VIKAKOODIT...Jakajapumpun ohjausyksikkö vai pumppu hajalla?

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
BRUTE 750
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2010 20:43

VIKAKOODIT...Jakajapumpun ohjausyksikkö vai pumppu hajalla?

Viesti Kirjoittaja BRUTE 750 »

Saab 9-3 2,2tdi vm2000 ajettu n.350tkm.
Auto sammui kesken työmatkan tiistaina. Eikä lähde käymään. Antaa ymmärtää että lähtee, mutta ei vaan käynnisty. :x
Kormaamolla kone näytti tällaiset vikakoodit:
1. P1631 Pumpun ohjausyksikkö, sisäinen vika
2. P1651 Pumpun P-väylävika
3. P1630 Polttoainemäärän magneettiventtili oikosulku B+ (akkujännitteeseen)
Olisiko mennyt se kuuluisa jakajapumpun ohjausyksikkö vai sitten helvetin kallis pumppu?
Saako jostain uusia ohjausyksiköitä ja miten onnistuu tutkinta onko vika pelkässä ohjausyksikössä?
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: VIKAKOODIT...Jakajapumpun ohjausyksikkö vai pumppu hajalla?

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Eikös tämä asia jo selvinnyt toisessa ketjussa saman auton samaan vikaan liittyen? Pumpusta ohjausyksikkö irti ja korjaukseen (Suomeen tai Puolaan, suomeksi helpompi asioida ja taitaa olla halvempikin). Korjattu yksikkö paikalleen, järjestelmän ilmaus (tulee ohje korjatun pumpun mukana) ja sen jälkeen kovaa ajoa.

yhteystiedot vaikka http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 6&start=15
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
BRUTE 750
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2010 20:43

Re: VIKAKOODIT...Jakajapumpun ohjausyksikkö vai pumppu hajalla?

Viesti Kirjoittaja BRUTE 750 »

Joo sori tuli kahteen osioon.
Vaimo naputtaa kotikoneella ja minä töissä puhelimella :oops:
No anyway ohjainyksikkö irti ja iisalmeen.
BRUTE 750
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2010 20:43

Re: VIKAKOODIT...Jakajapumpun ohjausyksikkö vai pumppu hajalla?

Viesti Kirjoittaja BRUTE 750 »

Ohjainyksikkö huollettu imatralla.
Asennettiin yksikkö takaisin ja ilmattiin järjestelmä.
Meni todella kauan ennenkuin saatiin käyntiin.(ilmauksen jälkeen)
n.20km ajettiin täysin moitteetta ja nyt aamulla ei millään käymään!
Avoin suuttimelle menevän putken ja ei tule tavaraa suuttimelle.
apuva???
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: VIKAKOODIT...Jakajapumpun ohjausyksikkö vai pumppu hajalla?

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Järjestelmässä edelleen vuoto? Ensimmäisenä tulee mieleen polttoaineen paluulinja (mustat alipaineletkujen näköiset letkut imusarjan päällä).
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
BRUTE 750
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2010 20:43

Re: VIKAKOODIT...Jakajapumpun ohjausyksikkö vai pumppu hajalla?

Viesti Kirjoittaja BRUTE 750 »

ok tutkin ne seuraavaksi
BRUTE 750
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2010 20:43

Re: VIKAKOODIT...Jakajapumpun ohjausyksikkö vai pumppu hajalla?

Viesti Kirjoittaja BRUTE 750 »

Paineistin polttoainetankin paineilmalla ja avoin jakajapumpulta pa-liittimen ja liittimestä ei tule polttoainetta yhtään.
Eikö sieltä pitäisi kovan paineen alaisena tulla norona ainetta?
Suodattimen vaihdoin, suodattimelle tulee paineenalaisesti naftaa mutta suht heikosti.
Eli olisiko vika itse tankissa?
Onko siellä jokin esisuodatin mahdollisesti tukossa...etten rupea tyhjäämään/irrottamaan tankkia turhaan
BRUTE 750
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2010 20:43

Re: VIKAKOODIT...Jakajapumpun ohjausyksikkö vai pumppu hajalla?

Viesti Kirjoittaja BRUTE 750 »

Saab lähti käyntiin kun ohitin pa-säiliön suodattimen imuputkesta.
Imu 5litran pönikästä ja käynnistyi.
Eli eiköhän tämä ole tässä...
Vastaa Viestiin