TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
koslowski
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Maalis 08, 2012 12:20

Re: TTid männät sökönä --> uusi moottori

Viesti Kirjoittaja koslowski »

Sportti kirjoitti:Neo Brothersilta edullinen kone. Ilman turboja tosin, mutta nekin saa 834£ hintaan.

http://www.neobrothers.co.uk/complete-z ... qhq6edm526
Kiitos vinkistä, tuo kyllä alkoi kiinnostamaan heti. Onko jollain foorumilaisella kokemuksia Neo veljeksistä? Ja niiden toimitusajoista?

Juttelin tänään tuon oman auton tilanteesta ja kyllä vahvasti sanoivat sitä että moottorin vaihto vaikuttaisi olevan järkevin toimenpide, ilman sen suurempaa tutkimista. Siinä määrin jumissa näyttäisi olevan että "ainakin alakerta on tuhoutunut".
sisor123
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2008 12:27

Re: TTid männät sökönä --> uusi moottori

Viesti Kirjoittaja sisor123 »

Itekin olisin kiinnostunut kippatilauksesta jcarlssonilta mikäli paikka on edes kohtuu kilsojen päässä. Tarvitsin myös apua DPF:n tyhjentämisessä ja EGR:n tulppauksessa.
Itselläni ei oikeastaan minkäänlaista tietotaitoa näiden suhteen ole. Laitoin jcarlsson sulle myös meiliä tuonne gmailiin. Vastausta odotellessa.
koslowski
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Maalis 08, 2012 12:20

Re: TTid männät sökönä --> uusi moottori

Viesti Kirjoittaja koslowski »

sisor123 kirjoitti:Itekin olisin kiinnostunut kippatilauksesta jcarlssonilta mikäli paikka on edes kohtuu kilsojen päässä. Tarvitsin myös apua DPF:n tyhjentämisessä ja EGR:n tulppauksessa.
Itselläni ei oikeastaan minkäänlaista tietotaitoa näiden suhteen ole. Laitoin jcarlsson sulle myös meiliä tuonne gmailiin. Vastausta odotellessa.
Mulla sama tilanne, täysin. Sisor, laitan sulle yv:tä piakkoin...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Taisi tulla väärään osoitteeseen? Ainakaan mitään ei näy. Oikea osoitehan on tmi.jcarlson@gmail.com
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: TTid männät sökönä --> uusi moottori

Viesti Kirjoittaja Sportti »

koslowski kirjoitti:
Sportti kirjoitti:Neo Brothersilta edullinen kone. Ilman turboja tosin, mutta nekin saa 834£ hintaan.

http://www.neobrothers.co.uk/complete-z ... qhq6edm526
Kiitos vinkistä, tuo kyllä alkoi kiinnostamaan heti. Onko jollain foorumilaisella kokemuksia Neo veljeksistä? Ja niiden toimitusajoista?

Juttelin tänään tuon oman auton tilanteesta ja kyllä vahvasti sanoivat sitä että moottorin vaihto vaikuttaisi olevan järkevin toimenpide, ilman sen suurempaa tutkimista. Siinä määrin jumissa näyttäisi olevan että "ainakin alakerta on tuhoutunut".
Asiallista toimintaa. Ebay:n palaute 99,9%. Pariin otteeseen tilannut ja kama tullut muutamassa päivässä. Kone kestänee pidempään, kun tullee maitse. Mailiin tulee vastaus rahdista yms vuorokaudessa.
93SC TTiD
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja VKe »

Eski kirjoitti tosta merkkivalosta. Se oliskin paikallaan niin näkis tilan ja vois mahdollisuuksien mukaan jatkaa ajoa kunnes poltto pysähtyy.

Jossain tilanteissahan se sid kertookin että partikkelisuodin täysi... Itelle tullu joitain kertoja ja silloin olen jatkanu ajoa kunnes info poistuu. Hyvin toimi, ainakin meidän kohdalla ja oletus on ollu että poltto on onnistuneesti tapahtunu.
Sininen Saab 9-3, '99
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

VKe kirjoitti:Eski kirjoitti tosta merkkivalosta. Se oliskin paikallaan niin näkis tilan ja vois mahdollisuuksien mukaan jatkaa ajoa kunnes poltto pysähtyy.

