Eberi

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
Nicke
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 15:12
Paikkakunta: Kaarina

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Nicke »

Mimmi kirjoitti:
Nicke kirjoitti:Saako tota Eberiä nollattua jotenkin??
Saa, ottamalla eberin liitin irti.
Itse pääyksiköstä?
Saab 9-5 Aero 2003
murkis
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 13:24
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja murkis »

Onko eberillä joku sulake jossain muuallakin kuin konetilan sulakerasiassa.
Eberi ja siihen kuuluva vesipumppu ovat molemmat pimeinä, vaikka SIDin kautta laittaa päälle. Auton sisällä tuuletin rupeaa kyllä pyörimään kun laittaa eberin päälle, mutta lämpöä ei tule. Autona 9-3 2.2 tid vm.2000. Autossa on aut.ilmastointi, jos jotenkin asiaan vaikuttaa.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja tturku »

tturku kirjoitti:
tturku kirjoitti:jep, Tilasin preheatilta sen VW:n vastaavan eberin 350€ hintaan. On kuitenkin tehdasuusi, 2 vuoden takuulla ja karvan alle 200€ olis maksanut ohjainyksikkö pelkästään. Löysin muuten lohjalta toisen liikkeen, joka korjaa autojen elektroniikkakortteja, ja siellä sanoivat, että eberin kortit on sen verran hankalia korjata, koska on upotettu johonkin mömmöön, jolloin niiden esiin kaivaminen vie sen verran aikaa, että maksaa noin 200 € korjata, toisin sanoen uutta aina tilalle.
Päivitystä asiaan: Tosta tilauksesta on mennyt nyt joku 3-4 kk ja monta kertaa yrittänyt tavoitella Preheatin kavereita turhaan. Puhelimeen saatika sitten sähköpostiin ei ole vastattu mitään eli antaa kyseisen lafkan olla... Hyvä puoli on se että samaan 350€ hintaan saa eeberi.comista ja myös Wihurin jälleenmyyjiltä samaa VW:n eberiä.

Heillä vaan ei ole vielä kokemuksia ko. laitteen toimivuudesta täysin saabissa, eli jos joku, jolla on VW:n eberi kiinni viitsisi kurkata eberin kyljestä sen 6 numeron sarjan, niin pystyisin tilaamaan varmasti oikean laitteen?

Saabin eberin numeron on 25 1998 omassa autossa ainakin mutta mikä on VW:n ?
Preheatilta ei ikinä kuulunut mitään tilauksesta, joten pitäköön tunkkinsa ko. pulju.
Espoossa sitten asennutin Eberin virallisessa huollossa Dynawatissa autooni tuon Mikko83:kin auton nokalla olevan 5.0kW:n transportterin eberin. 490 eskoo eberi uusi 2 vuoden takuulla, ja 150 eskoo asennustyöt ja 2 päiväksi vuokra-auto. Erittäin hyvää palvelua ja laite meni ihan p&p paikalleen. Aikaa paloi kavereilla oikean mallin metsästämiseen ja asennuskaavioiden tutkimiseen hiukan aikaa, josta syystä auto oli pajalla 2 päivää.

Saa tulla kyselemään jos jotain kiinnostaa tuolla syyskokouksessa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Linjavalo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Loka 08, 2005 20:34
Paikkakunta: Pernaja

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Linjavalo »

Allekirjoittanut meni siitä missä aita on matalin, tilasin jus uuden polttoyksikön Porvoon Deltasta,hinta jää karvan auki seittemästäsadasta, vaihtoon menee reilu vartti ja ainakin toimii.
-04 2,2tid Femma, kakarankuljetuskone -05 sdi klonksvaagen kolopallo,työmatkasukkula -81 MB 613, koskimelontatukikohta
AST
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Heinä 27, 2010 15:22

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja AST »

