Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2147
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Pekka Valtanen kirjoitti:
baasenar kirjoitti:
Zomm kirjoitti:Pahoittelen vastauksen viipymistä. Mikä tarkkaan ottaen ei pidä paikaansa?
Se, että vaatii aina rosvoliittimen tms. virityksen
Miten muuten sen voi kytkeä?
Laittamalla sinne sellaisen boxin, mihin ei tarvitse itse liittimiä väsäillä.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Linkkiä, kiitos. Siis semmoiseen boksiin mitä ei tarvii kolvailla tai rosvota.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?

Viesti Kirjoittaja tturku »

se taitaa riippua siitä moottorin mallista ihan suoraan, mihin menee P&P ja mihin tarvitaan ryöstöt. Mulla on 115hp -00 2.2tid jossa alipaineella toimiva egr ja siihen tuli kiinni ryöstöillä. Heräte kaasun potikalta, yksi ryöstöliitin pumpun kylkeen, joka oli se perse asentaa ja sitten virtaa akulta ja maa lenkki. En tiedä löytyykö jo uudemmasta 125hp:n sähköisellä EGR:llä olevasta versiosta semmoinen liitin, mihin sen boxin saa väliin. Epäilen että ei koska oma KCR:n boxissa oli kummankin mallin softa kiinni hetken. KCR:llä on sekä ryöstöillä että pnp liittimellä olevia pokseja, mutta kumpi tulee riipuu täysin autosta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2147
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?

Viesti Kirjoittaja baasenar »

meverkko kirjoitti:Linkkiä, kiitos. Siis semmoiseen boksiin mitä ei tarvii kolvailla tai rosvota.
Tietääkseni DTE:ltä löytyy sellainen... en ole kyllä ihan satavarma
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?

Viesti Kirjoittaja meverkko »

DTE:n boksia asennettaessa pitää yksi johto kytkeä polttoainepumpulle manuaalisesti.

Aiemmassa boksissa ollut enemmän, mutta nyt uusi boksi jossa kuitenkin vielä tuo yksi johto kytkettävä itse.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Eli lähes maailman ikävimmässä paikassa ja edelleenkin rosvoliittimellä toteutettava liitos on väistämättömästi siellä? KCR 02-> vaihtoehto toimii samalla periaatteella. Pliiis, plug&play, jos sais.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Mikkisss
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: La Loka 30, 2010 10:47

Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?

Viesti Kirjoittaja Mikkisss »

Joo kyllä se pumpun liitos näkyy olevan rosvolla joka boksissa mitä olen nähnyt.. Tuon kaasupolkimen johdon kyllä saa monesta paikasta esille, jos seuraa johdotuskaavioita.

Itse vaihdoin uuden egr:n tuossa keväällä kärryyn ja siinä oli mielessä lyödä rosvoliitin ja johdon pätkä valmiiksi pumpulle, jos sen boksin sit hommais myöhemmin.. mutta mutta, ne johdot oli nii pirun lyhyet ja ja aika paksut että eipä oikeen tuntunut fiksulta alkaa niihin rosvoa säätämään... Jos olis joku vanha corolla kyseessä ni tilanne olis toinen :D
9-5 wagon 2.2 TID AT -04
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?

Viesti Kirjoittaja tturku »

Zomm kirjoitti:Pliiis, plug&play, jos sais.
Jos mevekolla on kokemuksia -04 2.2tidistä että siinäkin on pumpulle menevä karva niin eipä näihin 2.2 koneisiin silloin ole olemassa P&P bokseja vaan kaikki näitä räpellettäviä.

Se ryöstöliittimen laittaminen oli todellakin ihan perseestä ja itse tein loppujen lopuksi niin että EGR:n tulppauksen ja läppien poiston yhteydessä kun pumppu oli kunnolla esillä juotin haaroituksen kiinni pumpun johtoon johon noin 10-20 cm johtoa kiinni ja parempi liitin, eli saa tarvittaessa helposti pois johdonkin jos tarvis.
KCR boksi toimii ihan kivasti, nupit on kaakossa ja reilun 2000 varvin jälkeen jopa hieman "potkaisee" kun lisää syöttöä reilummin. Pitäis varmaan kokeilla vielä tolla mersun immulla jos olis vielä enemmän menohaluja. Kokeilin ennen poksin asennusta sitä kerran ja tuntui että kierroksilla kiihtyi mukavemmin mutta taas ennen ahtoja oli paljon laiskempi jonka takia laitoin alkuperäisen takaisin paikalleen...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Ei ole omakohtaista kokemusta (ainakaan vielä). Kysyin DTE:n asiakaspalvelusta.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Työntääkö lastutettu 2.2 voimasavuja, kun polkaisee kunnolla? Itsellä ainakin tulee pienet voimasavut lastutetusta.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?

Viesti Kirjoittaja tturku »

kyllä se taitaa pienet tuprautukset antaa, tosin mun auto ei mitään älyttömiä tupruttele, KCR:n boxin ohjeistuksessakin potikan (syötön vahvistus) säätöön annettiin ohjeeksi että katso paljonko tuprauttelee ja sen mukaan säädä (muistaakseni potikan asennot 0-9 ja 6 on vakio asetus ja mulla nupit kaakossa...). Omasta mielestä nää uudemmat muunmerkkiset dieselit missä on enemmän potkua (150-200 hp) tupruttelee kyllä enemmän kuin oma.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?

Viesti Kirjoittaja aero »

Se musta pöyhyhän on palamatonta dieseliä, joten kun pöyhy alkaa lisääntyä, ei syötön lisääminen enää pahemmin lisää tehoja (vanhakaan määrä ei ehdi palaa).

Nykyisissä dieseleissä DPF sekoittaa pakkaa syödessään sitä pilveä pois, mutta vanhemmissa perinteinen debug -kaava on yksinkertainen:
-Jos diesel savuttaa mustaa, se ei saa tarpeeksi ilmaa polttoaineen sekaan - tämä pitää korjata nostamalla ahtopaineita ja parantamalla hengitystä.
-Jos diesel ei savuta mustaa, se ei saa tarpeeksi naftaa. Tämä pitää korjata lisäämällä syöttöä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Ei se nyt pahasti savuta. Sellaisen vaalean mustan pilven polven korkeudelle.
Aikanaan kun kävin kemorassa truck racea katsomassa, niin suoran avautuessa ei autoja enää nähnyt. Pelkän sakean savupilven. Näissä tuskin on säädöt pielessä, siis miksi savu.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Säädöt on niissä kilpavehkeissä täysin pielessä päästöjen ja kulutuksen kannalta, mutta ei huipputehon.
Diesel savuttaa rankasti jo stoikiometrisellä seoksella (lambda = 1), mutta tuottaa hieman enemmän tehoa kuitenkin kuin savuttamaton seos (esim. lambda = 2). Dieselpalaminen on täysin erilaista kuin ottomoottorin.

Ilman dpf:ää olevassa autossa kevyt huntu polkiessa on ihan ok, tehtaalla tietysti mieluusti säädetään niin ettei savuta lainkaan pl. pieni pölähdys polkaistessa. Sankka savu on vähän tarpeetonta mutta joidenkin mielestä se on niin kovin hienoa. Niissä kilpadieseleissäkin iso osa sitä savutusta on ihan tahallista fiiliksen vuoksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Mistä Plug&Play tehoboksi 2.2 tidiin?

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Jos palataan vielä tuohon 2,2 tid boxiin, niin Boschin ohjausyksikön sijainnin vuoksi (pumpun kyljessä) ainoa mahdollisuus vaikuttaa tehoon/syöttöön on liittää ns tehoboxin kusetus(säätö)informaatio pumppuun tulevaan kaapeliin, joten plug&play ei tule koskaan onnistumaan.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Vastaa Viestiin