TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR
Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR
Tässä omia ajoja, minulla on ollut myös tuota pätkäajoa.
Viikolla, eli arkisin kotoa töihin ja takaisin 15 km.
Talvella: auto kotona lämpimässä tallissa ja työpaikalla päivän ulkosalla. Aina kovemmilla pakkasilla (kylmempää kun about -10) töistä lähtiessä Eberi lämmitti noin 15..30 min ennen starttia. Suunilleen joka toisena viikonloppuna maantieajoa 400 km tai 600 km keikat (motaria ja maantietä). Akkua olen lataillut CTEK-laturilla silloin-tällöin kun CTEK-laturin vilkkuledi punaisella. Neljän vuoden aikana kaksi kertaa muistan hyvin että jouduin tekemään töihin mennessä aamulla pidemmän lenkin hiukkassuodattimen täyttymisen vuoksi, eli SID ilmoitti että hiukkassuodin täynnä ja tiettty toimin ohjekirjan mukaan. Kolmas kerta tuli vastaavassa tilanteessa talvilomalla, kun ajelimme mökiltä rinteeseen ~10 km aamuin illoin.
Kesällä: auto ulkona. Suunilleen joka viikonloppuna maantieajoa 400 km tai 600 km keikat (motaria ja maantietä). Ei koskaan kesällä tullut SID:n kautta ilmoa hiukkassuodattimesta mutta on tuota viikonloppuajoa onkin niin paljon että luollollisestikaan ei ongelmaa tullut.
Viikolla, eli arkisin kotoa töihin ja takaisin 15 km.
Talvella: auto kotona lämpimässä tallissa ja työpaikalla päivän ulkosalla. Aina kovemmilla pakkasilla (kylmempää kun about -10) töistä lähtiessä Eberi lämmitti noin 15..30 min ennen starttia. Suunilleen joka toisena viikonloppuna maantieajoa 400 km tai 600 km keikat (motaria ja maantietä). Akkua olen lataillut CTEK-laturilla silloin-tällöin kun CTEK-laturin vilkkuledi punaisella. Neljän vuoden aikana kaksi kertaa muistan hyvin että jouduin tekemään töihin mennessä aamulla pidemmän lenkin hiukkassuodattimen täyttymisen vuoksi, eli SID ilmoitti että hiukkassuodin täynnä ja tiettty toimin ohjekirjan mukaan. Kolmas kerta tuli vastaavassa tilanteessa talvilomalla, kun ajelimme mökiltä rinteeseen ~10 km aamuin illoin.
Kesällä: auto ulkona. Suunilleen joka viikonloppuna maantieajoa 400 km tai 600 km keikat (motaria ja maantietä). Ei koskaan kesällä tullut SID:n kautta ilmoa hiukkassuodattimesta mutta on tuota viikonloppuajoa onkin niin paljon että luollollisestikaan ei ongelmaa tullut.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR
Yksi keino on hankkia esim. OP-Com jolla näkee kuinka tukossa DPF prosentuaalisesti on. Kun lukema ylittää 70% niin pitempi lenkki niin ehtii polttaa kunnolla. Vähän harrastuneisuutta tieten vaatii mutta yksi keino kuiten tuokin.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR
Automaatista: en tiedä liityykkö päivitykseen, mutta minulla uusin päivitys on ollut aina mitä auto minulla on ollut, ja noin se on aina käyttäytynyt. Uusin päivitys on tarkastattu tosin jo vajaa pari vuotta sitten, mutta oiskohan uudempaa?! Epäilen.saabillua kirjoitti:Chevroleteissä tälläinen valo ilmeisesti löytyy, kun yksi vielä vähemmän autoista ymmärtävä selitti, että "kun valo syttyy, pitää ajaa urheilullisesti"Rusakko__ kirjoitti:Merkkivalo olis tosi hyvä ja tarpeellinen. Idioottikin tajuaisi jatkaa ajamista tällöin, nyt ei välttämättä fiksumpikaan. Automaateilla maantiellä puhdistuksen huomaa helposti siitä, että 6. vaihde jää kytkemättä yli satasen vauhdissa.VKe kirjoitti:Eski kirjoitti tosta merkkivalosta. Se oliskin paikallaan niin näkis tilan ja vois mahdollisuuksien mukaan jatkaa ajoa kunnes poltto pysähtyy.
