Pientä ongelmaa 9-5 TiD:n turbon kanssa. Auton ollessa huollossa huolto totesi että turbo on öljyinen ja se täytyy vaihtaa.
Vaihto toteutettiin ja vaihtoturbo tuli Turbotukku.comin kautta. Turbotukun selvityksen perusteella katalysaattorin puolella on painetta joka on rikkonut turbon.
Nyt vaan merkkihuoltokaan ei tiedä mikä aiheuttaa paineen katalysaattorin puolella?! Kertokaa nyt tyhmälle onko tuolla partikkelifiltteri tukossa (entinen?) vai jopa katalysaattori?
Turbon vaihto tehtiin ohjeen mukaisesti eli siihen kului asennusaikaa noin kolme tuntia.
Ei huvittaisi rikkoa uutta turboa saman vian vuoksi uudelleen...
Kiitokset infosta, tämä on ensimmäinen dieseli meillä, aiemmin taisteltiin bensakoneiden kanssa.
1.9 TiD:n turbo laukesi, syy epäselvä
1.9 TiD:n turbo laukesi, syy epäselvä
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Re: 1.9 TiD:n turbo laukesi, syy epäselvä
Voisko sen selvityksen laittaa näkyviin. Äkkiseltään kuulostaa varsin oudolta. Tukkeutunut partikkelifiltteri aiheuttaisi vikatilan, paine-eroa sen yli valvotaan. Jos pakoputki olisi pahastikkin tukossa niin eipä se auto oikein mihinkään edes kulkisi.
Oliko ainoa oire turbon rikkinäisyydestä sen öljyisyys, päälle päinkö?
Oliko ainoa oire turbon rikkinäisyydestä sen öljyisyys, päälle päinkö?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 1.9 TiD:n turbo laukesi, syy epäselvä
Laitan selvityksen huomenna kun pääsen koneelle. Öljyisyys oli tosiaan syy vaihtoon, merkkiliikkeen "asiantuntija" totesi että turbo on kaputt.jcarlson kirjoitti:Voisko sen selvityksen laittaa näkyviin. Äkkiseltään kuulostaa varsin oudolta. Tukkeutunut partikkelifiltteri aiheuttaisi vikatilan, paine-eroa sen yli valvotaan. Jos pakoputki olisi pahastikkin tukossa niin eipä se auto oikein mihinkään edes kulkisi.
Oliko ainoa oire turbon rikkinäisyydestä sen öljyisyys, päälle päinkö?
Mielestäni en ole puutumista tai tehon puutetta huomannut... Tai sitten olen tottunut pikku hiljaa siihen että tehoja ei ole kuin ehjässä.
Menen huomenna aamusta selvittelemään asiaa korjaamopäällikön kanssa, mutta ainakaan tämän päiväinen keskustelu ei antanut kuvaa että korjaamolla ollaan perillä syistä ja seurauksista.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17