Saab 9-5 3.0 TiD EGR:n disablointi, puhdistus, vaihto ym...
Saab 9-5 3.0 TiD EGR:n disablointi, puhdistus, vaihto ym...
Onko mahdollista ohjelmallisesti tuon mäkeen heittämisen ja tulppaamisen lisäksi?
Viimeksi muokannut baasenar, To Kesä 27, 2013 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Saab 9-5 3.0 TiD EGR:n disablointi
En tiedä, mutta kaipa tuonkin voi värkätä jos ei muuta tuunattavaa autosta löydy. Ko. osan toimimattomuus tms. ei todellakaan ole pikkudiiselissä ongelma, jos vertaa esim. 2.2 myllyyn.
Re: Saab 9-5 3.0 TiD EGR:n disablointi
Mikäs moottorinohjaus siinä on? Jos esim. Gallettolla tai BDM100:lla saa ohjelman pihalle ja lähettää sen vaikka Digital Kaos foorumille niin joku varmaan osaa ottaa egr:n pois päältä.
Re: Saab 9-5 3.0 TiD EGR:n disablointi
Denson boxiHessu kirjoitti:Mikäs moottorinohjaus siinä on? Jos esim. Gallettolla tai BDM100:lla saa ohjelman pihalle ja lähettää sen vaikka Digital Kaos foorumille niin joku varmaan osaa ottaa egr:n pois päältä.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Saab 9-5 3.0 TiD EGR:n disablointi
3.0 TiD vaatii "perinteisen" flash-muistin irrotuksen ohjelmointia varten, ei siis OBD-portista tai edes BDM:llä.
Densoon on kovin harva perehtynyt, en tiedä että olisi EGR:ää poistettu mutta ei se tietenkään mahdotonta ole jos viitsii nähdä hieman vaivaa.
Densoon on kovin harva perehtynyt, en tiedä että olisi EGR:ää poistettu mutta ei se tietenkään mahdotonta ole jos viitsii nähdä hieman vaivaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-5 3.0 TiD EGR:n disablointi
Käytin pikkudieseliä merkkihuollon testerissä Hartikaisella Joinsuussa ja tuli vikakoodi P 0380. Sanoivat, että EGR-venttiili tukossa tai viallinen. Tuo sama koodihan tuntuu viittaavan myös hehkutulppiin.9-3Tid kirjoitti:En tiedä, mutta kaipa tuonkin voi värkätä jos ei muuta tuunattavaa autosta löydy. Ko. osan toimimattomuus tms. ei todellakaan ole pikkudiiselissä ongelma, jos vertaa esim. 2.2 myllyyn.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Saab 9-5 3.0 TiD EGR:n disablointi, puhdistus, vaihto ym...
Onko kukaan puhdistanut tai vaihtanut tuota kapistusta? Puoli päivää siinä voi hyvinkin mennä... Haluaisin tietää tuota aikamenekkiä, jos vaikka teetän tuon korjaamolla, etteivät nyt veloita mitä sattuu. Imurööriä kun zuumailin, niin näytti olevan todella karstainen. Ilmankos on menohalut tiessään...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
-
- "Turbo"
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Saab 9-5 3.0 TiD EGR:n disablointi, puhdistus, vaihto ym...
Moro
Omastani irroitin imusarjan egr n ja putsasin ja puhalsin muovirakeella.
Ihan helv...ti mustaa pask.. sisällä
Reiät aivan tukossa ne kun ei alkujaankaan ole mitenkään isot.
Auttoi kulkupuoleen.
Egr toimii paljon paremmin ei tarvinut ostaa uutta.
Miettinuýt myös sen dissaamista.
Kiinnostunut myös jos joku tekee softan....itellä ei eväät riitä-
Niin ja lisäksi onko kukaan oikeesti lastuttanut näitä pikku diiseleitä ja millaisin kokemuksin.
t jari
Omastani irroitin imusarjan egr n ja putsasin ja puhalsin muovirakeella.
Ihan helv...ti mustaa pask.. sisällä
Reiät aivan tukossa ne kun ei alkujaankaan ole mitenkään isot.
Auttoi kulkupuoleen.
Egr toimii paljon paremmin ei tarvinut ostaa uutta.
Miettinuýt myös sen dissaamista.
Kiinnostunut myös jos joku tekee softan....itellä ei eväät riitä-
Niin ja lisäksi onko kukaan oikeesti lastuttanut näitä pikku diiseleitä ja millaisin kokemuksin.
t jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Re: Saab 9-5 3.0 TiD EGR:n disablointi, puhdistus, vaihto ym...
Irroitit siis imusarjat kansista? Oliko imukanavat kansissa karstaiset? Testasitko EGR:n toimivuutta irrallaan? Itse irroitin juuri omastani EGR:n ja haluaisinkin tietää, että voiko tuon liikkuvuutta testata irtaaltaan esim. syöttämällä virtaa siihen ja miten se tapahtuu?Need more speed kirjoitti:Omastani irroitin imusarjan egr n ja putsasin ja puhalsin muovirakeella. Egr toimii paljon paremmin ei tarvinut ostaa uutta.
Suhteellisen työläs homma tuon irroitus, joten ei kiinnostas edestakaisin rumpata, jos ei varmasti tiedä, että toimiiko edes.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
-
- "Turbo"
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Saab 9-5 3.0 TiD EGR:n disablointi, puhdistus, vaihto ym...
