Missä km-lukemissa syöttöpumppu/ohj.yksikkö hajosi

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: Missä km-lukemissa syöttöpumppu/ohj.yksikkö hajosi

Viesti Kirjoittaja rr »

Oisko 610tkm nyt, vielä toimii... 9-3 TiD -99
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Vectra 3.0 CDTI
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Su Tammi 31, 2010 10:30

Re: Missä km-lukemissa syöttöpumppu/ohj.yksikkö hajosi

Viesti Kirjoittaja Vectra 3.0 CDTI »

rr kirjoitti:Oisko 610tkm nyt, vielä toimii... 9-3 TiD -99

Taitaa olla pitempää matkaa mitä ajat :D :D Lämpötilavaihtelut tuota vanhentaa..Siis pätkäajoa ajettu voi mennä jo 250tkm kohdalla :D
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Missä km-lukemissa syöttöpumppu/ohj.yksikkö hajosi

Viesti Kirjoittaja Naxu »

414 tkm. Ollut jo viikon viikissä, ja etenee tuskasen hitaasti. Korjaus olisi maksanut vain 5200€+työt. No nyt selvitään noin 500€:lla, kun korjataan vain elektroniikka.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Missä km-lukemissa syöttöpumppu/ohj.yksikkö hajosi

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Perheessä kolme 2,2tid:tä eikä yhdestäkään ole vielä hajonnut. kahdella og 9-3:sella ajettu n. 350 tkm:ä ja omalla 9-3 ss ajettu 290 tkm:ä.

paras konsti ennalta ehkäistä pumpun hajoaminen on pitää polttoainejärjestelmä tiiviinä, niin ettei järjestelmään pääse ilmaa.

esim. suuttimien paluuletkut kannattaa tarkastaa aina huollossa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Re: Missä km-lukemissa syöttöpumppu/ohj.yksikkö hajosi

Viesti Kirjoittaja hatami »

n. 350 tkm kun meni boxi, auto vm 99. MTM Huolto korjasi Iisalmessa boxin. 250 Euroo tuli maksamaan.
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Missä km-lukemissa syöttöpumppu/ohj.yksikkö hajosi

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Ja yhä pajalla... Tosi nopeaa toimintaa. En minä dieseliä ostanut siksi, etten tarvitse autoa. Onneksi on hsl ja paljon kavereita.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Missä km-lukemissa syöttöpumppu/ohj.yksikkö hajosi

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Kuukauden jälkeen auto tuli. Lasku liki kaksi tonnia, hmmm.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Missä km-lukemissa syöttöpumppu/ohj.yksikkö hajosi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

2000e elektroniikan vaihdosta? Aikamoista... siihen hintaanhan saa jo noita TiDejä. Mitä muuta tehtiin?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Missä km-lukemissa syöttöpumppu/ohj.yksikkö hajosi

Viesti Kirjoittaja tturku »

pari tuusaa maksaa, jos korjaa SAAB huollossa, tai laitos pistetään Boschin pajalle... Omaan autoon oli kanssa edellinen omistaja tehnyt vastaavasti kalliilla tavalla, ei tainnut kuitenkaan ihan 2000 olla, reilusti yli tonnin kuitenkin. Silkkaa rahastusta. Ainakin Puolassa korjailevan noin 300 eskon hinnalla noita matolaatikoita, täytyy vain itse irrottaa siitä pumpun kyljestä ja lähettää...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Missä km-lukemissa syöttöpumppu/ohj.yksikkö hajosi

Viesti Kirjoittaja Naxu »

En tiedä mitä tehtiin, enkä oikein saa selville. Elektroniikka irroitettiin ja lähetettiin mtm-huoltoon. Mtm veloitti alle 250€. Puhelimessa puhuttiin 600€ arviosta yhteensä. Eli työn osuus oli kuusinkertainen arvioituun. Paikkahan oli saab huolto viikki.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Missä km-lukemissa syöttöpumppu/ohj.yksikkö hajosi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Käsittämätön työveloitus, pyydä nyt ihmeessä tarkka erittely että mikä siinä noin paljon aikaa vei.. Eikä hinta-arviota saisi noin paljon ylittää ilman että asiakkaalta ensin kysytään, tietysti suulliset voi aina kiistää mutta kohtuuttomaltahan tuo kuulostaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Missä km-lukemissa syöttöpumppu/ohj.yksikkö hajosi

Viesti Kirjoittaja tturku »

ihan älytön hinta, jos ne on kaivanut sen yksiön sieltä upotuksesta esiin niin silti yli 1600 euroa työstä??? vaikka tuntiveloitus olis 100 euroa niin ei sitä kukaan kahta kokonaista työpäivää ole tehnyt se on ihan varma! Pumpunhan saa esiin alle tunnissa ihan helposti.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Missä km-lukemissa syöttöpumppu/ohj.yksikkö hajosi

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Tuntiveloituksen sain selville 117€/h. Laskua ei kuulemma tuon tarkemmin voi eritellä. Kirjeenvaihto jatkuu, eikä tämä jää vielä tähän. Harmittaa etten maksanut hinausta vähämaalle, tai ottanut palkatonta vapaata ja tehnyt itse.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Missä km-lukemissa syöttöpumppu/ohj.yksikkö hajosi

Viesti Kirjoittaja tturku »

Jeesus mitä hintoja, on se silti yli 10h työtä aivan liikaa IMO.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Missä km-lukemissa syöttöpumppu/ohj.yksikkö hajosi

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Omalla 2.2 tid -05 femmalla ajettu pian 250tkm ja ei vielä ongelmia.

Olisi mielenkiintoista tietää mitä eroa on femman vm.02-03 ja vm.04-05 pumpuilla.
EPC:n mukaan ainakin on eri numerot.

Olen ainakin jostain saanut käsityksen että naissä viimisimmissä traktorikoneissa ei tuota pumppu"ongelmaa" ole niin pahasti ilmentynyt..
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin