

Näin ilmeisesti on, edellisen kerran kun Eberi juonitteli viime talvena, se meni lopulta sellaiseen tilaan, ettei yrittänytkään käynnistyä. Länsiautossa vaihtoivat silloin suutinverkon.Jaahas kirjoitti:Omassa autossa kanssa Eberi mykkä.Täällä Lahden kupeessa,Hollolassa eivät pystyneet Eberiä lukemaan.Sanoivat,että Saabin alkuperäisasennus,vain laakkosella selviää vikakoodit.Puhuivat myös jostain vikatilasta,että kun sid ilmoittaa tarpeeksi usein jostain viasta,niin se lukittaa Eberin
Tiedoksi, että Lohjalla sekä Autohuolto Teamissa että Lohjan Autosähkössä suhtautuminen oli ihan positiivista. Ne kun ovat meikäläistä lähempänä, niin varasin ajan Lohjan Autosähköön, ensimmäinen vapaa aika 3.2. aika näyttää...tturku kirjoitti:Soittelin firmaan ja sieltä kylmästi sanottiin, että saabin omaan huoltoon. He eivät pysty lukemaan kuulemma saabin ebereitä, kun on joku saabin oma ohjaus, lue sidiin kytketty.
Muutenkin haukkui saabin eberin asennuspaikan tosi paskaksi paikaksi huoltaa laitetta?
Tiedusteluun, jos tiedetään virhelähde niin vaihtotyöt onnistuisi siellä tuli nihkeä vastaus, että kaipa se onnistuu...
Jotenkin jäi tosi huono kuva firmasta puhelun perusteella...
Lisää firmoja tiedossa, joista voisi kysyä? Tosin tää firma sanoi, että muistakin firmoista saisi samanlaisen vastauksen??? ja että saabin huolto on ainut paikka missä olisi oikeat lukijat?
Ohos onpas hintaa paljon pk-seudulla, kun täälläpäin on n. 35€ vikakoodien luku.tturku kirjoitti:Joo, lähinnä ongelmana on se, että eivät halua mitään tehdä, ilman vikakoodien lukua.
Niittenkin hinnoissa on paljon eroja. Soitin tänään MetroAutoon Espooseen, siellä olis maksanu vikakoodien luku 75€. Nauroin niiden hinnalle ja kaveri vaan sanoi syyksi, että testerit maksaa niin paljon. Kunnon rahastusta sanon minä.
Vantaan Magneetissa/Länsiautossa oli sitten hinta 52.50€, Huomattavasti jo kohtuullisempi, mutta kuitenkin arvokasta.
Puhuin Webaston ja Eberin -merkkihuolloista, koska ei pitäisi Saabin merkkihuoltoa vaatia.tturku kirjoitti:Onko kyseessä merkkihuolto?
MY00, alkuperäinen Eberi eikä ole vaihdettu kertaakaan vielä minun toimesta ja numerokin viittaisi alkuperäiseen, koska Wihuri ei moista koodia tunne. Kyllähän Volkkarikin väitti ettei pysty lukemaan suoraan, mutta niin vain pystyi. Webaston kellosarja lisätty, mutta se ei vaikuta mitenkään tähän asiaan.tturku kirjoitti:onkos se sun tid mitä vuosimallia, ja ohjataanko sitä SID:stä, onko alkuperäinen lämmitin vai kenties kerran vaihdettu jo? Jännä jos toisissa paikoissa sanotaan, että ei pysty lukemaan kuin saabin TECH:llä ja toisissa taas pystyy lukemaan?
Vallan mainiosti, miksei toimisi? Onhan niitä laitettu monia vuosia.Mimmi kirjoitti:Mitenköhän tuo Webaston kellosarja toimii Eberin kanssa?Turbo16 kirjoitti:MY00, alkuperäinen Eberi eikä ole vaihdettu kertaakaan vielä minun toimesta ja numerokin viittaisi alkuperäiseen, koska Wihuri ei moista koodia tunne. Kyllähän Volkkarikin väitti ettei pysty lukemaan suoraan, mutta niin vain pystyi. Webaston kellosarja lisätty, mutta se ei vaikuta mitenkään tähän asiaan.
En tiedä onko sitten omaani vaihdettu edellisen omistajan toimesta ohjainlaite?
Heh.. Perus asiakaspalvelua, mutta onhan niitä paljon vaikeammassakin paikassa kuten esimerkiksi 98-04 Focus 1.8TDCI. Aivan älyttömässä paikassa kyseisessä vehkeessä.tturku kirjoitti:Nyt on omasta luettu vikakoodit TECHillä ja eihän siellä mitään ollut. Laite taitaa lähes aina lähteä käyntiin mutta käy sen 8-10 minuuttia maksimissaan jonka jälkeen sammuu. Vesipumppu pyörii heti alusta lähtien ja tuntuu tärinää, kun pistää käden pumpulle.
No huomenna aamulla näyttämään eberiä tonne finnklimaan. Yhä oli ihan yhtä nihkeä se kaveri siellä. Sain vakuutettua kuitenkin, että laite on käden ulottuvilla rintapellissä kiinni, eikä pidä kömpiä auton alle että kaveri suostui katsomaan. Sanoi vain vieläkin kylmästi, että eivät pysty lukemaan vikakoodeja jne. ja että kaikissa saabeissa, mitä ovat ropanneet on asennus ollut sellaisessa paikassa, että ei toista kertaa enää ropaa... Hyvää asiakaspalvelua. No huomenna toivottavasti oon vähän viisaampi...
Mites Turbo16, sulla ei eberiä ajasteta enää vissiin sidin kautta?
Turha on ohjainlaitetta kysellä Wihurilta, eivät tunne, mutta sen VW:n ohjainlaitteen saa siihen laitettua. Taitaa olla jossakin VW T4 Transportterissa sopivillä liittimillä. Helpoin ehkä olisi koettaa löytää koko mökö vaihtolaitteena, jonka jälkeen pystyt helpommin vikaa hakemaan.tturku kirjoitti:Noniin ja nyt on käytetty autoa Finnklimassa. Ja VihtoriMattihan sieltä tuli. Kaveri pisti oman testeripöntön johtoliittimen väliin ja sanoi 3 min. päästä että ei heidän testipurkki toimi ja nosti kädet pystyyn. Pääs vielä sanomaan että näinhän näissä Saabeissa käy aina. Eivät kuulemma pysty toimittamaan mitään osia laitteeseen, koska saabin ohjainyksiköllä? Ei ole mahdollista edes peruskunnostettua saada heidän kautta? Täytyy varmaan seuraavaksi soittaa Wihurille ja kysellä sieltä? Keväämmällä sen voisi tietty irroittaa ja putsata? Vai löytyykö jotain hyviä ehdotuksia?