TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja Eski »

TTID:n öljytikusta ei saa mitään selvää öljyn määrästä, mutta kokeileppa siten, että et paina sitä tikkua ihan pohjaan asti, vaan siihen tikun yläpäässä olevan muovipalikan kohdalle, niin silloin pitäisi öljyntaso löytyä suunnilleen tikun puolivälistä, jos öljyä on koneessa oikea määrä. WIS:sin mukaan öljynvaihdossa tarvittava määrä on 4,3 litraa, mutta ainakin meidän autossa meni yli ylärajan jo 4 litralla...

Eski
koslowski
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Maalis 08, 2012 12:20

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja koslowski »

Kiitti vinkistä, Eski.
Laskun mukaan Mobilia oli mennyt 4,3 litraa joten varsin täynnä taitaa olla. Kuinkahan paljon se sallii ylimääräistä ennen kuin alkaa käymään öljyllä? Ei tee mieli kokeilla :)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eipähän tuo muutama desi mitään haittaa ja ongelmahan syntyy siitä, kun (keskeytyneiden) DPF-polttojen myötä moottoriöljyn sekaan pääsee diisseliä joka sitten huohotuksen kautta pääsee palotilaan syttymään...

Eski
saabillua
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ma Elo 01, 2011 20:50
Paikkakunta: 48100

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja saabillua »

koslowski kirjoitti:
Autossa on nyt tuo softa 55576164. Sen tiedotteessahan mainitaan seuraavat oireet:
• 'Time for service' message at low mileage which does not
correlate to the stipulated/calculated service interval.
• Oil level on the dipstick is above maximum level
• 'Particle filter full' message
onko tämä muuten viimeisin softa näihin? Vielä kun löytyisi sellainen merkkihuolto joka näistä jotain ymmärtäisi.

goolettelin tuota numerosarjaa, ja ajauduin muun maisille saab foorumeille, ja näyttää siltä että on niitä ttid:tä muuallakin hajoillut...
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg

Nykyään ihan vaan Skodalla
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

On viimeinen softa 180hv TTiD:hen, ainakin 08-09 vuosimalleihin. 55568887 on alkuperäinen 180hv TTiD versio joka löytyy autoista joita ei ole päivitetty.
Päivityksellä ei tosin ole mitään merkitystä enää jos DPF poistetaan, eikä niin paljoa silloinkaan jos vain EGR otetaan pois kun filtteri toimii paremmin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
saabillua
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ma Elo 01, 2011 20:50
Paikkakunta: 48100

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja saabillua »

ok, lisää visaisia kysymyksiä seuraavaan huoltoon. Multa löytyy varmaan huoltoliikkeen tietojärjestelmästä joku "asiakas kyselee tyhmiä / asiakas on mulk*u " merkintä. :mrgreen:
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg

Nykyään ihan vaan Skodalla
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Delta-autossako käytät huollossa?
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
saabillua
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ma Elo 01, 2011 20:50
Paikkakunta: 48100

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja saabillua »

nix0n kirjoitti:Delta-autossako käytät huollossa?
Sielläpä siellä, automaatin päivitys tai sen version tarkastaminen ei viimeksi onnistunut siellä. Vaikkakin muuten ihan asiallista palvelua.
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg

Nykyään ihan vaan Skodalla
koslowski
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Maalis 08, 2012 12:20

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja koslowski »

koslowski kirjoitti:Ei siinä vielä kaikki...
Illalla kun meinasin lähteä tekemään lisää koeajoa auton kanssa, niin SID kertoo että "Time for Service". Tarkistin vielä öljyn tason ja näyttää että öljyä olisi reilusti yli maksimin (joo, se öljytikku on kyllä tosi onneton...). Nyt sitten mietin että uskallanko lähteä minnekään vai tilaanko hinausauton ja pyydän huoltoa tarkistamaan tilanteen samalla kun nollaavat ton huoltoilmaisimen.
Ilmeisesti olin vainoharhainen, huoltoilmaisin taisi olla muuten vain sekaisin kaiken muutostyön jälkeen eikä öljyäkään tullut koneesta ulos enempää kuin 3.7 litraa. Nyt auto taas ajossa ja kyllähän sillä on kiva mennä. Toivotaan että nyt kestää, illalla vielä hieman pidempi koeajolenkki tiedossa. Jos nyt tuntuu pelaavan normaalisti, niin pitää tosissaan miettiä tuota DPF ja EGR operaatiota. Laittakaa YV:tä jos on tiedossa tekijöitä Turun seudulla.

