SC 1,9 TiD ja BSR

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja baasenar »

jcarlson kirjoitti:Noin pienestä moottorista ei 1000rpm vääntöjä saa (savua kyllä) ellei ole kaksoisahdettu tai sitten yksi ainoa ahdin joka mitoitettu jollekin 100hv maksimiteholle.
No ei ihan ärjyä vääntöä vielä 1000 rpm, mutta 1500 rpm jo saadaan tuntuvasti. Auton luonne muuttuu selvästi.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

baasenar kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Noin pienestä moottorista ei 1000rpm vääntöjä saa (savua kyllä) ellei ole kaksoisahdettu tai sitten yksi ainoa ahdin joka mitoitettu jollekin 100hv maksimiteholle.
No ei ihan ärjyä vääntöä vielä 1000 rpm, mutta 1500 rpm jo saadaan tuntuvasti. Auton luonne muuttuu selvästi.
Puhutko ittes vaan lämpimäks, vai oliko kenties jotain konkreettistakin?
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Tri-Lo kirjoitti:
baasenar kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Noin pienestä moottorista ei 1000rpm vääntöjä saa (savua kyllä) ellei ole kaksoisahdettu tai sitten yksi ainoa ahdin joka mitoitettu jollekin 100hv maksimiteholle.
No ei ihan ärjyä vääntöä vielä 1000 rpm, mutta 1500 rpm jo saadaan tuntuvasti. Auton luonne muuttuu selvästi.
Puhutko ittes vaan lämpimäks, vai oliko kenties jotain konkreettistakin?
En yleensä lämpimikseni. Se konkreettinen on tuossa edellisessä viestissäni.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Eli bsr:än softa ei anna vääntöä tarpeeksi alakierroksilla, vaikka sinun mukaasi sitä on kuitenkin saatavissa moottorista? Tästä haluaisin näyttöä, voitko antaa?

(Toinen asia on sitten ettei sitä varmaankaan kannattaisi ottaa laatikon kestävyyttä ajatellen, mutta kiinnostaa nyt kuitenkin.)
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Tri-Lo kirjoitti:Eli bsr:än softa ei anna vääntöä tarpeeksi alakierroksilla, vaikka sinun mukaasi sitä on kuitenkin saatavissa moottorista? Tästä haluaisin näyttöä, voitko antaa?

(Toinen asia on sitten ettei sitä varmaankaan kannattaisi ottaa laatikon kestävyyttä ajatellen, mutta kiinnostaa nyt kuitenkin.)
Joo, voin antaa näyttöä. Jos sulla on tuo otsikon mukainen 1.9 TiD, niin tule käymään, niin laitan sinne softan sisään, niin pääset kokeilemaan itse.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Todennäköisesti niitä vääntöjä on alakierroksilla rajattu ihan sen takia ettei tarvitse lähteä kovin pian uutta kaksoismassavauhtipyörää ostamaan kun se pohjaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja baasenar »

jcarlson kirjoitti:Todennäköisesti niitä vääntöjä on alakierroksilla rajattu ihan sen takia ettei tarvitse lähteä kovin pian uutta kaksoismassavauhtipyörää ostamaan kun se pohjaa.
Onkos tuossa TTiD versiossa sitten erilainen tuo vauhtipyörä, jos se kerran on vaarassa hajota?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: SC 1,9 TiD ja BSR

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Nuts kirjoitti:Måråt

Vuosimalli 2008 ja ajettu noin 85 tuh.
Obd:n kautta ohjelmoidaan ja hinta on vajaan tonnin ruotsista ostettuna.
Entäs Suomesta ostettuna?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Vastaa Viestiin