Imusarjan puhdistus ei sitten mennytkään helpoimman kaavan mukaan. Tai miten sen nyt ottaa, uuden osan asennushan on toki helpompaa kuin vanhan puhdistaminen, hieman kalliimpaa vaan. Imusarjasta oli kolme läppää neljästä hukassa. Uusi imusarja on nyt uudella osanumerolla ja ainakin läpät/niiden kiinnitys on huomattavasti tukevampi kuin alkuperäisessä. Tuo uudempi sarja on tullut joskus 2010 tietämillä. Remontin yhteydessä palasi myös hukassa ollut alavääntökin. Suuttimien vaihdossa kannattaa myös huomioida, että tech2:lla ohjelmoidaan suuttimet uusiksi.
Tämä ei varsinaisesti kilometreihin liity, mutta mitä itse koneen huoltoon/korjaamiseen tulee niin italialaiset voisivat keskittyä pizzan paistamiseen ja jättää koneen suunnittelun vaikka Saabin insinööreille. Irrotat konehuoneesta melkein minkä tahansa osan niin aina tarvitsee purkaa jotakin muuta pois tieltä. Ja taas tätä seuraavaa osaa varten purkaa seuraava.
Paljon ajettu TTid 1.9
Re: Paljon ajettu TTid 1.9
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Paljon ajettu TTid 1.9
Onko yhdelläkään diesel-Saabilla ikinä päästy puolta milliä? Taikka edes 300tkm? Näyttää kyllä säälittävän pieniltä tässä ketjussa nämä kilometrimäärät ja kuitenkin on jouduttu jo remonttia tekemään.
Re: Paljon ajettu TTid 1.9
On useillakin päästy yli puoli milliä. Sekä 1.9 että 2.2. Eivät vaan niin yleisiä taksina ole, Ruotsin puolelta löytyy varmaan blocketistakin useita.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Paljon ajettu TTid 1.9
Eräs tältä foorumilta poistunut taksiautoilija ajoi 9-5 1.9TiDillä puolisen miljoonaa muutamassa vuodessa. Jos nyt oikein muistan, niin imusarja piti uusia pari kertaa, mutta muuten pelasi hienosti. Varakonekin oli jo hommattu, mutta sitä ei tuolla matkalla tarvittu
Kyllähän sitä remonttia tehdään muihinkin dieseleihin - DPF, EGR ja VNT-turbo-ongelmat ovat valitettavan yleisiä kaikissa merkeissä... Saabista DPF:n ja EGR:n voi poistaa ja TTID:ssä ei ole jumivaa VNT-turboa.
Eski
Kyllähän sitä remonttia tehdään muihinkin dieseleihin - DPF, EGR ja VNT-turbo-ongelmat ovat valitettavan yleisiä kaikissa merkeissä... Saabista DPF:n ja EGR:n voi poistaa ja TTID:ssä ei ole jumivaa VNT-turboa.
Eski
Re: Paljon ajettu TTid 1.9
Onhan täällä yli 600 tkm ajettujakin.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Paljon ajettu TTid 1.9
valitettavasti noista puuttuu yksi turbo.Baas900 kirjoitti:Puolen millin vehkeitä:
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/5832068
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/5824210
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5659308
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/5741521
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla