2,2 ei käynnisty

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
umo
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Su Elo 09, 2009 17:31
Paikkakunta: alavus

2,2 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja umo »

ei vika koodeja paluu putket vaihdettu ja suuttimen tiivisteet ei vain nosta polttoainetta imemällä tulee ilmaus reijästä nafta heti. onko kukaa nähny vastaavaa.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5631
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 2,2 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja tturku »

vois kuulostaa siltä että VP44 olis päässyt tiensäpäähän. Joku jolle sattunut varmaan kommentoi. Ne taitaa mennä laakista vainaaksi...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
murkis
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 13:24
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: 2,2 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja murkis »

Kokeileppa saada auto vetämällä käyntiin.
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: 2,2 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Eikö käynnisty paluuputkien/suuttimien tiivisteiden vaihdon yhteydessä/jälkeen? Silloin ilmauskysymys, eli ilmaus pitäisi alkajaisiksi tehdä suuttimille asti (mutterit löyhälle,startilla pyöritellen muutama sekunti kerrallaan). Pitäisi käynnistyä, jos startti kondiksessa. Hinaamalla tietenkin kannattaa kokeilla.

Jos vaikeni ajosta, tai ei yllättäen enää käynnisty, sitten saattaapi olla ohjainyksikkö.

Ilmaus on tässä vehkeessä onnistuu yllättävän hankalasti ja on varsinainen startintappaja.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: 2,2 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Ilmaus onnistuu mm. niistä putkista, joista löpö suihkitaan pyttyihin (joku varmaan tietää näillekin paremman termin...). Ei tosiaan helpoin homma ja vaatii aika pienen ja näppärän avaimen niihin putkiin.

Itselläni sammui aikanaan ajosta liikennevaloihin eikä enää elpynyt. Kyseessä oli juuri tuo vp44, jota en itse onnistunut vaihtamaan. Tai siis onnistuin, mutten saanut onnettomilla ja kohloilla työkaluilla kaikkia putkia tarpeeksi kireälle, jolloin ei suostunut lähtemään käyntiin.
Ilmatessa tosiaan startti kärysi aika ahkerasti, joten seuraava omistaja mahdollisesti vaihtoi senkin.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 2,2 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Azanovix kirjoitti: Ilmatessa tosiaan startti kärysi aika ahkerasti, joten seuraava omistaja mahdollisesti vaihtoi senkin.
Niin vaihtoi. Korjaus onnistui vaihtamalla pelkkä ohjainyksikkö.

Pari 2.2 ilmanneena se on onnistunut helpoiten löysäämällä kaikki suuttimille menevät putket löysälle. Starttausta starttia säästellen, kunnes naftaa alkaa tulemaan löysistä putkista. Sen jälkeen suuttimet kiinni yhtä lukuun ottamatta ja kaveri starttaamaan. Kun suuttimesta alkaa roiskumaan naftaa, niin se putki kiinni ja seuraava auki.

Todennäköisesti viimeistään kolmannen kohdalla kone alkaa avittaa ja viimeinen ilmaantuu itsekseen. Startin kannattaa välillä antaa jäähtyä ja täysi akullinen pitäisi riittää. Vanhemmissa on tosiaan renkaan ilmaventtiilin näköinen ilmausnippa, josta saa imettyä ilmat pois suodattimen vaihdon yhteydessä, mutta pumpun ilmausta sillä ei pysty tekemään.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
umo
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Su Elo 09, 2009 17:31
Paikkakunta: alavus

Re: 2,2 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja umo »

nyppäsin napu pumpun irti pitää viedä pajalle koko paska.
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Re: 2,2 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Sama vika. Ei vikakoodeja, starttaamutta ei lähde käyntiin.
Viikko sitten teki saman, kun oli seisonut kaksi vuorokautta. Sillon sain käyntiin ilmaamalla. Ensin siitä "rengasventtiilistä" imemällä pari litraa löpöä ja sitten suuttimille menevistä putkista ilmaamalla. Nyt hyyty päivän seisomisen jälkeen ja pikainen ilmaaminen ei auttanut. En saanut suuttimille menevistä putkista tulemaan polttoainetta ollenkaan..
Hinautin auton Hiomo Kantaselle ja siellä vaihtoivat suuttimien tiivisteet, mitkä olivat kuulema aika finaalissa. Mutta ei se startannut siltikään.. Epäilivät syöttöpumppua.
Mites sulla UMO oliko se pumppu vai jossain muussa vika?

