täyskaasulla pumppaa (Imusarjan ja EGR venttiilin puhdistus)

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: täyskaasulla pumppaa (Imusarjan ja EGR venttiilin puhdistus)

Viesti Kirjoittaja tturku »

Poistin EGR:n tulppauksen ja auto toimii nyt normaalisti.
Kertokaas nyt joku viisas, miten saan EGR:n tulpattua siten, että se ei vilkuttele CE valoa?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
murkis
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 13:24
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: täyskaasulla pumppaa (Imusarjan ja EGR venttiilin puhdistus)

Viesti Kirjoittaja murkis »

tturku kirjoitti:Poistin EGR:n tulppauksen ja auto toimii nyt normaalisti.
Kertokaas nyt joku viisas, miten saan EGR:n tulpattua siten, että se ei vilkuttele CE valoa?

Ilmamassamittarilta tulevaan johtoon numeroltaan 1. niin vastus(15k) kiinni. Tarkemmat ohjeet http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 342#819342
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: täyskaasulla pumppaa (Imusarjan ja EGR venttiilin puhdistus)

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kiitos murkis.
Nyt on Immun johdossa nro yksi 15 kOhm vastus ja EGR venttiliili ja alipaine pumppu? tulpattuna. Ei palanut enää kotimatkalla CE valokaan. Immun liitin on erillainen kuin tuolla opeliski foorumin kuvissa, mutta liittimen juuressa lukee selvästi johtojen numerointi. Ensimmäinen johto oli muuten musta johon kolvasin sen vastuksen väliin. Nyt vaan odotellaan tehoboxin paluuta maahantuojalta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: täyskaasulla pumppaa (Imusarjan ja EGR venttiilin puhdistus)

Viesti Kirjoittaja tturku »

Eilen käytin auton vuosikatsastuksessa. Hiukkaspäästöt oli autossa alle 0.5 kun 3.0 on yläraja tän ikäiselle autolle ja uusilla (olisko 2006->) 1.5. EGR siis tulpattuna ja imusarja putsattuna. Lisäksi jarrut oli erittäin hyvät joka kulmassa, (eteen vaihdoin brembon levyt ja remsan palat) myös kässäri, (joka tosin uusittiin kesällä). Itse ajan paljon (noin 80%) ajoista motarilla ja parit ratapäivät ovat varmaan päästöjen ja jarrujen kuntoa auttamassa.

Samalla tuli laillistettua konin sportkit alustassa. Kyllä nyt kelpaa ajaa 8)

Ainiin, se KCR:n tehoboxi tuli ajat sitten ja nupit on kaakossa :D Hyvin pelittää
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: täyskaasulla pumppaa (Imusarjan ja EGR venttiilin puhdistus)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

EGR:n tulppaus tosiaan vähentää savutusta. :) Sen sijaan typen oksidit pomppaa rajusti, mutta niitä ei osata katsastuksessa mitata..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin