Dieselin lastutus
Re: Dieselin lastutus
pitäs siellä olla, mulla tehty toi muutos jotaki 5 vuotta sitte Saabbiin, en tiiä sitte mutta jotenki tuntuu että kulkee vielä paremmin kun mersun ilmamäärämittari ny paikollan kun oma hajos. Voi johtua tunne korvienvälistäkin ja ku joutu ajaan jonku aikaa turbottomana kun ei ahtanu
Saab 2.2 TID vm:99, 150hp&350Nm
Re: Dieselin lastutus
Jatkan vaikka tätä ketjua. Nyt kun on vaihdettu nastat alle, niin huomasin ettei kakkosella voi painaa kaasua pohjaan. Alkaa sutia kuivalla asfaltilla. Renkaat on 195 leveät nokiat. Paljonkohan tuohon on lisätty tehoa? Nopealta se on aina tuntunut, ja maantie ohitukset on helppoja vaikka kuorma päällä. Mitenköhän saa selville mikä viritys on tehty? Sutihan se syyskokouksessa kolmosenkin, mutta mutkasta tullessa sateella. Auto 9-3 TID
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Dieselin lastutus
Tsekkaa ensimmäiseksi, että onko siellä konehuoneessa ulkoista pistoke/rosvoliitinhuijausboxihärdelliä. Niillä yleensä tehon lisäys on 20 hp luokkaa. Tuohon allekirjoituksesi kolkkiin kun ei ohjelmallista tehonlisäystä tahdo saadakkaan, ellei se sitten ole 115 hp malli, johon se on jopa mahdollinen.Naxu kirjoitti:Jatkan vaikka tätä ketjua. Nyt kun on vaihdettu nastat alle, niin huomasin ettei kakkosella voi painaa kaasua pohjaan. Alkaa sutia kuivalla asfaltilla. Renkaat on 195 leveät nokiat. Paljonkohan tuohon on lisätty tehoa? Nopealta se on aina tuntunut, ja maantie ohitukset on helppoja vaikka kuorma päällä. Mitenköhän saa selville mikä viritys on tehty? Sutihan se syyskokouksessa kolmosenkin, mutta mutkasta tullessa sateella. Auto 9-3 TID
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Dieselin lastutus
Omassa 115HP mallissa on tuo ohjelmallinen lisäys, eli ei liitoksia eikä bokseja.baasenar kirjoitti:Tsekkaa ensimmäiseksi, että onko siellä konehuoneessa ulkoista pistoke/rosvoliitinhuijausboxihärdelliä. Niillä yleensä tehon lisäys on 20 hp luokkaa. Tuohon allekirjoituksesi kolkkiin kun ei ohjelmallista tehonlisäystä tahdo saadakkaan, ellei se sitten ole 115 hp malli, johon se on jopa mahdollinen.Naxu kirjoitti:Jatkan vaikka tätä ketjua. Nyt kun on vaihdettu nastat alle, niin huomasin ettei kakkosella voi painaa kaasua pohjaan. Alkaa sutia kuivalla asfaltilla. Renkaat on 195 leveät nokiat. Paljonkohan tuohon on lisätty tehoa? Nopealta se on aina tuntunut, ja maantie ohitukset on helppoja vaikka kuorma päällä. Mitenköhän saa selville mikä viritys on tehty? Sutihan se syyskokouksessa kolmosenkin, mutta mutkasta tullessa sateella. Auto 9-3 TID
Ainoa "haitta" on piirun normaalia korkeampi tyhjäkäynti, noin 900, joka mielestäni tosin on vain plussaa...
Re: Dieselin lastutus
Tyhjäkäynti on kylmänä n. 1000, ja laskee lämpimänä ehkä 900. Ei ainakaan alle 800.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Dieselin lastutus
Morjens!Naxu kirjoitti:Jatkan vaikka tätä ketjua. Nyt kun on vaihdettu nastat alle, niin huomasin ettei kakkosella voi painaa kaasua pohjaan. Alkaa sutia kuivalla asfaltilla. Renkaat on 195 leveät nokiat. Paljonkohan tuohon on lisätty tehoa? Nopealta se on aina tuntunut, ja maantie ohitukset on helppoja vaikka kuorma päällä. Mitenköhän saa selville mikä viritys on tehty? Sutihan se syyskokouksessa kolmosenkin, mutta mutkasta tullessa sateella. Auto 9-3 TID
Saitko silloin selville, mikä ohjelmointi sulla on? Onko se kone originellisti tuo 115 hp tehoinen?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Dieselin lastutus
En ole kurkannut, mutta luulen että se on tuo ohjelmallisesti tehty. Tyhjäkäyntikin kun on kerran noussut. En olisi sitä kyllä huomannut, mutta kun tuli puheeksi. Täytyypä ryhdistäytyä ja kurkata.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Dieselin lastutus
Nostetaas tätä vähän. Onko kellään ollut käytössä/ kokemusta tuosta V-tech Yksikön käytöstä/asentamisesta? Itellä 9-3 1.9tid 150hp ja siihen löytyis tommoinen
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuott ... §ion=c
Kehtaisko tuosta sen 349€ maksaa vai olisko jotain muuta vaihtoehtoa kyseisessä hintaluokassa..?
