SC 1,9 TiD ja BSR
SC 1,9 TiD ja BSR
Måråt
Nåniin, nyt on sitten -08 Combissa BSR:än softa sisällä. Aika huimaksi peli tuli, alle 2000 kierrosta auto toimii suht koht normaalisti ja sen jälkeen alkaa sitten tapahtumaan ihan reilusti. Vääntö alle 2000 kierrosta saisi olla hiukan parempi ja yli tuon kierrosluvun en kaipaa sitten yhtään lisää tehoa*:))
Nåniin, nyt on sitten -08 Combissa BSR:än softa sisällä. Aika huimaksi peli tuli, alle 2000 kierrosta auto toimii suht koht normaalisti ja sen jälkeen alkaa sitten tapahtumaan ihan reilusti. Vääntö alle 2000 kierrosta saisi olla hiukan parempi ja yli tuon kierrosluvun en kaipaa sitten yhtään lisää tehoa*:))
Re: SC 1,9 TiD ja BSR
Paljonko ajettu on potilas?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: SC 1,9 TiD ja BSR
Paljonko maksoit softasta? Onko tuo ulkoinen tehomoduuli vaiko ihan OBD-portin kautta tehty ohjelmointi?Nuts kirjoitti:Måråt
Nåniin, nyt on sitten -08 Combissa BSR:än softa sisällä. Aika huimaksi peli tuli, alle 2000 kierrosta auto toimii suht koht normaalisti ja sen jälkeen alkaa sitten tapahtumaan ihan reilusti. Vääntö alle 2000 kierrosta saisi olla hiukan parempi ja yli tuon kierrosluvun en kaipaa sitten yhtään lisää tehoa*:))
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: SC 1,9 TiD ja BSR
Måråt
Vuosimalli 2008 ja ajettu noin 85 tuh.
Obd:n kautta ohjelmoidaan ja hinta on vajaan tonnin ruotsista ostettuna.
Vuosimalli 2008 ja ajettu noin 85 tuh.
Obd:n kautta ohjelmoidaan ja hinta on vajaan tonnin ruotsista ostettuna.
Re: SC 1,9 TiD ja BSR
Sullahan on varmaan tuo 110 kW / 150 Hp, 315 Nm versio? Paljonko tuo BSR antaa siihen lisää hevosia ja vääntöä?Nuts kirjoitti:Måråt
Vuosimalli 2008 ja ajettu noin 85 tuh.
Obd:n kautta ohjelmoidaan ja hinta on vajaan tonnin ruotsista ostettuna.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: SC 1,9 TiD ja BSR
Mårå
Lupaavat 184 hp ja 412 nm:))
Lupaavat 184 hp ja 412 nm:))
Re: SC 1,9 TiD ja BSR
Aika hyvin lupaavat vääntöä, mutta kun se vääntö on tuolla ylärekisterissä ja aina kun sitä halutaan käyttää niin konetta joutuu kierrättämään tarpeettomasti. Ja soppaa menee! Alavääntöä se todellakin kaipais. Olis taloudellisempi.Nuts kirjoitti:Mårå
Lupaavat 184 hp ja 412 nm:))
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: SC 1,9 TiD ja BSR
Mitä nyt kattelin niin huippu on noin 2400rpm paikkeilla, mihin verrattuna tuo nyt sitten on ylhäällä..?baasenar kirjoitti:Aika hyvin lupaavat vääntöä, mutta kun se vääntö on tuolla ylärekisterissä ja aina kun sitä halutaan käyttää niin konetta joutuu kierrättämään tarpeettomasti. Ja soppaa menee! Alavääntöä se todellakin kaipais. Olis taloudellisempi.Nuts kirjoitti:Mårå
Lupaavat 184 hp ja 412 nm:))
Re: SC 1,9 TiD ja BSR
Mårå
Juuri näin, saisi vääntää vähän paremmin alakierroksilla...siksi pitäisi varmaan olla kaksoisahdettu versio. Hassun hauska laite kaiken kaikkiaan tuon softavaihdon jälkeen:))
Juuri näin, saisi vääntää vähän paremmin alakierroksilla...siksi pitäisi varmaan olla kaksoisahdettu versio. Hassun hauska laite kaiken kaikkiaan tuon softavaihdon jälkeen:))
Re: SC 1,9 TiD ja BSR
Jos ei muuta niin laatikko ainakin tykkää... vähemmän...pahaa!
Re: SC 1,9 TiD ja BSR
No ainakin siihen, että tuntuva vääntö alkaisi jo 1000 rpm kohdalla, jossa sen jo kuuluisi olla.Tri-Lo kirjoitti:Mitä nyt kattelin niin huippu on noin 2400rpm paikkeilla, mihin verrattuna tuo nyt sitten on ylhäällä..?baasenar kirjoitti:Aika hyvin lupaavat vääntöä, mutta kun se vääntö on tuolla ylärekisterissä ja aina kun sitä halutaan käyttää niin konetta joutuu kierrättämään tarpeettomasti. Ja soppaa menee! Alavääntöä se todellakin kaipais. Olis taloudellisempi.Nuts kirjoitti:Mårå
Lupaavat 184 hp ja 412 nm:))
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: SC 1,9 TiD ja BSR
Ei välttämättä mitään kaksoisahdettuja, vaan oikeanlainen softa.Nuts kirjoitti:Mårå
Juuri näin, saisi vääntää vähän paremmin alakierroksilla...siksi pitäisi varmaan olla kaksoisahdettu versio. Hassun hauska laite kaiken kaikkiaan tuon softavaihdon jälkeen:))
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: SC 1,9 TiD ja BSR
Noin pienestä moottorista ei 1000rpm vääntöjä saa (savua kyllä) ellei ole kaksoisahdettu tai sitten yksi ainoa ahdin joka mitoitettu jollekin 100hv maksimiteholle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: SC 1,9 TiD ja BSR
Mårå
Juuri näin, tuolla föönillä ei toiminta-alue ole riittäävän laaja.....tämän takiahan kaksoisahtaminen aikoinaan kehitettiin kun alvääntöä ei vaan löytynyt. Lisäksi kaksoisahdettu käyttää käsittääkseni alakierroksilla mekaanista ahdinta koska järkevän kokoista pakokaasuahdinta joka toimisi pakopaineilla alle tuhannen kierroksen ei taida löytyä.
Juuri näin, tuolla föönillä ei toiminta-alue ole riittäävän laaja.....tämän takiahan kaksoisahtaminen aikoinaan kehitettiin kun alvääntöä ei vaan löytynyt. Lisäksi kaksoisahdettu käyttää käsittääkseni alakierroksilla mekaanista ahdinta koska järkevän kokoista pakokaasuahdinta joka toimisi pakopaineilla alle tuhannen kierroksen ei taida löytyä.
Re: SC 1,9 TiD ja BSR
Volkkarin 1,4 TSI bensa on remmiahtimella alakiekoilla, mutta Saab/Fiat TTiD on kyllä ihan 2 kpl pakokaasuahtimella, toinen on vaan varsin pieni.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com