Jossain tilanteissahan se sid kertookin että partikkelisuodin täysi... Itelle tullu joitain kertoja ja silloin olen jatkanu ajoa kunnes info poistuu. Hyvin toimi, ainakin meidän kohdalla ja oletus on ollu että poltto on onnistuneesti tapahtunu.
Liittyykö tämä automaatti ajaa vitosella ominaisuus laatikon päivitykseen? Itse en ole moista huomannut, enkä ole varma on meillä viimeisin softa laatikossa..
Joskus on ajettu 20 km 5:lla reippaasti yli 100 km/h nopeutta. Yli 120 nopeudet aiheuttaa kyllä vaihdon kutoselle.
Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR
Tilannepäivitystä omalta osaltani:
Tarjous on nyt saatu sekä Saab Partnersilta ja Neo Brothersilta, Neo on hieman edullisempi. Ruotsissa olisi ollut myös uusi kone tarjolla, mutta hinta oli jo ilman turboja samaa luokkaa kuin noilla kahdella aiemmin mainitulla. Varaosia.com tarjosi myös ihan hyvän vaihtoehdon, mutta sitten olisi pitänyt ottaa vähintään 67 tkm ajettu moottori ja kyllä tässä tuo ihkauusi vaihtoehto alkaa kiinnostamaan enemmän.
Onko jollain tietoa että kestääkö toimitus Englannista selvästi pidempään kuin Hollannista, vai puhutaanko suunnilleen samoista ajoista molempien kanssa?
Molemmat kaupat ovat ilmeisen luotettavasti kuitenkin toimineet, sen verran mitä täältä lueskelin ja sain viestejä.
Tarjous on nyt saatu sekä Saab Partnersilta ja Neo Brothersilta, Neo on hieman edullisempi. Ruotsissa olisi ollut myös uusi kone tarjolla, mutta hinta oli jo ilman turboja samaa luokkaa kuin noilla kahdella aiemmin mainitulla. Varaosia.com tarjosi myös ihan hyvän vaihtoehdon, mutta sitten olisi pitänyt ottaa vähintään 67 tkm ajettu moottori ja kyllä tässä tuo ihkauusi vaihtoehto alkaa kiinnostamaan enemmän.
Onko jollain tietoa että kestääkö toimitus Englannista selvästi pidempään kuin Hollannista, vai puhutaanko suunnilleen samoista ajoista molempien kanssa?
Molemmat kaupat ovat ilmeisen luotettavasti kuitenkin toimineet, sen verran mitä täältä lueskelin ja sain viestejä.
Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR
Autoista ei kokemusta, mutta muutoin, toimitus kaikkialta EU:sta sama muutama päivä (ilman pikakuriirilisiä) eli se ei nousse kynnyskysymykseksi muutoinkin kalliissa ja aikaa vievässä projektissa.
Ja täytyy sanoa että jos joskus tulee talouteen diesel-saabbi niin samalla viikolla käydään lomalla Vaasassa.
Ja täytyy sanoa että jos joskus tulee talouteen diesel-saabbi niin samalla viikolla käydään lomalla Vaasassa.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR
[
Ja täytyy sanoa että jos joskus tulee talouteen diesel-saabbi niin samalla viikolla käydään lomalla Vaasassa.[/quote]
Jep, meilläkin kerkesi olla jopa pariviikkoa saappi, ennenkuin ecu lähti hoitoon vaasaan.
Ja täytyy sanoa että jos joskus tulee talouteen diesel-saabbi niin samalla viikolla käydään lomalla Vaasassa.[/quote]
Jep, meilläkin kerkesi olla jopa pariviikkoa saappi, ennenkuin ecu lähti hoitoon vaasaan.
emännän 9-5 wagon 1.9tid aut. -09
Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR
Jep, meilläkin kerkesi olla jopa pariviikkoa saappi, ennenkuin ecu lähti hoitoon vaasaan.[/quote]jusky kirjoitti:[
Ja täytyy sanoa että jos joskus tulee talouteen diesel-saabbi niin samalla viikolla käydään lomalla Vaasassa.
