Eberi
Re: Eberi
Hyvä homma jos niin, mutta jos eberin omalla testerillä ei pääse ohjaamaan saabin ebereitä niin jotain eroja niissä silloin on? Onko sitten niin, että VW:n ohjain vain sattuu olemaan samanlaisella ohjausyksiköllä, mitä saabeihin laitetaan. Täytyy varmaan Preheatille soittaa ja kysellä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Eberi
jep, Tilasin preheatilta sen VW:n vastaavan eberin 350€ hintaan. On kuitenkin tehdasuusi, 2 vuoden takuulla ja karvan alle 200€ olis maksanut ohjainyksikkö pelkästään. Löysin muuten lohjalta toisen liikkeen, joka korjaa autojen elektroniikkakortteja, ja siellä sanoivat, että eberin kortit on sen verran hankalia korjata, koska on upotettu johonkin mömmöön, jolloin niiden esiin kaivaminen vie sen verran aikaa, että maksaa noin 200 € korjata, toisin sanoen uutta aina tilalle.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Eberi
Eipä se eber sen kummempi ole kun mikään muukaan lisälämmitin. Sitä pitää vain osata käyttää oikein niin sen saa toimimaan. Erittäin hyvä silloin kun toimii. Näissä og9-3:sissa se on vielä onnistuttu sijoittamaan siten, että siihen pääsee käsiksi nopeasti. Taitaa olla 9-5 joihin malleihin asennettu ihan hanuripaikkaan, mutta sekin on saabin oma valinta ja heikkous. Lähinnä näissä menee paikat paskaksi ajan myötä, mutta oikealla käytöllä pitäis toimia pitkään. Itse olen ainakin positiivisesti yllättynyt, että uuden laitteen saa noin halvalla! Toyotaan voi pelkka ohjausyksikkö maksaa yli 500 euroa!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Eberi
Jaahas kirjoitti:Tuo Eberi on maailman paskin keksintö heti atomipommin jälkeen .Täysi susi koko paska.
Komppaan Jaahas:ta. Olen käyttänyt eberiäni juuri ohjeiden mukaan. Myös kesäaikana olen käyttänyt Eberiä vähintään kerran kuussa, kunnolla lämpimäksi, eli vartin verran. Ensimmäiset kaksi talvea /100 000 km se toimi kunnolla, sitten alkoivat ongelmat. Tuota noin kokonaishinnaltaan noin 1500 euron hintaista rakkinetta saa joka vuosi korjata vähintään 500 eurolla, eikä se sittenkään voi olla varma koska toimii ja koska ei.tturku kirjoitti:Eipä se eber sen kummempi ole kun mikään muukaan lisälämmitin. Sitä pitää vain osata käyttää oikein niin sen saa toimimaan. Erittäin hyvä silloin kun toimii. Näissä og9-3:sissa se on vielä onnistuttu sijoittamaan siten, että siihen pääsee käsiksi nopeasti. Taitaa olla 9-5 joihin malleihin asennettu ihan hanuripaikkaan, mutta sekin on saabin oma valinta ja heikkous. Lähinnä näissä menee paikat paskaksi ajan myötä, mutta oikealla käytöllä pitäis toimia pitkään. Itse olen ainakin positiivisesti yllättynyt, että uuden laitteen saa noin halvalla! Toyotaan voi pelkka ohjausyksikkö maksaa yli 500 euroa!
En tiedä mitään muuta laitetta, joka hintaansa nähden olisi yhtä kallis ylläpitää. Webastosta ei ole omaa kokemusta, mutta samoja ongelmia tuntuu olevan niissäkin. Syövän tästä varmaan saa vielä kaikenlisäksi, kun lähes joka aamu haistelee huonosti palanutta dieseliä.
Re: Eberi
Edelleen olen sitä mieltä,että Eberi on täysin paska laite.Perjantaina Saab-huollossa vikakoodien luku ei onnistunut;Eberi kuulemma josssain saaatanan vikatilassa,ettei techillä pääse sisälle -Pitäisi kuulemma purkaa ja tutkia osa kerallaan,että vika selviäisi.Siis uskomatonta!Kuitenkin saivat senverran ohjelmoitua eberiä,että nyt edes yrittää käynnistyä..........
-Käsikäytöllä yritän käyntiin,auto sammuksissa:
-Minuutin päästä eberin pumppu alkaa naputtamaan kiihtyvällä tahdilla,konehuoneessa eberi hurisee,alta tulee eberin pakoputkesta öljyistä savua.Sammuu hetken päästä,minuutti eteenpäin,niin pumppu alkaa taas naputtamaan.....mutta nyt ei"savua"tule.Sidin kello kun on käynyt 8 minsaa,auton sisätilan puhllin alkaa puhaltamaan.Ja eberi jää mykäksi.
-Käsikäytöllä yritän käyntiin,auto käynnissa:
-Taas minsa,niin eberin pumppu alkaa naputtamaan,konehuoneessa taas surinaa,eberin pakoputki tuppaa taas naftan hajuista katkua,puolen minsan päästä sammuu.Toista kertaa eberi ei yritä enää käynnistyä.
-Käsikäytöllä yritän käyntiin,auto sammuksissa:
-Minuutin päästä eberin pumppu alkaa naputtamaan kiihtyvällä tahdilla,konehuoneessa eberi hurisee,alta tulee eberin pakoputkesta öljyistä savua.Sammuu hetken päästä,minuutti eteenpäin,niin pumppu alkaa taas naputtamaan.....mutta nyt ei"savua"tule.Sidin kello kun on käynyt 8 minsaa,auton sisätilan puhllin alkaa puhaltamaan.Ja eberi jää mykäksi.