Jossain tilanteissahan se sid kertookin että partikkelisuodin täysi... Itelle tullu joitain kertoja ja silloin olen jatkanu ajoa kunnes info poistuu. Hyvin toimi, ainakin meidän kohdalla ja oletus on ollu että poltto on onnistuneesti tapahtunu.
Merkkivalo olis tosi hyvä ja tarpeellinen. Idioottikin tajuaisi jatkaa ajamista tällöin, nyt ei välttämättä fiksumpikaan. Automaateilla maantiellä puhdistuksen huomaa helposti siitä, että 6. vaihde jää kytkemättä yli satasen vauhdissa. Aivan varmaksi en sano, mutta kutina on kun auton kiihdyttää reippaasti yli satasen vauhtiin, niin puhdistus lähtee herkemmin käyntiin. Viisarinopeuttaa saa olla 105-120 ja kutonen ei mene millään päälle. Tästä tietää että puhdistus on käynnissä. Sitten viimein (joskus 10 minuutinkin ajon jälkeen) loota vaihtaa kutosen päälle. Myös SID:stä voi päätellä puhdistuksen olevan käynnissä. Mitenköhän tuon puhdistusoperaation voi manuaaleilla havaita maantiellä??

Myös paikallaan ollessa auto voi haista ja käydä raskaasti, jolloin puhdistus on käynnissä. Muissa nopeuksissa tai ajotilanteissa en ole havainnut puhdistusta.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

DTE lukemasta itse maantiellä huomaan, enpä juuri muuten.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Vähän OT taas, mutta...

Kun näitä kokemuksia lukee, niin ei taida toi Fiatin dieseli (ainakaan TTID) luotettavuudessaan ihan siellä ykkösluokassa olla.

Volvolandiaa (tai nykyistä VRCF:ää) kun on seuraillut useamman vuoden, niin moottoririkot ovat olleet TODELLA harvinaisia uudehkoissa autoissa, kun taas täältä lukee kokemuksia, niin varmaan joka toisen kirjoittajan TTID-kone on vaihdettu 100tkm paikkeilla ja se on sitten 7000e kiitos! :roll:
Ja Volvoissakin on ollut kyllä samaa öljyn lisääntymistä, mutta enpä muista lukeneeni asiasta johtuvista konerikoista...

Ja eipä tuo moottori tunnu ainut heikko osa olevan, sinne se jäi Saab huoltoon tänään(kin) kolinoiden takia... :evil:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
koslowski
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Maalis 08, 2012 12:20

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja koslowski »

Kiitos Sportille kommentista!
Haun kanssa löytyi muutenkin hyvää palautetta Neo Brothersista ja vieläpä jopa alennuskoodikin. Tarjous on nyt saatu Neolta, kysyin vielä tarkennuksia sisältöön. Lisäksi laitoin kyselyn Hollantiin ja vaihtomoottori.com -palveluun, sieltä ei vielä ole vastattu.

Kiitos kaikille auttaneille foorumilaisille jo tässä vaiheessa!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tjoo, on hyvä muistaa että 2012 9-3 on sama auto kuin 2008, tuon jälkeen ei ole oikeastaan mitään muutoksia tapahtunut. Joitakin vuosia sitten riitti DPF ongelmia myöskin Volvolla, tiedän kyllä hajonneita moottoreita.

Itse ilman merkkilaseja katsellen en pidä TTiD:iä erityisen huonona, yhtä lailla niitä ongelmia on kaikilla merkeillä ollut. Saabien kanta on vaan sen verran pieni että lähes kaikki ongelmat tulee juuri täällä esille, loppupään autoista myöskin valtaosa on ollut TTiD malleja edullisen hankintahinnan vuoksi.