Sen se melkeempä vaatii
Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR
Nyt on moottori tilattu Neo Brothersilta ja seurantakoodin mukaan tällä hetkellä Lontoossa. Katsotaan kuinka kauan kestää että saapuu perille tänne länsi-suomeen. Todella hyvää palvelua ollut Neolla, toivotaan että tulee myös oikea tavara perille.koslowski kirjoitti:Tilannepäivitystä omalta osaltani:
Onko jollain tietoa että kestääkö toimitus Englannista selvästi pidempään kuin Hollannista, vai puhutaanko suunnilleen samoista ajoista molempien kanssa?
Molemmat kaupat ovat ilmeisen luotettavasti kuitenkin toimineet, sen verran mitä täältä lueskelin ja sain viestejä.
Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR
Hyvin tuli moottori perille Neon veljeksiltä, tavara oli perillä 2. toukokuuta. Ja toimitettu moottori vaikutti olevan juuri sellainen kuin piti, sovittujen varusteiden kera. Eli voin suositella NeoBrothersia vilpittömästi muillekin. Tulivat myös hinnassa vastaan.
Nyt uusi moottori on paikoillaan, mutta vielä ei ole auto ajossa. Mystinen, mutta foorumeilla tuttu "Steering lock malfunction" ilmestyi kuvioihin ja sitä selvitellään nyt...
Nyt uusi moottori on paikoillaan, mutta vielä ei ole auto ajossa. Mystinen, mutta foorumeilla tuttu "Steering lock malfunction" ilmestyi kuvioihin ja sitä selvitellään nyt...
Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR
Terve taas,
nyt on tilanne diagnosoitu paikallisen Länkkärin toimesta ja vikakoodia pukkaa:
"CIM Internal failure, B 1000 36. CIM SCL unlocked and secured"
Onko jollain foorumilaisella tarkempaa tietoa mitä tuo meinaa? Länkkärissa sanoivat että uusi CIM moduuli tarvitaan ja sanoivat että saatavuudessa on ongelmia. Itse ajattelin kysyä CIM moduulia NeoBrothersilta jos sellainen kerran tarvitaan, mutta vinkkejä ostopaikoista CIM moduulin suhteen vastaanotan silti mielelläni.
Kivahan se olisi vielä päästä kesän aikana Saabin rattiin, alkaa toi fillarin polkeminen riittää...
nyt on tilanne diagnosoitu paikallisen Länkkärin toimesta ja vikakoodia pukkaa:
"CIM Internal failure, B 1000 36. CIM SCL unlocked and secured"
Onko jollain foorumilaisella tarkempaa tietoa mitä tuo meinaa? Länkkärissa sanoivat että uusi CIM moduuli tarvitaan ja sanoivat että saatavuudessa on ongelmia. Itse ajattelin kysyä CIM moduulia NeoBrothersilta jos sellainen kerran tarvitaan, mutta vinkkejä ostopaikoista CIM moduulin suhteen vastaanotan silti mielelläni.
Kivahan se olisi vielä päästä kesän aikana Saabin rattiin, alkaa toi fillarin polkeminen riittää...
Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR
Nyt on Saab ajettu kotiin, uuden moottorin voimin. Aikaa ja rahaa meni, mutta nyt näyttää melko hyvältä. Aika lailla savua muodostui, mutta ilmeisesti se on ihan normaalia kun uudet turbot ja uusi etuputki pakoputkistossa. Aika herkällä korvalla sitä itse nyt yrittää olla eikä oikein meinaa uskoa että nyt sillä taas pääsee ajamaan. Partikkelisuodattimen manuaalinen regenerointi piti tehdä vielä Länsiauton pihassa ennen kuin pääsi lähtemään kotiin, SID sanoi että täynnä on. Nyt vaan koputan puuta ja toivon että uusi kone kestää. Kiitos foorumilaisille tuesta ja avusta, iso kiitos lähtee myös NeoBrothersille uudesta moottorista ja CIM modulista sekä erittäin hyvästä palvelusta ja nopeasta toimituksesta molempien osien kanssa. Hauskaa kesää kaikille!
Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR
Kaikillahan se on mielessä: paljonko?koslowski kirjoitti:Nyt on Saab ajettu kotiin, uuden moottorin voimin. Aikaa ja rahaa meni, mutta nyt näyttää melko hyvältä. Aika lailla savua muodostui, mutta ilmeisesti se on ihan normaalia kun uudet turbot ja uusi etuputki pakoputkistossa. Aika herkällä korvalla sitä itse nyt yrittää olla eikä oikein meinaa uskoa että nyt sillä taas pääsee ajamaan. Partikkelisuodattimen manuaalinen regenerointi piti tehdä vielä Länsiauton pihassa ennen kuin pääsi lähtemään kotiin, SID sanoi että täynnä on. Nyt vaan koputan puuta ja toivon että uusi kone kestää. Kiitos foorumilaisille tuesta ja avusta, iso kiitos lähtee myös NeoBrothersille uudesta moottorista ja CIM modulista sekä erittäin hyvästä palvelusta ja nopeasta toimituksesta molempien osien kanssa. Hauskaa kesää kaikille!
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR
Vastataan kun kysytään:
Uusi moottori, turbojen ja kytkimen kera: 4177 € (NeoBrothers)
CIM moduli 548 € (NeoBrothers)
Pakoputken etuosa ja muuta pientarviketta, öljyt ym ~700 € (Länsiauto)
Työn hinnaksi voi pyöristää yhden tuhat euroa, moottorin vaihto tapahtui oppilastyönä ammattioppilaitoksessa...
Menihän sitä, toivottavasti nyt riittää vähäksi aikaa (kop, kop).
Uusi moottori, turbojen ja kytkimen kera: 4177 € (NeoBrothers)
CIM moduli 548 € (NeoBrothers)
Pakoputken etuosa ja muuta pientarviketta, öljyt ym ~700 € (Länsiauto)
Työn hinnaksi voi pyöristää yhden tuhat euroa, moottorin vaihto tapahtui oppilastyönä ammattioppilaitoksessa...
Menihän sitä, toivottavasti nyt riittää vähäksi aikaa (kop, kop).
Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR
Aarrgh! No totisesti toivon että kestää niin kauan kuin auto. Nyt äkkiä jcarlsonin dpf / egr poisto.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR
Ei siinä vielä kaikki...
Illalla kun meinasin lähteä tekemään lisää koeajoa auton kanssa, niin SID kertoo että "Time for Service". Tarkistin vielä öljyn tason ja näyttää että öljyä olisi reilusti yli maksimin (joo, se öljytikku on kyllä tosi onneton...). Nyt sitten mietin että uskallanko lähteä minnekään vai tilaanko hinausauton ja pyydän huoltoa tarkistamaan tilanteen samalla kun nollaavat ton huoltoilmaisimen.
Autossa on nyt tuo softa 55576164. Sen tiedotteessahan mainitaan seuraavat oireet:
• 'Time for service' message at low mileage which does not
correlate to the stipulated/calculated service interval.
• Oil level on the dipstick is above maximum level
• 'Particle filter full' message
Ja noistahan mulle tuli tuo partikkelisuodatin täynnä jo huollon pihalla, manuaalinen regenerointi Tech 2:lla ja noi kaksi muuta oiretta olikin sitten kotona nähtävissä.
Ajaako vai eikö ajaa, siinä vasta pulma... Toiseen konerikkoon ei yksinkertaisesti ole varaa.
Illalla kun meinasin lähteä tekemään lisää koeajoa auton kanssa, niin SID kertoo että "Time for Service". Tarkistin vielä öljyn tason ja näyttää että öljyä olisi reilusti yli maksimin (joo, se öljytikku on kyllä tosi onneton...). Nyt sitten mietin että uskallanko lähteä minnekään vai tilaanko hinausauton ja pyydän huoltoa tarkistamaan tilanteen samalla kun nollaavat ton huoltoilmaisimen.
Autossa on nyt tuo softa 55576164. Sen tiedotteessahan mainitaan seuraavat oireet:
• 'Time for service' message at low mileage which does not
correlate to the stipulated/calculated service interval.
• Oil level on the dipstick is above maximum level
• 'Particle filter full' message
Ja noistahan mulle tuli tuo partikkelisuodatin täynnä jo huollon pihalla, manuaalinen regenerointi Tech 2:lla ja noi kaksi muuta oiretta olikin sitten kotona nähtävissä.
Ajaako vai eikö ajaa, siinä vasta pulma... Toiseen konerikkoon ei yksinkertaisesti ole varaa.