Putsasin hyvin
Herkistin ja mittasin keloja
Silloin mulla ei ollut vielä omaa teciä
Nyt on
Se imusarja oli todella tukossa
Mutta noi on vielä kesyjä hommia startin tai laturin irroittamisen rinnalla
Ja yks hyvä homma on vesipumpun vaihto
Mullakin tuli vika koodeja ja muka ongelmat oli egr ja imusarja paine anturit ja kampuran anturi vaihdoin noi kaikki nyki edelleen ja teki hölmöjä juttuja
Todellinen ongelma oli imuvuoto siinä kumiletkun pätkässä pa linjassa
Löytyi vasta kun vaihdoin bensa moottorisen pa pumpun eli eli vaihdoin ämpärin tankkiin
Se kumiletku kostui ja kun sen vaihtoi käynti ja veto parani
Nyt pitäis tehdä uus topikki ja kysellä muilta miten lähtee kylmänä pakilla liikkeelle
Oma tökkää helposti paitsi jos ottaa sutimisen eston pois
T jari
Herkistin ja mittasin keloja
Silloin mulla ei ollut vielä omaa teciä
Nyt on
Se imusarja oli todella tukossa
Mutta noi on vielä kesyjä hommia startin tai laturin irroittamisen rinnalla
Ja yks hyvä homma on vesipumpun vaihto
Mullakin tuli vika koodeja ja muka ongelmat oli egr ja imusarja paine anturit ja kampuran anturi vaihdoin noi kaikki nyki edelleen ja teki hölmöjä juttuja
Todellinen ongelma oli imuvuoto siinä kumiletkun pätkässä pa linjassa
Löytyi vasta kun vaihdoin bensa moottorisen pa pumpun eli eli vaihdoin ämpärin tankkiin
Se kumiletku kostui ja kun sen vaihtoi käynti ja veto parani
Nyt pitäis tehdä uus topikki ja kysellä muilta miten lähtee kylmänä pakilla liikkeelle
Oma tökkää helposti paitsi jos ottaa sutimisen eston pois
T jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Re: Saab 9-5 3.0 TiD EGR:n disablointi, puhdistus, vaihto ym...
Mulla oli sama vikakoodi myös aikanaan ja MAP-anturin putsauksella lakkasi kummittelemasta. Elektroniikan putsaukseen tarkoitettua sprayta suhutin MAPin täyteen ja valutin noet pihalle. Toistoja kunnes ulos valui enää kirkasta nestettä. Kuivatus, paikalleen ja Saabi liikkui taas kuin sen oli varmaan tarkoituskin. Kevyesti ja nopeasti ilman vikakoodeja.baasenar kirjoitti: Käytin pikkudieseliä merkkihuollon testerissä Hartikaisella Joinsuussa ja tuli vikakoodi P 0380. Sanoivat, että EGR-venttiili tukossa tai viallinen. Tuo sama koodihan tuntuu viittaavan myös hehkutulppiin.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Tää oli varmaan off topiccia, mutta kerroinpa kun sama vikakoodi kumminkin kyseessä.
edit: V6 TiD kyseessä
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Saab 9-5 3.0 TiD EGR:n disablointi, puhdistus, vaihto ym...
Itse olen purkanut EGR:n aika atomeihin, foorumilla pitäs olla topic siitä. Ainakin siinä mallissa, minkä itse purin, niin lautasta liikuttava mäntä oli jumissa.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Saab 9-5 3.0 TiD EGR:n disablointi, puhdistus, vaihto ym...
Kiitokset kaikille vastauksista tähän mennessä. Tsekkaampa nuo. Outoa, että antaa kuitenkin tuota vikakoodia. Mimmi tuossa kertoi, että P 0380 on hehkutuksen ohjainyksikön vikakoodi.
edit: Missä kohtaa tuo MAP-anturi on?
edit 2: Joo, siinähän se imusarjan päällä majailee. Olipas se törkyinen!
edit: Missä kohtaa tuo MAP-anturi on?
edit 2: Joo, siinähän se imusarjan päällä majailee. Olipas se törkyinen!
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Saab 9-5 3.0 TiD EGR:n disablointi, puhdistus, vaihto ym...
EGR lioteltu, MAP-anturi puhdistettu, immu puhdistettu, ilmansuodatin uusittu ja aluksi näytti siltä, että viat korjaantui, mutta nyt taas nykii melkein samalla tavalla. Tehoja kyllä tuntuu olevan paremmin. Sellaisen seikan huomasin, että kun paikallaan yrittää kierroksia pitää esim. jossain 1500-2000 rpm, niin ei onnistu millään. Vaeltelee miten sattuu... ![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Saab 9-5 3.0 TiD EGR:n disablointi, puhdistus, vaihto ym...
Sellaisen huomasin, että coolerilta imusarjaan tulevassa putkessa olis ikäänkuin "ylipainetta" (onko sellanen yleensä mahdollista), koska se kumiletku, mikä tulee imuputkeen kiinni, näyttäs pullistuvan ja vähän perääntyvän klemmariliitoksestaan... Mistähän tuo kertoo? Liikaa ahtopainetta vai...?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-