2.2 tid vm 2000 Vikakoodi P0403

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
Josu
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 16:23

2.2 tid vm 2000 Vikakoodi P0403

Viesti Kirjoittaja Josu »

Hei
CE valo alkoi vilkahdella. Vika päällä vain hetken ja sitten poissa satakin kilometriä. Kävin luettamassa vikakoodit Tech2:lla. Koodi P0403 ollut päällä 5 kertaa.
Kun vika päällä, kierrokset rajoittuu johonkin 3500 paikkeille.
Sanoivat tarkoittavan EGR. Mikähän oikeasti olisi vikana.
Saabisti vuodesta-76
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: 2.2 tid vm 2000 Vikakoodi P0403

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

EGR se siellä kummittelee, tuossa vuosimallissa varmaan alipainetoiminen. Joko menee mekaanisesti jumiin tai sitten letkussa alipainevuoto. Eikun EGR venttiili käteen, kunnon puhdistus ja sitten kokeilemaan. Jos vielä oireilee niin sitten letkujen vaihto. Itse asiassa puhdistaisin ja vaihtaisin letkut yhdellä kertaa niin tulee sitten kuntoon,
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 2.2 tid vm 2000 Vikakoodi P0403

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Komppaan edellistä.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Josu
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 16:23

Re: 2.2 tid vm 2000 Vikakoodi P0403

Viesti Kirjoittaja Josu »

Jotain tomosta itsekin ajattelin. Tänään tosin valo ei taas syttynyt.
Jostain sivustolta löysin vinkkiä tarkistaa myös magneettiventtiilien sähkökontaktit ja imusarjan paine/lämpötila-anturin. Myös ilmamassa-anturiin oli jotain viitteitä. Ilmeisesti ei kumminkaan mitään fataalia vikaa moottorissa ole. Odotellaan ilmojen läpenemistä. Sitten on mukavampi roplata.
Saabisti vuodesta-76
Josu
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 16:23

Re: 2.2 tid vm 2000 Vikakoodi P0403

Viesti Kirjoittaja Josu »

Tänään putsasin sen alipainetoimisen venttiilin. Ei ollut jumissa, eikä kalvo rikki. Vaihdoin kaikki silikoniletkut. Osa oli aika kovettuneita mutta kumminkin ehyitä. Kävin läpi myös sähköliitokset CRC:n kanssa. Putsasin MAF anturin ja ahtopaineanturin. Sitten lähdin lämmittämään moottoria öljynvaihtoa varten. Kyllä se valo taas kerran syttyi noin minuutiksi tai ainakin puoleksi.
Niiden magneettiventtiilien toimintaa en pystynyt mitenkään testaamaan.

Harkitsen vakaasti vastuksen tinaamista siihen MAF-anturin ykkösjohtoon. Vai olisko jotain muuta kokeiltavaa ensin mielessä jollakulla?
Saabisti vuodesta-76
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: 2.2 tid vm 2000 Vikakoodi P0403

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Imusarjan putsaus ois ainakin edukas. Omassa oli ainakin egr:n ja ahtopaineen tunnistimen kolot iha ummessa ja tiputteli vikatilaan satunnaisesti.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Josu
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 16:23

Re: 2.2 tid vm 2000 Vikakoodi P0403

Viesti Kirjoittaja Josu »

Niinpä. Se todella täytyy myös tehdä. Spray-purkin jo ostinkin. Edellisestä nuohouksesta on jo pari vuotta. Silloinkaan en saanut läppälohkoa irti kun yksi kiinnitysmutteri meni vähän pyöreäksi eikä auennut. Nyt mulla on uusia muttereita, joten voin rikkoa sen pyöristyneen. Jouduin ronkkimaan kannen kanavistoa siitä läppien ohi. Ei ollut kovin helppoa.
Saabisti vuodesta-76
Vastaa Viestiin