Vaihtomoottori TTiD -08

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
sisor123
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2008 12:27

Re: Vaihtomoottori TTiD -08

Viesti Kirjoittaja sisor123 »

Hienoa että sait lopulta auton kuntoon. Minlälainen hintalappu lopulta tuli?
Itse olen tuossa asemassa kuin itse olit 9 viikkoa sitten :) Korjausta ei enää edes mietitä koska uuden koneen hankkiminen tulee edullisemmaksi.
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Re: Vaihtomoottori TTiD -08

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Kop, kop... Toivottavasti on viimein kunnossa, kun tuota joutunut käyttämään kahdesti "viimeistelyssä".
Koko homma oli hiukan reilut 3000 € :(
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Re: Vaihtomoottori TTiD -08

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Tälle episodille osa 4 tai 5.
Oltiin perheen kera reissussa ja auto ei enään käynnistynyt ABC:n pihassa... Tietty sunnuntainakin. Jotain tuli kokeiltuakin mutta viimein hinurin kyytiin ja auto n. 60km lähimpään merkkihuoltoon(Jyväskylään).
Hiukan ensin arveltiin akulta startille menevän kaapelin kuntoa(ominaisuus TTiD:ssä?) samoin myös virtalukkoa, kun ei napsahtanut ollenkaan.
No, ensin tarkistivat tuleeko virtaa startille... Sieltä sitten löytyi syyllinenkin-->jostain oli pudonnut torx-ruuvi aiheuttaen oikosulun startille. Poltti sitten maksisulakkeen.
Samalla korjattiin moottorin kiinnitystä oikeaan paikkaan(näki jäljistä missä vanha oli ollut), niin ja kertoivat jotta pohjalevy puuttuu vallan. Se lienee jäänyt jonnekin verstaan nurkkaan moottorirempan yhteydessä. Olisi kyl pitänyt ite tarkistaa ajoissa sekin...
Jokatapauksessa. IIIso kiitos Pro-Carservicen väelle hienosta palvelusta sijaisautoineen päivineen!!
Kyl tää Saabismi koittelee :(
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: Vaihtomoottori TTiD -08

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

Pienestä on vikaantuminen kiinni. Yks helkkarin ruuvi :)

Mulla on jäänyt kans kerran pohjamuovi huoltamon hallin seinustalle, mutta huomasin sen sattumalta kotosalla. Ihmettelin kun näkymä konehuoneeseen olikin yllättävän valoisa. Pohjamuovien takia konehuone on aika pimeä normaalisti...

Mutta joo, jotenkin tuntuu, että tuo TTID on kuin eberi. Toimiessaan mahtava, mutta vikaantuu herkästi ja huollot maksaa hunajaa. Luotettavuudessa ei vanhempi TID-mopo taida ainakaan huonompi olla...

Joo, mutta hyvä kun on kiesi taas radalla. Saabismi todellakin koettelee, mutta usko on vahva, että vastaavilla muilla merkeillä tilanne on jotakuinkin sama. Kyllä ne niin samaa tekniikkaa tuntuu sisältävän!
Vastaa Viestiin