SC 1,9 TiD ja BSR

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Måråt

Nåniin, nyt on sitten -08 Combissa BSR:än softa sisällä. Aika huimaksi peli tuli, alle 2000 kierrosta auto toimii suht koht normaalisti ja sen jälkeen alkaa sitten tapahtumaan ihan reilusti. Vääntö alle 2000 kierrosta saisi olla hiukan parempi ja yli tuon kierrosluvun en kaipaa sitten yhtään lisää tehoa*:))
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja JKen »

Paljonko ajettu on potilas?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2149
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Nuts kirjoitti:Måråt

Nåniin, nyt on sitten -08 Combissa BSR:än softa sisällä. Aika huimaksi peli tuli, alle 2000 kierrosta auto toimii suht koht normaalisti ja sen jälkeen alkaa sitten tapahtumaan ihan reilusti. Vääntö alle 2000 kierrosta saisi olla hiukan parempi ja yli tuon kierrosluvun en kaipaa sitten yhtään lisää tehoa*:))
Paljonko maksoit softasta? Onko tuo ulkoinen tehomoduuli vaiko ihan OBD-portin kautta tehty ohjelmointi?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Måråt

Vuosimalli 2008 ja ajettu noin 85 tuh.
Obd:n kautta ohjelmoidaan ja hinta on vajaan tonnin ruotsista ostettuna.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2149
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Nuts kirjoitti:Måråt

Vuosimalli 2008 ja ajettu noin 85 tuh.
Obd:n kautta ohjelmoidaan ja hinta on vajaan tonnin ruotsista ostettuna.
Sullahan on varmaan tuo 110 kW / 150 Hp, 315 Nm versio? Paljonko tuo BSR antaa siihen lisää hevosia ja vääntöä?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Lupaavat 184 hp ja 412 nm:))
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2149
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Nuts kirjoitti:Mårå

Lupaavat 184 hp ja 412 nm:))
Aika hyvin lupaavat vääntöä, mutta kun se vääntö on tuolla ylärekisterissä ja aina kun sitä halutaan käyttää niin konetta joutuu kierrättämään tarpeettomasti. Ja soppaa menee! Alavääntöä se todellakin kaipais. Olis taloudellisempi. :)
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

baasenar kirjoitti:
Nuts kirjoitti:Mårå

Lupaavat 184 hp ja 412 nm:))
Aika hyvin lupaavat vääntöä, mutta kun se vääntö on tuolla ylärekisterissä ja aina kun sitä halutaan käyttää niin konetta joutuu kierrättämään tarpeettomasti. Ja soppaa menee! Alavääntöä se todellakin kaipais. Olis taloudellisempi. :)
Mitä nyt kattelin niin huippu on noin 2400rpm paikkeilla, mihin verrattuna tuo nyt sitten on ylhäällä..?
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Juuri näin, saisi vääntää vähän paremmin alakierroksilla...siksi pitäisi varmaan olla kaksoisahdettu versio. Hassun hauska laite kaiken kaikkiaan tuon softavaihdon jälkeen:))
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Jos ei muuta niin laatikko ainakin tykkää... vähemmän...pahaa! :wink:
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2149
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Tri-Lo kirjoitti:
baasenar kirjoitti:
Nuts kirjoitti:Mårå

Lupaavat 184 hp ja 412 nm:))
Aika hyvin lupaavat vääntöä, mutta kun se vääntö on tuolla ylärekisterissä ja aina kun sitä halutaan käyttää niin konetta joutuu kierrättämään tarpeettomasti. Ja soppaa menee! Alavääntöä se todellakin kaipais. Olis taloudellisempi. :)
Mitä nyt kattelin niin huippu on noin 2400rpm paikkeilla, mihin verrattuna tuo nyt sitten on ylhäällä..?
No ainakin siihen, että tuntuva vääntö alkaisi jo 1000 rpm kohdalla, jossa sen jo kuuluisi olla.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2149
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Nuts kirjoitti:Mårå

Juuri näin, saisi vääntää vähän paremmin alakierroksilla...siksi pitäisi varmaan olla kaksoisahdettu versio. Hassun hauska laite kaiken kaikkiaan tuon softavaihdon jälkeen:))
Ei välttämättä mitään kaksoisahdettuja, vaan oikeanlainen softa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Noin pienestä moottorista ei 1000rpm vääntöjä saa (savua kyllä) ellei ole kaksoisahdettu tai sitten yksi ainoa ahdin joka mitoitettu jollekin 100hv maksimiteholle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Juuri näin, tuolla föönillä ei toiminta-alue ole riittäävän laaja.....tämän takiahan kaksoisahtaminen aikoinaan kehitettiin kun alvääntöä ei vaan löytynyt. Lisäksi kaksoisahdettu käyttää käsittääkseni alakierroksilla mekaanista ahdinta koska järkevän kokoista pakokaasuahdinta joka toimisi pakopaineilla alle tuhannen kierroksen ei taida löytyä.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Volkkarin 1,4 TSI bensa on remmiahtimella alakiekoilla, mutta Saab/Fiat TTiD on kyllä ihan 2 kpl pakokaasuahtimella, toinen on vaan varsin pieni.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin