strttiongelma 2,2 Tdi
strttiongelma 2,2 Tdi
apua tarvitaan 2,2 Tdi kännistyksessä ongelma virtavaimesta käännettäessä ei
tapahdu mitään. Ongelma alkoi jo viime syksynä jolloin startti pyöri vasta muutaman
yrityksen jälkeen. Talven aikana pelasi kuin enkeli, laturin hiilet vaihdoin maaliskuussa
ja ongelma palasi pari viikkoa sitten. Luulin että startti viallinen ja vaihdoin sen viikko sitten ja luulin että kaikki kunnossa (starttasi heti vaihdon jälkeen) mutta nyt startti ei suostu pyörähtämään. Akun latasin täyteen ja startti uusi ?? virtalukko vai joku
muu onko kokemuksia.
tapahdu mitään. Ongelma alkoi jo viime syksynä jolloin startti pyöri vasta muutaman
yrityksen jälkeen. Talven aikana pelasi kuin enkeli, laturin hiilet vaihdoin maaliskuussa
ja ongelma palasi pari viikkoa sitten. Luulin että startti viallinen ja vaihdoin sen viikko sitten ja luulin että kaikki kunnossa (starttasi heti vaihdon jälkeen) mutta nyt startti ei suostu pyörähtämään. Akun latasin täyteen ja startti uusi ?? virtalukko vai joku
muu onko kokemuksia.
Re: strttiongelma 2,2 Tdi
Tapahtuuko avainta käännettäessä yhtään mitään? Eli kytkeytyykö virrat ylipäänsä ja vain käynnistyminen puuttuu? Vai pysyykö ihan täysin mykkänä?
Virtalukkoa (tai sen pohjaa) tai ajonestoa veikkaisin ilman vankkaa tietopohjaa tai edes kokemusta.
Virtalukkoa (tai sen pohjaa) tai ajonestoa veikkaisin ilman vankkaa tietopohjaa tai edes kokemusta.
Re: strttiongelma 2,2 Tdi
Onko kyseessä manuaali- vai automaattilaatikolla?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: strttiongelma 2,2 Tdi
Lopettaako ajonestoledi vilkkumisen on-asennossa?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: strttiongelma 2,2 Tdi
kyseessä manuaalivaihteisto ja tänä aamuna kokeilin käynnistää niin pärähti
käyntiin kuin enkeli. Auto seissut vuorokauden ja lauantaina ei tapahtunut mitään,
kun yritin startata. Virrat tulevat avainta käännettäessä toki näyttöön joka tapauksessa ihmeellinen homma ajonestoa alan itse epäillä.
käyntiin kuin enkeli. Auto seissut vuorokauden ja lauantaina ei tapahtunut mitään,
kun yritin startata. Virrat tulevat avainta käännettäessä toki näyttöön joka tapauksessa ihmeellinen homma ajonestoa alan itse epäillä.
Re: strttiongelma 2,2 Tdi
Minulla myös oli talvella samanlaista ongelmaa. Viimeisen temppuilun jälkeen auto seisoi pihassa muutaman päivän ja lähti taas normaalisti avaimesta. Itse epäilin startin johtojen hapettumaa. Jätin lämpösuojan pois startin edestä, että pääsee putsaamaan liitokset kun vika seuraavan kerran ilmenee. Nyt on menty viitisen kuukautta vikaa odotellen
Katkaiseeko ajonesto startilta virran?
9-3 2.2 Tid -01 manuaali kyseessä.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Katkaiseeko ajonesto startilta virran?
9-3 2.2 Tid -01 manuaali kyseessä.
niitä.varmoja.kotimaisia. ja tids. ja ttid.
Re: strttiongelma 2,2 Tdi
kyselin parilta autoasentajalta ja epäilivät vahvasti virtalukon pohjaa, että
kulunut. perjantaina meinattiin tutkia lähemmin.
En ole saabin virtalukkoa purkanut/irrottanut tiedä millainen homma sitten on.
kulunut. perjantaina meinattiin tutkia lähemmin.
En ole saabin virtalukkoa purkanut/irrottanut tiedä millainen homma sitten on.
Re: strttiongelma 2,2 Tdi
Terve!
Onko ongelmaan tullut selvyyttä?
Minulla on nyt ollut sama probleemi og 9-3 tidin kanssa eli lämpimänä ei ole suostunut starttaamaan pariin otteeseen.
Eilen jäi auto kaupunkiin ja hinasin sen kotipihaan ja tänään taas kylmänä käynnistyi.
Olisko se virtalukon pohja syynä? Tuntuu vaan hieman oudolta että se reagoisi moottorin lämpöön.
Onko ongelmaan tullut selvyyttä?
Minulla on nyt ollut sama probleemi og 9-3 tidin kanssa eli lämpimänä ei ole suostunut starttaamaan pariin otteeseen.
Eilen jäi auto kaupunkiin ja hinasin sen kotipihaan ja tänään taas kylmänä käynnistyi.
Olisko se virtalukon pohja syynä? Tuntuu vaan hieman oudolta että se reagoisi moottorin lämpöön.
Saab 9-3 2.2 TiD -00
Ford Bronco II -88
Ford Bronco II -88
Re: strttiongelma 2,2 Tdi
Virtalukon pohja se oli osa maksoi noin 80,00 eur + vaihto
puolituttu asentaja yhteensä 130,00 kannattaa tutkia jos akku kunnossa
ja startti pyörii.
Jotain voi myös päätellä jos painat avaimesta alaspäin samalla kun
käännät starttiasentoon auttaako se mitään, minulla pohja oli aivan
musta kun oli kipinöinyt eikä saanut kontaktia, lämpötila voi jopa
vaikuttaa metallihan supistuu kylmässä joka tapauksessa
kiusallinen juttu ja lopultahan auto jää johonkin.
puolituttu asentaja yhteensä 130,00 kannattaa tutkia jos akku kunnossa
ja startti pyörii.
Jotain voi myös päätellä jos painat avaimesta alaspäin samalla kun
käännät starttiasentoon auttaako se mitään, minulla pohja oli aivan
musta kun oli kipinöinyt eikä saanut kontaktia, lämpötila voi jopa
vaikuttaa metallihan supistuu kylmässä joka tapauksessa
kiusallinen juttu ja lopultahan auto jää johonkin.
Re: strttiongelma 2,2 Tdi
Tuli mieleen kaasarin ongelmasta onko tässä käynnistin rele joka
voisi yli kuumentua tai sitten startin johdot,joko päällyste rikki
ja tarkista myös liitokset kunnolla kiinni startissa sekä akun maadoitus.
voisi yli kuumentua tai sitten startin johdot,joko päällyste rikki
ja tarkista myös liitokset kunnolla kiinni startissa sekä akun maadoitus.