OG 93 TID 2.2 CE valo

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
Josu
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 16:23

OG 93 TID 2.2 CE valo

Viesti Kirjoittaja Josu »

Vikavalo syttyi hetkeksi muutaman kerran moottoritiellä. Pakkasta oli noin 10 astetta.
Mitään toimintahäiriötä en havainnut. Matka jatkui toista sataa kilometriä, mutta valo ei enää syttynyt. Tosin nopeuskin oli sitten se 20 kilsaaa vähemmän. Ehkä pitäisi mennä diagnoosiin, vaikka tuskin siitä lokiin on jälkeä jäänyt!?
Ajattelin uusia alipainekellojen silikoniletkut, josko niissä olisi pakkasen vuoksi vuotoa.
Autolla ikää 14 vuotta ja 380 000 km. Letkut alkuperäiset.
Saabisti vuodesta-76
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: OG 93 TID 2.2 CE valo

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Kyllä siitä jälki jää tietokoneelle.

Saabin Techeja on täällä foorumilaisilla ympäri Suomea ja tarvikemallisia vikakoodinlukijoita monilla. Itsellänikin.

Jos kertoisit missä päin Suomea niin saattaisi apu löytyä läheltäkin.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Josu
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 16:23

Re: OG 93 TID 2.2 CE valo

Viesti Kirjoittaja Josu »

Auto on Kokemäellä. En ole löytänyt lukijoita kovin läheltä. Itsekin miettinyt josko joku halpa laite osaisi noita koodeja lueskella. Tech2 on aika kallis.
Saabisti vuodesta-76
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: OG 93 TID 2.2 CE valo

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Kohtuullisen hyvin tuolla tarvikelukijallakin on pystynyt päättelemään suuntaa missä vika on. Ihan yhtä täsmällistä diagnoosia sillä ei saa kuin Techilla, mutta jotain.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Josu
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 16:23

Re: OG 93 TID 2.2 CE valo

Viesti Kirjoittaja Josu »

Kävin sitten luetuttamassa vikakoodit. Muistiin oli jäänyt koodi P0403 (5). Tarkoittaa kuulemma EGR venttiiliä. Numero 5 lienee kertojen lukumäärä.
Tässä moottorissa on EGR alipainetoiminen. HYviä veikkauksia todellisesta aiheuttajasta kaivataan.
Osaako joku kertoa miten suuri tuo alipaine pitäisi olla? Meinaan alipainepumppu on tissuttanut jo monta vuotta.
Imusarjan läpät olen poistanut käytöstä jo kauan sitten. Pitäisikö myös EGR deaktivoida sillä 1000 ohmin vastuksella.
Saabisti vuodesta-76
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: OG 93 TID 2.2 CE valo

Viesti Kirjoittaja meverkko »

EGR:n putsaus on myös vaihtoehto.

Alipainetoiminen on myös hukkaportti. Joten jos alipainetta ei olisi, ei auto ahtaisikaan kunnolla.

Ne alipaineletkut on helppo ja halpa vaihtaa uusiin. Usein syy on siinä että rispaantuvat vanhetessaan.

Toki tuo itse EGR jumittaa myös ajan kuluessa.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Josu
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 16:23

Re: OG 93 TID 2.2 CE valo

Viesti Kirjoittaja Josu »

Täytyypä putsailla EGR venttiiliä. Mistähän sitä silikoniletkua mahtaa parhaiten saada?
Saabisti vuodesta-76
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: OG 93 TID 2.2 CE valo

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Alunperinhän ne on kumisia. Itse halusin saada heti ja hain Motonetista 4mm polttoaineletkua. Ei ole ikuista, mutta eipä ole tuo auto enää muutenkaan :D
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Josu
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 16:23

Re: OG 93 TID 2.2 CE valo

Viesti Kirjoittaja Josu »

Minusta se vaikuttaa silikonilta. Ainakin täytyy olla melko kuumankestävää. Saattaa olla kumiakin.
Saabisti vuodesta-76
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: OG 93 TID 2.2 CE valo

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Turbon lähellä taitavat olla silikonia. Viileämmissä paikoissa kumia. Ainakin orkkiksena.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Vastaa Viestiin