötön lisääminen enää pahemmin lisää tehoja (vanhakaan määrä ei ehdi palaa).
Nykyisissä dieseleissä DPF sekoittaa pakkaa syödessään sitä pilveä pois, mutta vanhemmissa perinteinen debug -kaava on yksinkertainen:
-Jos diesel savuttaa mustaa, se ei saa tarpeeksi ilmaa polttoaineen sekaan - tämä pitää korjata nostamalla ahtopaineita ja parantamalla hengitystä.
-Jos diesel ei savuta mustaa, se ei saa tarpeeksi naftaa. Tämä pitää korjata lisäämällä syöttöä.
Nykyisissä dieseleissä DPF sekoittaa pakkaa syödessään sitä pilveä pois, mutta vanhemmissa perinteinen debug -kaava on yksinkertainen:
-Jos diesel savuttaa mustaa, se ei saa tarpeeksi ilmaa polttoaineen sekaan - tämä pitää korjata nostamalla ahtopaineita ja parantamalla hengitystä.
-Jos diesel ei savuta mustaa, se ei saa tarpeeksi naftaa. Tämä pitää korjata lisäämällä syöttöä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Ei se nyt pahasti savuta. Sellaisen vaalean mustan pilven polven korkeudelle.
Aikanaan kun kävin kemorassa truck racea katsomassa, niin suoran avautuessa ei autoja enää nähnyt. Pelkän sakean savupilven. Näissä tuskin on säädöt pielessä, siis miksi savu.
Aikanaan kun kävin kemorassa truck racea katsomassa, niin suoran avautuessa ei autoja enää nähnyt. Pelkän sakean savupilven. Näissä tuskin on säädöt pielessä, siis miksi savu.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Säädöt on niissä kilpavehkeissä täysin pielessä päästöjen ja kulutuksen kannalta, mutta ei huipputehon.
Diesel savuttaa rankasti jo stoikiometrisellä seoksella (lambda = 1), mutta tuottaa hieman enemmän tehoa kuitenkin kuin savuttamaton seos (esim. lambda = 2). Dieselpalaminen on täysin erilaista kuin ottomoottorin.
Ilman dpf:ää olevassa autossa kevyt huntu polkiessa on ihan ok, tehtaalla tietysti mieluusti säädetään niin ettei savuta lainkaan pl. pieni pölähdys polkaistessa. Sankka savu on vähän tarpeetonta mutta joidenkin mielestä se on niin kovin hienoa. Niissä kilpadieseleissäkin iso osa sitä savutusta on ihan tahallista fiiliksen vuoksi.
Diesel savuttaa rankasti jo stoikiometrisellä seoksella (lambda = 1), mutta tuottaa hieman enemmän tehoa kuitenkin kuin savuttamaton seos (esim. lambda = 2). Dieselpalaminen on täysin erilaista kuin ottomoottorin.
Ilman dpf:ää olevassa autossa kevyt huntu polkiessa on ihan ok, tehtaalla tietysti mieluusti säädetään niin ettei savuta lainkaan pl. pieni pölähdys polkaistessa. Sankka savu on vähän tarpeetonta mutta joidenkin mielestä se on niin kovin hienoa. Niissä kilpadieseleissäkin iso osa sitä savutusta on ihan tahallista fiiliksen vuoksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?
Jos palataan vielä tuohon 2,2 tid boxiin, niin Boschin ohjausyksikön sijainnin vuoksi (pumpun kyljessä) ainoa mahdollisuus vaikuttaa tehoon/syöttöön on liittää ns tehoboxin kusetus(säätö)informaatio pumppuun tulevaan kaapeliin, joten plug&play ei tule koskaan onnistumaan.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)