Voihan v*tura, ilmeisesti eberi sitten rikki. Tai sitten user error meinaa kun menee sidin kautta ja laittaa "Park Heater = On" asentoon, niin mitään ei tapahdu, hiljaista on ja kojetauluun ei tule mitään valoa. Ei väliä onko virrat päällä vai ei, auto käynnissä vai ei. Olipas mukava syksyn aloitus taas. Eikä myöskään lähde päälle jos asettaa jonkun ajan, ei niin ei. :evil:

Olisi tietenkin pitänyt sekin tarkistaa autoa ostaessa. Liekkö menee sitten eberin huollatus liikkeen piikkiin, saapi nähdä ja tapella..
Limu
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 16:36

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Limu »

Kävin eilen taas varaamassa ajan Eberin huollatukseen Finn Klimalle. http://www.finnklima.fi/
Oli jo viime talvena mielessä tuo huolto mutta kevät kerkisi ensin. Edellinen huolto 2v./n. 80tkm. Alko taas vähän enemmän savuttamaan käynnistyessä. Eli normi huolto sihti+tiiviste vaihtoon.

Täällä on ollut juttua kun kyseinen pulju ei suostu ottamaan saabeja huoltoon. Kyselin samalla paikan pomolta syitä. He yksinkertaisesti eivät pysty huoltamanna ebereitä jos joutuu ottamaan vaihdellaatikon irti tai purkamaan helmapeltejä. Itsellä on tuossa polttoainesuodattimen kupeessa tulipellissä joten siitä se on helppo huoltaa. Eli kannattaa käydä paikan päällä näyttämässä autoa ja kysyä onnistuuko huolto. Jos eberi sijaitsee sellaisessa paikassa mihin helposti pääse käsiksi niin kannattaa ottaa se muualla irti ja viedä sitten tuonne huoltoon. Näin ollaan tehty mm. meillä töissä volkkareille.
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Linjavalo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Loka 08, 2005 20:34
Paikkakunta: Pernaja

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Linjavalo »

Heihaloo,kolmosen eberin irrotuksessa menee aikaa 5 min, jos puulaaki ei sitä tiedä ni kannattaa vaihtaa lafkaa. Jos matkanvarrelle sopii Porvoon Delta ei o paha, siel toinen asentajista ajaa ite femmalla.
-04 2,2tid Femma, kakarankuljetuskone -05 sdi klonksvaagen kolopallo,työmatkasukkula -81 MB 613, koskimelontatukikohta
Limu
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 16:36

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Limu »

Linjavalo kirjoitti:Heihaloo,kolmosen eberin irrotuksessa menee aikaa 5 min, jos puulaaki ei sitä tiedä ni kannattaa vaihtaa lafkaa. Jos matkanvarrelle sopii Porvoon Delta ei o paha, siel toinen asentajista ajaa ite femmalla.
Niinkuin edellisessä viestissä sanoin niin kannattaa käydä paikan päällä näyttämässä missä lämmitin sijaitsee ja kuinka helposti sen saa irti. Noitä Ebereitä kun on asennettu konetilaan sinne sun tänne, tietääkseni myös 3 litrasessa koneessa. Ei he kieltäytyneet minunkaan eberin huollosta ja siihen menee se sama 5 min. He eivät vain lähde irrottamaan lämmittimiä jos joutuu esim. vaihdelaatikon irrottamaan.

En usko että tuo työhön tarttumisen haluttomuus on tiedosta kiinni, uskoisin sen vain olevan varovaisuutta. He kuitenkin puhuivat kokemuksista, mitä he ovat joutuneet tekemään johon he eivät ole halukkaita esim. juuri tämä 3 litrasen koneen vaihdelaatikon irroitus. Ja minusta kokemus on tärkeä osa ammattitaitoa.