Hauskaa kesää foorumilaisille!
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja nix0n »

saabillua kirjoitti:
nix0n kirjoitti:Delta-autossako käytät huollossa?
Sielläpä siellä, automaatin päivitys tai sen version tarkastaminen ei viimeksi onnistunut siellä. Vaikkakin muuten ihan asiallista palvelua.
Itsekin siellä käytin ja ihan hyvin huolsivat Aeroa. Mutta nuo tech hommat eivät siellä luonnistu, kun tech-vastaava ei osannut edes nollata huoltoilmaisinta.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
koslowski
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Maalis 08, 2012 12:20

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja koslowski »

Päivitetään tuoreet kuulumiset: Nyt on uudella moottorilla takana reilut 1000 km ja hyvin on tähän asti toiminut. Eilen taisi tulla ensimmäinen DPF:n puhtaaksipoltto, tai niin ainakin ajattelin. Kun tulin kotitietä, niin D.T.E lukema näytössä putosi yhtäkkiä 750 km:stä 650 km:iin. Pysähtyessäni pihaan jätin auton käymään ja nousin ulos autosta. Konepellin ja auton alta tuli pientä savua ja auto kävi mielestäni hieman normaalia suuremmilla kierroksilla noin 5 minuuttia ja sitten yhtäkkiä savu loppui, kierrokset putosi hieman alemmas ja tyhjäkäynti oli taas nätin tasainen. Onko jollain muulla vastaavanlaisia kokemuksia DPF:n puhtaaksipoltosta, että savua näyttäis tulevan moottoritilasta tai moottorin alta? Pikaisella haulla en löytänyt muuta kuin joitain vastaavia kokemuksia Opeleista mutta en Saabeista.
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja vili1 »

koslowski kirjoitti:Päivitetään tuoreet kuulumiset: Nyt on uudella moottorilla takana reilut 1000 km ja hyvin on tähän asti toiminut. Eilen taisi tulla ensimmäinen DPF:n puhtaaksipoltto, tai niin ainakin ajattelin. Kun tulin kotitietä, niin D.T.E lukema näytössä putosi yhtäkkiä 750 km:stä 650 km:iin. Pysähtyessäni pihaan jätin auton käymään ja nousin ulos autosta. Konepellin ja auton alta tuli pientä savua ja auto kävi mielestäni hieman normaalia suuremmilla kierroksilla noin 5 minuuttia ja sitten yhtäkkiä savu loppui, kierrokset putosi hieman alemmas ja tyhjäkäynti oli taas nätin tasainen. Onko jollain muulla vastaavanlaisia kokemuksia DPF:n puhtaaksipoltosta, että savua näyttäis tulevan moottoritilasta tai moottorin alta? Pikaisella haulla en löytänyt muuta kuin joitain vastaavia kokemuksia Opeleista mutta en Saabeista.
Itse olen todennut useasti DPF:n polton olevan päällä, kun laittaa käden pakoputken alle ja sieltä tulee todella kuumaa ilmaa. Talvella sulattaa lumet alta.

Ei ole kyllä koskaan tullut savua moottoritilasta. Voisitko putki fuskata?
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: TTid männät sökönä ->uusi kone->DPF / EGR

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Ettei ole ollut rasvasia näpinjälkiä yms. pakosuojassa/lämpösuojissa jne., jotka nyt paloivat pois, kun pakolämmöt kävivät korkeammalla.

Tai sitten on putkivuoto, tai öljyvuoto jossain?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Vastaa Viestiin