Talven aikana seuraava ongelma on ilmestynyt:
Ajon aikana jäähdytysnesten taso laskee (anturin alle) ja sid:stä tulee varoitus. Jos seuraavana päivänä (kun moottori on kylmä) avaan paisuntasäiliön korkin, niin neste nousee taas oikeaan tasoon.
Ilma pääsee siis järjestelmään ja pelkään että kannentiiviste olisi entinen. Kun oli tosi kylmä (alle -20) se lähti todella huonosti käyntiin. Moottori toimii muuten hyvin, öljyt näyttää hyvältä ja jähdytysnesteet puhtaalta.
Onko siis kansipahvi todenäköisin syy, vai ono muita vaihtoehtoja?
Auto og9-3 2.2tid ajettu 250tkm.
ilma paisuntasäiliössä
ilma paisuntasäiliössä
SAAB 9-5NG TiD4 Vector -10, SAAB 9-3 Aero TTiD -09
9-3 1.9 TiD -08, 9-5 2.3t steg1 flexifuel -03, 9-3 2.2 TID -02, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -90
9-3 1.9 TiD -08, 9-5 2.3t steg1 flexifuel -03, 9-3 2.2 TID -02, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -90
Re: ilma paisuntasäiliössä
Luetun perusteella kokeilepa ekana vaihtaa se paisarin korkki uuteen.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: ilma paisuntasäiliössä
Unohdin mainita, se on jo vaihdettu, ja edelleen sama juttu.jmaatta kirjoitti:Luetun perusteella kokeilepa ekana vaihtaa se paisarin korkki uuteen.
SAAB 9-5NG TiD4 Vector -10, SAAB 9-3 Aero TTiD -09
9-3 1.9 TiD -08, 9-5 2.3t steg1 flexifuel -03, 9-3 2.2 TID -02, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -90
9-3 1.9 TiD -08, 9-5 2.3t steg1 flexifuel -03, 9-3 2.2 TID -02, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -90
Re: ilma paisuntasäiliössä
Kokeile kuumalla moottorilla ylävesiletkua etusormi peukalootteella , jos et jaksa painaa letkua lyttyyn niin kansipahvi paskana ei voi mitään ) tein 3.0 tid moottoriin kannentiivisteremontin , Niin nyt ei tuu paineita syyläriin vaikka kuinka moiset helteet oliskin:) vedin just asuntovaunua 500 km niin ei mitään paineita syylärissä ja lämmöt normaalit:)