Mutta jokainen päättäköön itse missä huollattaa autonsa. Noita Eberin huoltajia on kuitenkin varsin harvassa. Kyllä minä tykkään kanssa huollattaa autoa siellä missä homma hoituu ja huolto on lähellä. Näillä perusteilla minä pystyn ainakin vielä suosittelemaan tuota paikka.
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
AST
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Heinä 27, 2010 15:22

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja AST »

Missähän tuo tehdasasennettu eberi pitäisi sijaita 9-3 SC 1.9TiDS -07 mallissa? Vai heitteleekö ne tehtaallakin niitä mihin sattuu? :D
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2148
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Hei äly hoi! Joku tuossa nyt mättää! Kuka nyt tuollasta vaihelaatikon irrotussoopaa uskoo! :lol: Tuskimpa sitä eberiä asennettaessakaan on vaihelaatikkoa irrotettu!
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Limu
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 16:36

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Limu »

baasenar kirjoitti:Hei äly hoi! Joku tuossa nyt mättää! Kuka nyt tuollasta vaihelaatikon irrotussoopaa uskoo! :lol: Tuskimpa sitä eberiä asennettaessakaan on vaihelaatikkoa irrotettu!
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=79857
Kuudes viesti 9-5T:n kirjoittama ja oikein kuvien kera. Ei tuo nyt mahdoton yhtälö pakolla ole jos kahdesta eri lähteestä samaa viestiä tulee. Voin toki olla väärässä :oops:
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Limu kirjoitti:
baasenar kirjoitti:Hei äly hoi! Joku tuossa nyt mättää! Kuka nyt tuollasta vaihelaatikon irrotussoopaa uskoo! :lol: Tuskimpa sitä eberiä asennettaessakaan on vaihelaatikkoa irrotettu!
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=79857
Kuudes viesti 9-5T:n kirjoittama ja oikein kuvien kera. Ei tuo nyt mahdoton yhtälö pakolla ole jos kahdesta eri lähteestä samaa viestiä tulee. Voin toki olla väärässä :oops:

..... :mrgreen:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Limu
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 16:36

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja Limu »

Turbo16 kirjoitti:
Limu kirjoitti:
baasenar kirjoitti:Hei äly hoi! Joku tuossa nyt mättää! Kuka nyt tuollasta vaihelaatikon irrotussoopaa uskoo! :lol: Tuskimpa sitä eberiä asennettaessakaan on vaihelaatikkoa irrotettu!
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=79857
Kuudes viesti 9-5T:n kirjoittama ja oikein kuvien kera. Ei tuo nyt mahdoton yhtälö pakolla ole jos kahdesta eri lähteestä samaa viestiä tulee. Voin toki olla väärässä :oops:

..... :mrgreen:
Jokainen omalla tavallaan :lol:

229 € ja taas pelittää pari vuotta, kiitos siitä. Finn Klimalla on ilmeisesti ollu ongelmia Saabeissa myös tuon Eberin vikakoodien luvun kanssa? Luulen ettei he eilen edes vikamuistia minun autosta tutkinut vaan hoitivat lämmittimen kuntoon. Ja mitä tuota tutkimaan jos ei ole erikseen hälytellytkään. Ja luulisin että selvisin kuitenkin halvemmalla tuolla kun merkkihuollossa.
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja tturku »

käytin viime talvena juuri finclimassa omaa og9-3 ja kokeilivat testerillä ilman tulosta. Eli ei tosissaan pysty heidän testereillä mennä saabin mallien ohjausyksikköihin, vaan se tapahtuu techillä. Se varmaan on se syy, miksi eivät haluais saabeihin koskea, kun eivät pysty tekemään vikatilanteen diaknooseja. Varmasti huoltavat jos saavat laitteen helposti irti ja kertoo mitä haluaa vaihdettavan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Eberi

Viesti Kirjoittaja tturku »

Mites näiden ebereiden pitäisi käyttäytyä? Mulla lähtee päälle automaattisesti, jos +5'C tai alle, mutta pitäiskö sen sammua myös automaattisesti, kun lämmöt nousee normaaleiksi?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin