Erittäin olematon alavääntö 1.9tid 150hv

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Erittäin olematon alavääntö 1.9tid 150hv

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Kait tuo mittarin tarkkuus vaihtelee renkaista ym riippuen, mutta meillä 235/45R17-kokoisilla kesäkumeilla 130 mittarinopeudessa todellinen nopeus on noin 128 ja 90 mittarinopeudella 89.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
aero
-
Viestit: 8713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Erittäin olematon alavääntö 1.9tid 150hv

Viesti Kirjoittaja aero »

Toki juu. Tuossa videossa SC:n (MY09) alla on ensiasennusrenkaat, eli Pirellin Pzero Rosso 235/45/17, kulutuspintaa jäljellä ~5mm.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Erittäin olematon alavääntö 1.9tid 150hv

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

aero kirjoitti:Toki juu. Tuossa videossa SC:n (MY09) alla on ensiasennusrenkaat, eli Pirellin Pzero Rosso 235/45/17, kulutuspintaa jäljellä ~5mm.
Voisiko mittarilukemassa olla vaihtelua riippuen siitä, minkäkokoisilla kumeilla auto on lähtenyt tehtaalta vai ovatko nuo nykyisinkin yksilökohtaisia eroja? Mulla 235/45R17 ei ollut ensiasennuskoko.

Mittarin näyttämää saanee säädettyä techillä, mikäli virhe häiritsee.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
aero
-
Viestit: 8713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Erittäin olematon alavääntö 1.9tid 150hv

Viesti Kirjoittaja aero »

2.3i-16 kirjoitti:Voisiko mittarilukemassa olla vaihtelua riippuen siitä, minkäkokoisilla kumeilla auto on lähtenyt tehtaalta vai ovatko nuo nykyisinkin yksilökohtaisia eroja? Mulla 235/45R17 ei ollut ensiasennuskoko.
Kuulemma autolle voi kertoa rengaskoon TECHillä, joten todennäköisesti on vaihtelua ensiasennusrenkaiden puolesta. Todennäköisesti siellä on tehtaalta lähtiessä merkattuna ne ensiasennusrenkaat.
2.3i-16 kirjoitti: Mittarin näyttämää saanee säädettyä techillä, mikäli virhe häiritsee.
Joo, niin kuulemma saa (kts. yllä). Ei tuo sinänsä hirveästi häiritse, Audin arpaviisareiden jälkeen on pieneen heittoon tottunut, 9-3:ssa se sentään on vakio (ts. siinä ei ole arpakerrointa mukana, kuten Audissa oli). Lähinnä tuo tarvii tietää, kun katsoo yllelinkkaamaani videota - pysyy paremmin perillä siitä, miten auto oikeasti liikkuu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2143
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Erittäin olematon alavääntö 1.9tid 150hv

Viesti Kirjoittaja baasenar »

bigbear kirjoitti:Tervehdys kaikille.

Tuli ostettua melkein Saab eli Cadillac BLS ( Sille ei ole omaa foorumia, joten ajattelin kysäistä arvon Saabisteilta apuja.)

Autossa on 1.9tid 150hevosvoimaisena. Moottorilla on ajettu n. 80tkm . Moottori on todella hengetön alle 2000-2200rpm. sen jälkeen peli kyllä tuntuu kulkevan ihan normisti.
Onko moottorille tyypillistä se, että se ei todellakaan vedä alle tuon kierrosluvun? Aikaisemmissa dieseleissä 1.9tdi 110hv VAG, 2.0 tdi 140 hv VAG ja 2.0D 163 hv BMW on moottorit vetäneet myös alhaalta.
Miten mahdollisia vikoja voisi tutkia tai testata?
Autossasi ei välttämättä ole mitään vikaa. Vääntävämpi softa vaan sisään.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Erittäin olematon alavääntö 1.9tid 150hv

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

baasenar kirjoitti:
bigbear kirjoitti:Tervehdys kaikille.

Tuli ostettua melkein Saab eli Cadillac BLS ( Sille ei ole omaa foorumia, joten ajattelin kysäistä arvon Saabisteilta apuja.)

Autossa on 1.9tid 150hevosvoimaisena. Moottorilla on ajettu n. 80tkm . Moottori on todella hengetön alle 2000-2200rpm. sen jälkeen peli kyllä tuntuu kulkevan ihan normisti.
Onko moottorille tyypillistä se, että se ei todellakaan vedä alle tuon kierrosluvun? Aikaisemmissa dieseleissä 1.9tdi 110hv VAG, 2.0 tdi 140 hv VAG ja 2.0D 163 hv BMW on moottorit vetäneet myös alhaalta.
Miten mahdollisia vikoja voisi tutkia tai testata?
Autossasi ei välttämättä ole mitään vikaa. Vääntävämpi softa vaan sisään.
Omasta alkaa löytymään vetoa tuolta 2000rpm ja 2500rpm välissä paremminkin vasta, ei myöskään aijemmin mutta tuohon on jo tuttunut 50tkm ajelleena.

Nissanissa tosin löytyy vasta 4500rpm kohdalla joten ....
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2143
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Erittäin olematon alavääntö 1.9tid 150hv

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Rene-Rane kirjoitti: Omasta alkaa löytymään vetoa tuolta 2000rpm ja 2500rpm välissä paremminkin vasta, ei myöskään aijemmin mutta tuohon on jo tuttunut 50tkm ajelleena.
Noinkin pitkän siivun "hengettömällä" versiolla ajaneena huomaisit eron mitä selvimmin, jos laitattaisit alhaalta vääntävän softan sisään.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1742
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Erittäin olematon alavääntö 1.9tid 150hv

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Kerrohan nyt muillekin mistä sellaisen alhaalta vääntävän softan saa ja teho/vääntökäppyrät vielä referenssiksi ettei ole pelkkää satua?

Esim. BSR:n softassakin ero alkaa näkyä vasta 1800rpm jälkeen...
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2143
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Erittäin olematon alavääntö 1.9tid 150hv

Viesti Kirjoittaja baasenar »

jmaatta kirjoitti:Kerrohan nyt muillekin mistä sellaisen alhaalta vääntävän softan saa ja teho/vääntökäppyrät vielä referenssiksi ettei ole pelkkää satua?

Esim. BSR:n softassakin ero alkaa näkyä vasta 1800rpm jälkeen...
Minulta. Persdyno jo kertoo nuo käppyrät. Jos kiinnostaa niin privaa tulemaan.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: Erittäin olematon alavääntö 1.9tid 150hv

Viesti Kirjoittaja manneri »

bigbear kirjoitti:Tervehdys kaikille.

Tuli ostettua melkein Saab eli Cadillac BLS ( Sille ei ole omaa foorumia, joten ajattelin kysäistä arvon Saabisteilta apuja.)

Autossa on 1.9tid 150hevosvoimaisena. Moottorilla on ajettu n. 80tkm . Moottori on todella hengetön alle 2000-2200rpm. sen jälkeen peli kyllä tuntuu kulkevan ihan normisti.
Onko moottorille tyypillistä se, että se ei todellakaan vedä alle tuon kierrosluvun? Aikaisemmissa dieseleissä 1.9tdi 110hv VAG, 2.0 tdi 140 hv VAG ja 2.0D 163 hv BMW on moottorit vetäneet myös alhaalta.
Miten mahdollisia vikoja voisi tutkia tai testata?
Imusarjan läppäventtiilimekanismi tukossa taikka läppiä kääntävä moottori rikki/jumissa. Uutta imusarjaa vaan kehiin. Vaikka se moottori olisikin rikki niin läpät on kuitenkin väljiä.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Vastaa Viestiin