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuott ... §ion=c
Kehtaisko tuosta sen 349€ maksaa vai olisko jotain muuta vaihtoehtoa kyseisessä hintaluokassa..?
tällä hetkellä 9-3ss TiD -06.. sitä ennen monia bemareita
Re: Dieselin lastutus
Joo 400e (+50e penkitettynä ennen/jälkeen) onnistuu täällä, on varmasti parempi kuin tuollainen railipainetta nostava huijauspurkki. Tehoa/vääntöä enemmän tuhoamatta hiukkassuodatinta, parempi ajettavuus eikä vikakoodeja. Lisäksi mahdollista poistaa EGR-venttiili käytöstä, joka on yleisen ongelmakohta 1.9 TiD/TiDS/TTiD moottoreissa. Viimeiseksi mainittu onnistuu hyvin harvalta..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Dieselin lastutus
Hankin viikonloppuna perheen toiseksi autoksi TTiD:n. Palstaa kun olen selannut niin tulee sellainen mielikuva että sehän pitää ehdottomasti lastuttaa ja hoitaa samalla egr pois toiminnasta että sen voi ylipäätään odottaa toimivan Toisaalta, aina joku (ei tosin tällä foorumilla ) muistaa pelotella lisäkuormituksesta moottorille, voiman siirrolle, jne. Mitäs se tuon auton voimalinja kestää? Itselläni automaatti, jonka maksimivääntö ilmeisesti 370nm. Johtuuko maksimiväännön leikkaus manuaalin 400:sta laatikon rajoista vai mistä? Paljonko vääntöä tuo automaatti kestää?
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Re: Dieselin lastutus
Sanovat että 400Nm on raja.kesäjukka kirjoitti:Mitäs se tuon auton voimalinja kestää? Itselläni automaatti, jonka maksimivääntö ilmeisesti 370nm. Johtuuko maksimiväännön leikkaus manuaalin 400:sta laatikon rajoista vai mistä? Paljonko vääntöä tuo automaatti kestää?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Dieselin lastutus
^Näin vähän pelkäsinkin.. Hirschin sarja näytti tuottavan 400nm. Pitikin ostaa automaatti
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Re: Dieselin lastutus
Ketkä? Kyllä se dieselien 6-vaihteinen automaatti kestää sen 450Nm mitä TTiD:stä irtoaa.baasenar kirjoitti:Sanovat että 400Nm on raja.kesäjukka kirjoitti:Mitäs se tuon auton voimalinja kestää? Itselläni automaatti, jonka maksimivääntö ilmeisesti 370nm. Johtuuko maksimiväännön leikkaus manuaalin 400:sta laatikon rajoista vai mistä? Paljonko vääntöä tuo automaatti kestää?
400Nm on pidetty turvarajana vanhoille 4-vaihteisille (sekä 9000 ZF että 9-5/OG9-3 4-vaiht Aisin), ja 420Nm 5-vaihteisille 9-5:n Aisineille.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Dieselin lastutus
No niin, muistelinkin noita vanhoja. Ajattelinkin, että oikaiset, jos olen väärässä. Sori kesäjukka. Eikun pellit auki vaan ja ohjelmointiin.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Dieselin lastutus
itseäkin on alkanut kiinnostamaan tuo egr:n poisto, ja miksei siinä sitten vähän voimaakin samalla...kesäjukka kirjoitti:Hankin viikonloppuna perheen toiseksi autoksi TTiD:n. Palstaa kun olen selannut niin tulee sellainen mielikuva että sehän pitää ehdottomasti lastuttaa ja hoitaa samalla egr pois toiminnasta että sen voi ylipäätään odottaa toimivan Toisaalta, aina joku (ei tosin tällä foorumilla ) muistaa pelotella lisäkuormituksesta moottorille, voiman siirrolle, jne. Mitäs se tuon auton voimalinja kestää? Itselläni automaatti, jonka maksimivääntö ilmeisesti 370nm. Johtuuko maksimiväännön leikkaus manuaalin 400:sta laatikon rajoista vai mistä? Paljonko vääntöä tuo automaatti kestää?
Millään ei vaan jaksaisi vaasaan rullailla kotkasta, olisko jcarssonilla mitään ajoa lähellekään kymenlaaksoa? Eikös se niin ole että tuo homma onnistuisi periaatteessa ihan "tien päällä"?
Viimeksi muokannut saabillua, Ke Syys 12, 2012 06:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla