Viime viikolla saabbi jätti työmaalle kun oli tankissa vain 2-5l itraa menovettä ja auto oli kaltevalla pinnalla. Atoyssa sitten ilmasivat pa-järjestelmän ja suosittelivat vielä vaihtamaan nämä suuttimien o-renkaat. Kun ajoin auton kotiin niin matalissa nopeuksissa auto haisi välillä naftalle. Kaupan pihassa ja tallissa auto myös savutti kevyesti konepellin alta vaaleaa savua. Onko siellä nyt dieseliä öljyjen seassa?
Oireena on ollut tää perus että joutuu sahaamaan välilä starttia ennenkun käynnistyy.
Turbo, hehkut, akku ja kampiakselinasentoanturi on nyt vaihdettu.
Sain jo tarjouksen atoylta että 600€ tiivisteiden, öljyjen ja suodattimien vaihto.
Kannattaako tää huolto suorittaa atoylla vai kenties jossain diesel huollossa? Ja riittääkö että sinne vaihdetaan ne o-renkaat vai tarviiko suuttimiin vaihtaa jotku tiivisteet?!
Alkaa olla jo mielenterveys koetuksella tän auton kanssa ku o menny n.2500€ tässä kuukauden sisällä huoltoihin ja auto on jättäny kaks kertaa tielle.
Jos foorumilta löytyy osaavia käsiä niin laittakaa yv:tä jos on kokemusta ja kiinnostusta tämmöseen remppaan.
Semmosta vielä että atoylla tulppasivat ton moottorin edessä olevan putken jossa on toi venttiili? Sanoivat että saatta sieltä saada ilmaa polttoainejärjestelmään? Auto ei siis haissut naftalle ennen kuin jätti tielle.
![Kuva](http://i6.aijaa.com/t/00461/12834841.t.jpg)
![Kuva](http://i8.aijaa.com/t/00093/12834842.t.jpg)
Tossa ainaki näkyy että jotain olis vuotanu? Tossa äsken tallissa avasin tota venttiilin korkkia vähän ja kuului pieni pihahdus eli ottiko ilmaa vai puskiko sieltä ilmaa ulospäin? Ihan normaalisti kävi tän jälkeen.
Niin ja auto sijaitsee hyvinkäällä.
Myös ohjeita tän huollon tekemiseen otetaan vastaan jos joltain löytyy.