Mites onko muilla kokemuksia tosta ysivitosen pumpusta, pystyykö sitä korjaamaan jossain (esim. Puolassa). Uusi pumppu maksaa 2800€ (OVH:4350€) + vaihtotyö. Ja onko siitä varmaa tietoa, että vain vm.2002-2003 on tää harvinainen pumppu mitä ei pysty korjaamaan. Vai löytyiskö jostain muusta mallista / auto merkistä samaa pumppua, minkä vois tohon ostaa käytettynä..?

Mut kiitti vinkeistä..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
umo
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Su Elo 09, 2009 17:31
Paikkakunta: alavus

Re: 2,2 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja umo »

oli yks paluu puolen t liitin viallinen otti niin paljon ilmaa sekaan ettei lähteny käyntiin. ei pumppu vika.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5631
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 2,2 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja tturku »

Taitaa olla näissä kaikissa 2.2l se surullisen kuuluisa bosch vp44. On sitä muissakin autoissa käytetty mutta luultavimmin on eroja ohjauksessa. Jossain säikeessä oli juttua suomessa olevasta pajasta, joka myös korjaisi noita ohjainyksikköjä. Niin ja tämä kaikki on mutuilua, ei varmaa tietoa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Re: 2,2 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

tturku kirjoitti:Taitaa olla näissä kaikissa 2.2l se surullisen kuuluisa bosch vp44. On sitä muissakin autoissa käytetty mutta luultavimmin on eroja ohjauksessa. Jossain säikeessä oli juttua suomessa olevasta pajasta, joka myös korjaisi noita ohjainyksikköjä. Niin ja tämä kaikki on mutuilua, ei varmaa tietoa.

Juu mut tässä mulla ei oo sama pumppu, kuin ysikolmosessa tidissä. Kävin tänään kieroksella Jyväskylän autokorjaamoilla ja eivät suostuneet, edes ottamaan tota mun autoa työn alle. Kun ei oo kuullema noista kokemusta.. Mut ei kai se auta, kuin pulittaa reilut kolme tonnia. Että saa auton taas liikenteeseen.
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 2,2 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Oletkos tuota Opeli foorumia jo kahlannut, siellä on jotain juttua noista VP- pumppujen korjauksesta..
Saab 9-3 TTID Vector 2008
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5631
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 2,2 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja tturku »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 44#p706455

tuolla on mainittuna ainakin yksi vp44 korjaaja suomessa, kyselepä sieltä mikä pumppu autossasi on ja paljonko maksaa korjaus?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Re: 2,2 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Juu mä lähetin tonne Rovaniemen puljuun sähköpostia, kun en puhelimella saanut kiinni. Mutta eivät ole vastanneet. Ja mun tiedusteluiden perusteella tätä 2.2TiD konetta on neljällä eri pumpulla. Vuosimalli jakauma menee kutakuinkin niin, että 9-3:sessa vm.99-02 (0470504004) ja vm.02-04 (0986444037). Sit 9-5:sessa vm.01 (0470504004), vm.02-03 (0470504208) ja vm.04 (0470504226).
Tiedä sitten mitä eroja noissa on. Tossa Boschin 0470504208 pumpussa on joku ohjaus yksikkö siinä pumpussa itsessään, minkä takia sitä ei voi korjata. Ja jos oikein ymmärsin, niin sitä ei voi uudelleen ohjelmoida. Nyt ois tarjolla 600€:lla tollanen 0470504226-pumppu. Mikä on 2004 vuosimallin ysivitosesta, millä on ajettu 70000km. Mutta kun ei tiedä käykö se tohon mun autoon..?
No etsinnät ja tiedustelut jatkuu vielä viikonlopun yli, sit pitäis tehdä ratkasuita.
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: 2,2 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Katso kuitenkin opelforumin puolelle, siellä oli enemmänkin yhteystietoja. Muistaakseni yksi Suomalainen korjaaja oli lopettanut kyseisten pumppujen korjaamisen, voi olla juuri se Rovaniemen kaveri.

Jossain Itä-Suomessa oli muistaakseni yksi fixaaja, mutta tarkempi info ei tule mieleen.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Vastaa Viestiin