-Käsikäytöllä yritän käyntiin,auto käynnissa:
-Taas minsa,niin eberin pumppu alkaa naputtamaan,konehuoneessa taas surinaa,eberin pakoputki tuppaa taas naftan hajuista katkua,puolen minsan päästä sammuu.Toista kertaa eberi ei yritä enää käynnistyä.
Re: Eberi
Siis omien sanojensa mukaan eivät pääse eberiä ohjelmoimaan, mutta jollain taikakonsteilla saivat kuitenkin ohjelmoitua? Aika jännä pulju...Jaahas kirjoitti:Edelleen olen sitä mieltä,että Eberi on täysin paska laite.Perjantaina Saab-huollossa vikakoodien luku ei onnistunut;Eberi kuulemma josssain saaatanan vikatilassa,ettei techillä pääse sisälle -Pitäisi kuulemma purkaa ja tutkia osa kerallaan,että vika selviäisi.Siis uskomatonta!Kuitenkin saivat senverran ohjelmoitua eberiä,että nyt edes yrittää käynnistyä..........
-Käsikäytöllä yritän käyntiin,auto sammuksissa:
-Minuutin päästä eberin pumppu alkaa naputtamaan kiihtyvällä tahdilla,konehuoneessa eberi hurisee,alta tulee eberin pakoputkesta öljyistä savua.Sammuu hetken päästä,minuutti eteenpäin,niin pumppu alkaa taas naputtamaan.....mutta nyt ei"savua"tule.Sidin kello kun on käynyt 8 minsaa,auton sisätilan puhllin alkaa puhaltamaan.Ja eberi jää mykäksi.
-Käsikäytöllä yritän käyntiin,auto käynnissa:
-Taas minsa,niin eberin pumppu alkaa naputtamaan,konehuoneessa taas surinaa,eberin pakoputki tuppaa taas naftan hajuista katkua,puolen minsan päästä sammuu.Toista kertaa eberi ei yritä enää käynnistyä.
Re: Eberi
Tervehdys.
Audi A3 2.0 TDI 2003 155tkm , vaihtui SAAB 9-3 ss 1,9 TiD 2006 64tkm.
Tyytyvänen olen ollut.
Olisi yksi kysymys mikä liittyy Eberin toimintaan.
Onko radio/CD soittimella mitään tekemistä Eberin ajastuksen kanssa ja jos on niin toimiiko Eberin ajastus jos vaihtaa soittimen tilalle esim. Pioneerin.
Ps. Eber hajosi toisen käyttökerran jälkeen (puhallin). (Onneksi reilu autokauppa antoi vaihtaa uuden takuuseen).
Audi A3 2.0 TDI 2003 155tkm , vaihtui SAAB 9-3 ss 1,9 TiD 2006 64tkm.
Tyytyvänen olen ollut.
Olisi yksi kysymys mikä liittyy Eberin toimintaan.
Onko radio/CD soittimella mitään tekemistä Eberin ajastuksen kanssa ja jos on niin toimiiko Eberin ajastus jos vaihtaa soittimen tilalle esim. Pioneerin.
Ps. Eber hajosi toisen käyttökerran jälkeen (puhallin). (Onneksi reilu autokauppa antoi vaihtaa uuden takuuseen).
Re: Eberi
SIDini sijaitsee mittariston alareunassa.Mimmi kirjoitti:Jos autosi on aito my-06, niin soitin ei vaikuta Eberin toimintoihin, koska SIDissä on kellotoiminnot. Tämän tunistat helpoiten SIDin paikasta: my-06 kojelaudan keskellä tuulilasin reunassa, my-07 mittariston alareunassa.
Re: Eberi
Näin on koska kello on mankan kanssa samassa paketissa, toisin sanoen mankassa, mutta kyllä tuolla normi mankallakin pärjää ( premium 150 ,wagonissa ) tosin. mutta hyvin soi
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Eberi
Azanovix kirjoitti:Siis omien sanojensa mukaan eivät pääse eberiä ohjelmoimaan, mutta jollain taikakonsteilla saivat kuitenkin ohjelmoitua? Aika jännä pulju...Jaahas kirjoitti:Edelleen olen sitä mieltä,että Eberi on täysin paska laite.Perjantaina Saab-huollossa vikakoodien luku ei onnistunut;Eberi kuulemma josssain saaatanan vikatilassa,ettei techillä pääse sisälle -Pitäisi kuulemma purkaa ja tutkia osa kerallaan,että vika selviäisi.Siis uskomatonta!Kuitenkin saivat senverran ohjelmoitua eberiä,että nyt edes yrittää käynnistyä..........
-Käsikäytöllä yritän käyntiin,auto sammuksissa:
-Minuutin päästä eberin pumppu alkaa naputtamaan kiihtyvällä tahdilla,konehuoneessa eberi hurisee,alta tulee eberin pakoputkesta öljyistä savua.Sammuu hetken päästä,minuutti eteenpäin,niin pumppu alkaa taas naputtamaan.....mutta nyt ei"savua"tule.Sidin kello kun on käynyt 8 minsaa,auton sisätilan puhllin alkaa puhaltamaan.Ja eberi jää mykäksi.
-Käsikäytöllä yritän käyntiin,auto käynnissa:
-Taas minsa,niin eberin pumppu alkaa naputtamaan,konehuoneessa taas surinaa,eberin pakoputki tuppaa taas naftan hajuista katkua,puolen minsan päästä sammuu.Toista kertaa eberi ei yritä enää käynnistyä.
samaa mieltä jännä pulju tuo tuollainen
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Eberi
itsellä menee tuo eberi valmiustilaan, tai käynnistyy ellei kone ole lämmin jos ilma laskee alla +6 C
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Eberi
ja sen muuttamiselle ei ole tarvetta
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007