Tids moottoriöljy

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
kieku3
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 13:14

Tids moottoriöljy

Viesti Kirjoittaja kieku3 »

Ensimmäinen saabbi alkaa olemaan siinä pisteessä että pitäisi suorittaa öljynvaihto. Eli pitäisi löytää sopiva öljy mitä tuonne koneeseen uskaltaa laittaa. Auto -08 1.9 tids.
Tiedän että purkin kyljessä pitää lukea gm ll b 025, mutta tuon standardin mukaisia öljyjä löytyy aika monenlaisia ja hintasia. Tarkotuksena olisi vaihtaa öljyt 15 tonnin välein, eli kannattaako silloin käyttää jotain muuta öljyä. Aikasemmin olen käyttänyt tb diamond diesel VAG koneissa, uskaltaako tätä laittaa saabbiin?

Tosi vähän löytyy öljysuosituksia kyseiseen koneeseen, joten toivoisin että saisin muutamia ehdotuksia mitä öljyä kannattaa laittaa? Kiitos.
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Tids moottoriöljy

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Motonetistä saa GM:än longlife öljyä kohtuu hintaan, on kokeiltu ja mitään ongelmia ei ole ilmennyt,
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: Tids moottoriöljy

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

Just eilen hain Motonetista GM:n 25 € euron pänikän ja suodattimen 9 €:lla. Tuota olen käyttänyt aina ja 15 tkm välein... en tiedä paremmasta, mutta en kyllä halvemmastakaan :)

Longlifea tuokin taitaa olla, mutta ei ole mitään syytä ajaa 30 tkm samoilla öljyillä
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: Tids moottoriöljy

Viesti Kirjoittaja vili1 »

Rusakko__ kirjoitti:Just eilen hain Motonetista GM:n 25 € euron pänikän ja suodattimen 9 €:lla. Tuota olen käyttänyt aina ja 15 tkm välein... en tiedä paremmasta, mutta en kyllä halvemmastakaan :)

Longlifea tuokin taitaa olla, mutta ei ole mitään syytä ajaa 30 tkm samoilla öljyillä
Sama tulee aina itsekin tehtyä. Sen jälkeen kun maksoin Riihimäellä 120 euroa öljyvaihdosta, ja kun kysyin miksi long life öljyn hinta vaihdosta oli n.70 euroa (vähän yli 4 litraa), sanoi ettet saa kuule mistään halvemmalla. Sanoin, että kannattanee sinunkin sitten hakea Motonestistä GM:n long lifeä, hintaan 24,90eur / 5 litraa. En vie enää tuonne öljynvaihtoon, vaan maksan noin 20 euroa siitä ilosta, että joku vaihtaa öljyt jotka olen itse Motonetistä hakenut. Samoin tuo öljynsuodatin.

Pääsee siis öljynvaihdosta noin 50 eurolla.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Vastaa Viestiin