Vähä päälle 40t ajanu nyt tuolla allekirjoituksen dieselillä.
98vm eli vp37 pumpulla vielä. Kokonaiskilometrit +360t.
Miksi tämmönen, no kun halavalla sai ja oli tarvetta vähän järkevämmälle käyttikselle millä parempi puoliskoki uskalta ajaa.
Ennakoivana huoltona tuli turbo ja suuttimen kärjet vaihettua.
Samalla tieten vähän eri mitoilla kun tuo vetopito oli hieman ylimitoitettu konetehoon (110hv) nähden. Ja nyt on tämän talven hieman hauskaa voinnu pitää jo.
Onhan tuo ehkä hieman karu moottori verrattuna näihin moderneihin dieseleihin mutta uskaltaisin väittää että maksaa itsensä takasin luotettavuudessa. Tieten noin ei passaa sanoa kun kuitenki heti iskee täystuho...
Hokasin että mainitsin sanat halpa, luotettava ja viritetty ja vielä saman yksilön kohdalla
Kytkin tuli sitten vaihettua tuon turbo ja suutin vaihoin jälkeen, jotenki tahto luistella semmonen mikä oli syönny vauhtipyörän urille jo.
Kaksoismassa tilalle tuli kiinteä vauhtis ja kytkin hieman vakiota isommalla halkasijalla.
Tarkoitus oli asentaa isompi kaksoismassa paketti mutta osatoimitus ei menny oikeen nappiin kuten yleensä. Jotenka jyristellään meneen kiinteällä vauhtiksella.
Onpa noita vähä isompia dieseleitä tullu harrastettua kauemminki maalaistollona.
Aktiivisesti olen eräässä tractor pulling tiimissä mukana ja sen myötä saannu miettiä tuota dieselprosessia enemmänki. Ihan eri maailma kuin mihin oli bensaturbojen kanssa pelatessa tottunu. Jonkuverran sotkenu käsiäni myös noihin "superturbo" mersuihin. Niillä joilla ei semmosta ole kuvailevat niitä helpoksi ja halvaksi virittää ja erittäin luotettavaksi.... Ne joilla niitä on haluavat myydä pois.