Pro Diesel
Re: Pro Diesel
ABC:han ostaa aineensa esim. Nesteeltä joten liekö samaa ainetta?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Pro Diesel
Hyvin todnäk samaa litkua. Eka smartD-tankillinen paloi Vaasan kesätapahtumareissulla, joten sitä on turha verrata normaaliajoon. SIDin mukaan ainetta paloi menomatkalla 5,4 litraa satasella. Vaasassa täytin tankin ABC:ltä jossa oli Teboilin logo tolpassa eikä mitään mainintaa smartista. Kotimatkalla nollasin SIDin ja perillä se näytti lukemaa 5,1. Jotain vaikutusta asiaan saattoi olla myös sillä, että tapasin John Carlsonin Vaasassa
Eski
Eski
Re: Pro Diesel
Nyt myös ST1:ltä löytyy vastaava tuote:
St1 Diesel plus on dieselpolttoaine, joka sopii kaikille dieselmoottoreille. Diesel plus -dieselillä on erittäin korkea setaaniluku vähintään 60 ja siksi se syttyy herkemmin (EN590 standardi 51). Se mahdollistaa moottorin väännön heti ilman viivettä. Kun moottori vääntää hyvin, ajaminen on helppoa ja nautittavampaa. Samalla se lisää myös turvallisuutta esim. maantiellä ohitustilanteessa.
Lisäksi tuotteen erinomainen lisäaineistus puhdistaa ja pitää moottorin suuttimet ja palotilat puhtaana, ja näin moottori saavuttaa paremmin täyden tehokapasiteettinsa. Moottorin karstoittuminen lisää polttoaineen kulutusta, siksi puhtaampi moottori on kulutuksen kannalta myös parempi.
http://www.st1.fi/files/14121/DieselPlus_tuotetieto.pdf
Eski
St1 Diesel plus on dieselpolttoaine, joka sopii kaikille dieselmoottoreille. Diesel plus -dieselillä on erittäin korkea setaaniluku vähintään 60 ja siksi se syttyy herkemmin (EN590 standardi 51). Se mahdollistaa moottorin väännön heti ilman viivettä. Kun moottori vääntää hyvin, ajaminen on helppoa ja nautittavampaa. Samalla se lisää myös turvallisuutta esim. maantiellä ohitustilanteessa.
Lisäksi tuotteen erinomainen lisäaineistus puhdistaa ja pitää moottorin suuttimet ja palotilat puhtaana, ja näin moottori saavuttaa paremmin täyden tehokapasiteettinsa. Moottorin karstoittuminen lisää polttoaineen kulutusta, siksi puhtaampi moottori on kulutuksen kannalta myös parempi.
http://www.st1.fi/files/14121/DieselPlus_tuotetieto.pdf
Eski
Viimeksi muokannut Eski, Pe Kesä 28, 2013 09:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pro Diesel
Vaikka juuri nyt en dieselil aja,niin nesteen poro diesel on edelleen ainoa suomes myytävä nafta joka täyttää tuon autojen valmistajien toivelistan eli se wwfc(ei siis world wide figting club )Eli pelkkä sektaaniluvun korotus(mitä nää muut kera puhdistusaineitten markkinoi)ei riitä tuohon standardiin pääsemiseen,vaan nimen omaan suutin ja hiukkasloukku tuhka arvot ovat porolla vrt nyky en 590 standarti suhteen ovat en 590 0.01 ja pro 0.001.Tuon nyt luulis näkyvän suodattimen käyttöiässä.Sen lisäks voiteluvuus parempi,vähemmän öljyä huonontavaa.Ei kulutus/teho ero tuon valmistajien standardin pää asia vaan nuo loukku,egr,öljyn pidempään kestäminen.
Re: Pro Diesel
Tuossa olisi tutkittua tietoa tarjolla: http://www.neste.fi/binary.aspx?path=25 ... &version=1
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Pro Diesel
Nesteen testissä siis verrattiin pro dieseliä johonkin tavalliseen laatuun (lienee Nesteen omaa litkua sekin). Seuraavaksi olisi mielenkiintoista nähdä paljonko eroa näillä ST1:n plussalla tai ABC:n smartilla on verrattuna pro-dieseliin. Kaikille luvataan mainosteksteissä kuitenkin samat ominaisuudet puhdistavuuden ja tehon lisäyksen yms. suhteen. DPF:llä varustettujen autojen kannalta hyvä asia prossa näyttäisi olevan vähäisempi regeneroinnin aiheuttama öljynlaimentuma.