VAG 2.0 TDI:tä esim. pitäisin epäluotettavampana kuin TTiD:iä. Jälkimmäisen kohdalla lähes kaikki konerikot on johtuneet huonosta vesipumpusta, jonka aiheuttaman tuhon voi välttää vaihtamalla hieman normaalia vaihtoväliä useammin jakohihnan. Ensin mainitun ongelmat on sellaisia ettei niitä oikein pysty itse välttämään (öljypumppu, suutinviat, kansiviat pumppareissa ja nyt CR pumppuviat). Tietysti valtavan myyntimäärän vuoksi esim. suutinviat on hoidettu sikäli hyvin että alihankkija korvaa uuden osan. Saabilla ei moiseen ole vuosikausiin (kymmeniin?) ollut rahkeita.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Alluit
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: To Touko 17, 2012 20:50
Paikkakunta: Rauma

Re: TTid männät sökönä --> uusi moottori

Viesti Kirjoittaja Alluit »

koslowski kirjoitti:Onko jollain foorumilaisella kokemuksia Neo veljeksistä? Ja niiden toimitusajoista?
Yksi kone tilattuna tuolta, josta jäi hyvät kokemukset. Suunnilleen pariin viikkoon tuli perille.
ex. 9-3SS 2.0t Vector MY03
ex. 9-3 2.0T Aero MY01
saabillua
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ma Elo 01, 2011 20:50
Paikkakunta: 48100

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja saabillua »

Rusakko__ kirjoitti:
VKe kirjoitti:Eski kirjoitti tosta merkkivalosta. Se oliskin paikallaan niin näkis tilan ja vois mahdollisuuksien mukaan jatkaa ajoa kunnes poltto pysähtyy.

Jossain tilanteissahan se sid kertookin että partikkelisuodin täysi... Itelle tullu joitain kertoja ja silloin olen jatkanu ajoa kunnes info poistuu. Hyvin toimi, ainakin meidän kohdalla ja oletus on ollu että poltto on onnistuneesti tapahtunu.
Merkkivalo olis tosi hyvä ja tarpeellinen. Idioottikin tajuaisi jatkaa ajamista tällöin, nyt ei välttämättä fiksumpikaan. Automaateilla maantiellä puhdistuksen huomaa helposti siitä, että 6. vaihde jää kytkemättä yli satasen vauhdissa.
Chevroleteissä tälläinen valo ilmeisesti löytyy, kun yksi vielä vähemmän autoista ymmärtävä selitti, että "kun valo syttyy, pitää ajaa urheilullisesti"

Liittyykö tämä automaatti ajaa vitosella ominaisuus laatikon päivitykseen? Itse en ole moista huomannut, enkä ole varma on meillä viimeisin softa laatikossa..
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg

Nykyään ihan vaan Skodalla
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja VKe »

saabillua kirjoitti:"kun valo syttyy, pitää ajaa urheilullisesti"
Saabistilla palaa tuo valo aina 8) . Urheilullisella ajolla en tarkoita kaahaamista...

Kyllä en voi minäkään sanoa että TTiD huono kone on, ongelmathan vissiin johtuu tosiaan näistä muista nykyajan "eko-viher-hömpötyksistä"...
Sininen Saab 9-3, '99
sisor123
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2008 12:27

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja sisor123 »

Yhdyn myös edelliseen. Onhan tuo kone todella mahtava ajattava kun toimii!
Tuo mitä omalla koneelle kävi oli ainakin Turun Metro-Autossa ensimmäinen laatuaan.

Näyttää siltä että DFN:n tukkeutuminen on akileen kantapää, mutta harvoille sekin noin katastrofaalisia tuhoja aiheuttaa. Eihän mulla ole varmuutta tähän päivään menneessäkään oliko alun alkaen syy epäonnistuneissa poltoissa. Itselleni on kyllä alkanut syntyä sellainen kuva, koska pelkkä päivittäinen käyttöni (pätkäajo pääasiallisesti) tukisi teoriaa.
Pätkäajo jatkuu tänä päivänäkin, mutta DPF tullaan poistamaan käytöstä lähitulevaisuudessa.

Kysyisinkin, että miten siihen asti kannttaa pätkäajoa tehdä mieluiten jotta DPF:n tukoksia vähiten tulisi. Hieman korkeammilla kierroksilla ?
Vastaa Viestiin