Ter!
Muutama kysymys
P1016 viittaa kampiakselin asentotunnistimeen.. Onkohan minulla oikeaa tietoa kun vastus pitäisi olla 860ohm. Mittaamalla saan 996-1006ohm. Siis onko asentotunnistin antautumassa?
Auto käy ja kukkuu oikein mutta sitten moottorivikavalo syttyy ja käynti katoaa (puputtaa). Taas käyntiin, vikavalo katoaa ja käynti oikeaa kunnes kaasuttelemalla saa valon syttymään --> Tässä vaiheessa kaynti voi olla ihan normaalia vaikka valo palaa.
P0337 viittaa MAP anturiin. Nämä lienee toisiinsa kytkeytyviä vikoja..?
Oisko jollaki hyvää lisätietoa tähän diagnoosiin.?
2,2TiD -02 125hv, vikakoodit P1016, P0337, diagnoosia?
2,2TiD -02 125hv, vikakoodit P1016, P0337, diagnoosia?
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
Re: 2,2TiD -02 125hv, vikakoodit P1016, P0337, diagnoosia?
Terve,
vastausta en pysty antamaan, mutta ehkäpä "vertaistukea". Samanlaista probleemaa käsillä ja epäilys kohdistuu myös tuohon asentotunnistimeen. Samat koodit tulevat lukijaan. Ongelma ilmaantuu epämääräisin väliajoin, nyt tosin jo useammin, ja aina silloin, kun moottori on jo hyvin lämmennyt. Moottori saattaa sammua kun hiljentää valoihin tai parkkiiin ja siitä uudelleen starttaaminen saa moottorin kuulostamaan lähinnä Valmetilta. Hetkisen jäähdyttyä käynnistyy ja toimii taas ihan normaalisti.
Lähinnä ajatuksena on käydä käsiksi tuohon anturiin, ainakin kokeilla ensiksi puhdistamista. Uudenkin ostaminen suoralta kädeltä voisi toisaalta olla järkevää, koska tunnistimen viat on ainakin luokiteltu ns. tyyppiviaksi.
vastausta en pysty antamaan, mutta ehkäpä "vertaistukea". Samanlaista probleemaa käsillä ja epäilys kohdistuu myös tuohon asentotunnistimeen. Samat koodit tulevat lukijaan. Ongelma ilmaantuu epämääräisin väliajoin, nyt tosin jo useammin, ja aina silloin, kun moottori on jo hyvin lämmennyt. Moottori saattaa sammua kun hiljentää valoihin tai parkkiiin ja siitä uudelleen starttaaminen saa moottorin kuulostamaan lähinnä Valmetilta. Hetkisen jäähdyttyä käynnistyy ja toimii taas ihan normaalisti.
Lähinnä ajatuksena on käydä käsiksi tuohon anturiin, ainakin kokeilla ensiksi puhdistamista. Uudenkin ostaminen suoralta kädeltä voisi toisaalta olla järkevää, koska tunnistimen viat on ainakin luokiteltu ns. tyyppiviaksi.
Saab 9-3 2.2TID -03
Re: 2,2TiD -02 125hv, vikakoodit P1016, P0337, diagnoosia?
Noniin, asentoanturi vaihdettu ja oireet poistuivat. Osan hinta 45e työssä meni noin puolituntia. Tosin yläkautta hankala eli jos saat keulan ylös niin helpottaa.
Niin ja vastus on ehjässä antureista tuo 860ohm. Rikkinäinen antoi 994ohm...
Niin ja vastus on ehjässä antureista tuo 860ohm. Rikkinäinen antoi 994ohm...
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80