Nesteen tutkimuksen mukaan pääsyy matalampaan kulutukseen on polttoaineen korkeampi setaaniluku. Nesteen prossa se on 55, mutta esim. ST1plussassa sen väitetään olevan vähintään 60 -> http://www.st1.fi/files/14121/DieselPlus_tuotetieto.pdf
Eski
Nesteen tutkimuksen mukaan pääsyy matalampaan kulutukseen on polttoaineen korkeampi setaaniluku. Nesteen prossa se on 55, mutta esim. ST1plussassa sen väitetään olevan vähintään 60 -> http://www.st1.fi/files/14121/DieselPlus_tuotetieto.pdf
Eski
Re: Pro Diesel
En usko et neste myy itselleenkin varmasti kalliimpaa poroa muille,tai miks ne sköldvikiin ihan oman rekkojen säilön tankkaus aseman porolle olis tehny?Sen lisäks noita öljyä hiukan huonontavia biodiesel osia ei porossa mut muissa esim nesteen normissa on(ja abc nafta kans,ainakin tuoteselosteen mukaan näyttäs identtiseltä sektaania lukuunottamatta nesteen normi naftalta)toki proossakin on bio osansa,mut vähempi öljyä pilaavaa.Edelleenkin luultavasti 55 pro vs abc 60 sektaaniluvut auttaa apsin naftan pienemmälle kulutukselle.Tuo valmistajien vaatimus/serti olikin juuri suutin/egr/hiukkaloukku eliniän parantamiseksi.Eli vähän vanhempi diesel ja halvinta sisään ja piitkään pidettävä nyky euro5 diesel ni poroa.Toki loukkuun hengitysaukko,softa sisäään ja voi ihmetellä et mite tää nyt nän vähän syö
Re: Pro Diesel
Kokemuksesta, että alle puoleen vuoteen meni uusi EGR tukkoon ja rikki. Kivan näköinen ei ollut uusi imusarjakaan, kun EGR oli toiminnassa. Tästä sisuuntuneena, vanha EGR paikoille ja tukkoon sekä softa sisään. Suosittelen lämpimästi, niin loppuu ne EGR ja Hiukkassuodatin ongelmat, ajaa millä kuralla tahansa !
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Pro Diesel
Ilmeisesti tietynlainen ajo tukkii egr:n? Minulla on ollut tuo 08 mallinen 93 1.9tid jo kolmisen vuotta ajossa ilman ongelmia. Kilometrejä on mittarissa 230thk joista 115thk omaa ajoa. Tuo moottori lämpiää tosi hitaasti talvella ja pelkässä kaupunki ajossa ei välttämättä ehdi käydä normi lämpösenä kertaakaa, ei ainakaan riittävän pitkään.
Pro diisseliä en ole käyttänyt kovinkaan usein mutta jotenkin siitä jäi sellainen vaikutelma, että regeronointia ei tapahtuisi yhtä tiheästi kuin esim. Teboilin aineella jolla yleensä ajan.
Pro diisseliä en ole käyttänyt kovinkaan usein mutta jotenkin siitä jäi sellainen vaikutelma, että regeronointia ei tapahtuisi yhtä tiheästi kuin esim. Teboilin aineella jolla yleensä ajan.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Pro Diesel
Eikö tuon EGR- venttiilin tukkeutuminen johdu siitä että turbosta pääsee öljyä aina läpi hiukan ja lopulta se tukkii EGR:rän? Mun kokemusten mukaan niissä EGR- venoissa on tosi usein sellasta paksua, märkää töhnää mitä löytää jostain 2-tahti mopon pakoputkesta, ei diisseli auton pakoputkesta. Jos siellä olisi vaan sitä diisselin karstaa, se olisi kuivaa. Että en sitten tiiä voiko toi eri diisselin käyttö vaikuttaa tohon EGR venttiilin tukkeutumiseen.
Korkeammasta setaaniluvustakaan en ole vakuuttunut. En ole mitenkään diesel- asiantuntija, mutta mun ymmärrykseni mukaan toi setaaniluku voi merkitä jossain vanhoissa systeemeissä missä paine on pieni, ja kun se polttoaine tarttisi sillä paineella saada syttymään. Nykyään kun on isommat suihkutuspaineet mitä jossain rivipumpuissa, ei toi korkeempi setaaniluku auta mitään. Tätä voisi kai verrata 98 bensan käyttöön autossa, mikä ei nakuta 95 bensallakaan.
Korkeammasta setaaniluvustakaan en ole vakuuttunut. En ole mitenkään diesel- asiantuntija, mutta mun ymmärrykseni mukaan toi setaaniluku voi merkitä jossain vanhoissa systeemeissä missä paine on pieni, ja kun se polttoaine tarttisi sillä paineella saada syttymään. Nykyään kun on isommat suihkutuspaineet mitä jossain rivipumpuissa, ei toi korkeempi setaaniluku auta mitään. Tätä voisi kai verrata 98 bensan käyttöön autossa, mikä ei nakuta 95 bensallakaan.