Nyt saatiin vikakoodi luettua liittyen ongelmaan jossa kovalla kuormituksella, täys- tai lähes täyskaasulla sytyttää CE:n.
Vikakoodi on "Boost Pressure Too Low Mechanical Fault " - onko kokemuksia vastaavasta ? Hukkaportin tarkastin säänä määrin että ainakin liikahtaa imemällä letkusta. Mitään ilmavuotoja ei ole havaittavissa eikä siihen viittaavaa ääntä kuulu. Onko esim. ahtopaineen anturi imusarjan päällä tyypillinen vika ?
9-3 tdi 2.2 -99 : Boost Pressure Too Low Mechanical Fault
Re: 9-3 tdi 2.2 -99 : Boost Pressure Too Low Mechanical Fault
Tuo ahtopaineen anturi (MAP) tuli vaihdettua, ei juuri vaikutusta.
Kokeilin huvikseni ottaa hukkaportin ohjauksesta alipaineletkun irti ja näyttää ettei sekään vaikuta toimintaan. Niinpä vikaa voisi olla joko ahtopaineen ohjauksessa tai alipaineessa yleensä. Onko kokemuksia vastaavasta ja mistä olisi vika johtunut ?
Kokeilin huvikseni ottaa hukkaportin ohjauksesta alipaineletkun irti ja näyttää ettei sekään vaikuta toimintaan. Niinpä vikaa voisi olla joko ahtopaineen ohjauksessa tai alipaineessa yleensä. Onko kokemuksia vastaavasta ja mistä olisi vika johtunut ?
Re: 9-3 tdi 2.2 -99 : Boost Pressure Too Low Mechanical Fault
Ellei alipaineletkun irroitus turbosta vaikuta mitään, alipainetta ei ole koskaan ja hukkaportti on aina auki. Eipä pitäisi kyllä olla tehojakaan. Ainakin mulla toimi näin, kun letku oli irronnut.
Vika saattaa olla magneettiventtiilissä, joka sitä alipainetta ohjaa.
Vika saattaa olla magneettiventtiilissä, joka sitä alipainetta ohjaa.
Saabisti vuodesta-76
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: 9-3 tdi 2.2 -99 : Boost Pressure Too Low Mechanical Fault
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 38#p951738
Tuonverran on kokemusta dieselin ahto-ongelmista.
Löytyy ehjä magneettiventtiili kun ehdin vaihtaa uuden kun luulin ensin että vika on siinä.
Tuonverran on kokemusta dieselin ahto-ongelmista.
Löytyy ehjä magneettiventtiili kun ehdin vaihtaa uuden kun luulin ensin että vika on siinä.
Re: 9-3 tdi 2.2 -99 : Boost Pressure Too Low Mechanical Fault
Itsellä oli sama ongelma pitkän aikaan.wesku kirjoitti:Nyt saatiin vikakoodi luettua liittyen ongelmaan jossa kovalla kuormituksella, täys- tai lähes täyskaasulla sytyttää CE:n.
Vikakoodi on "Boost Pressure Too Low Mechanical Fault " - onko kokemuksia vastaavasta ? Hukkaportin tarkastin säänä määrin että ainakin liikahtaa imemällä letkusta. Mitään ilmavuotoja ei ole havaittavissa eikä siihen viittaavaa ääntä kuulu. Onko esim. ahtopaineen anturi imusarjan päällä tyypillinen vika ?
Vikaan auttoi uudet 4mm alipaineletkut motonetista ja metalliset T-liittimet.
Re: 9-3 tdi 2.2 -99 : Boost Pressure Too Low Mechanical Fault
Oliko ne metalliset T-liittimet myös Motonetista ?jn1981 kirjoitti: Vikaan auttoi uudet 4mm alipaineletkut motonetista ja metalliset T-liittimet.
Re: 9-3 tdi 2.2 -99 : Boost Pressure Too Low Mechanical Fault
Kyllä.
Sent from my HTC One using Tapatalk 2
Sent from my HTC One using Tapatalk 2