Kannattaako edes harkita?

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
enska
"Viggen"
Viestit: 518
Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 17:36
Paikkakunta: Ylivieska

Kannattaako edes harkita?

Viesti Kirjoittaja enska »

Tavoitteena siis päästä vuositasolla (jokunen vuosi tästä eteenpäin) halvemmalla kokonaiskulujen suhteen kuin tuolla allekirjoituksen tonnarilla. Polttoainekuluissa säästää tietysti (Dvero tietenki huomioitu noin 490e/v).

Entäs tekniikka noilla kilometreillä? Oon kahlannu läpi viimeisimmät 2,2tid keskustelut enkä ole vielä niiden perusteella heittäny kaikkea toivoa... :)

Nyt kommentteja ja kokemuksia ois kiva saada.

--> http://tinyurl.com/3rf3rzg

kiitos ja anteeksi
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kannattaako edes harkita?

Viesti Kirjoittaja aero »

Ilmoituksen mukaan puuttuu cruise, mutta omaan silmääni viiksi näyttää siltä kuin moinen olisi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Uri
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: La Huhti 17, 2010 20:27
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kannattaako edes harkita?

Viesti Kirjoittaja Uri »

Itellä samanlainen, 404tkm ajettu. Tällä hetkellä ei taida olla mitään vikaa. Muutama pikkuvika on matkan varrella ollut, mutta kaikista on selvitty kohtuusummilla.

Se suurin vika, eli syöttöpumppu, lienee jo noissa kilsoissa korjattu.

Tästä aiheesta on varmsti pitempi ketju jo olemassa, koeta etsiä se, niin saat enemmän vastauksia.
Saab 9-3 2.2 TiD -00
enska
"Viggen"
Viestit: 518
Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 17:36
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Kannattaako edes harkita?

Viesti Kirjoittaja enska »

Niin, tuota pumppu asiaa mietiskelin ja ymmärsin että jostain vuosimallista alkaen niissä on pumpussa joku ohjausyksikkö (bosch). Näitä pumppuja ei voi korjata...vai olikohan se noin tai sitten se ainakin maksaa melkosesti.
Eli mistä vuosimalleista alkaen noita em. pumppuja on asennettu, oavtko ehkä uudemmissa, en tiedä?

Kiitos kommentista... :)
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
Uri
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: La Huhti 17, 2010 20:27
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kannattaako edes harkita?

Viesti Kirjoittaja Uri »

Syöttöpumpusta on yleensä rikki se ohjainyksikkö ja sen korjaaminen maksoi vuosi sitten noin 200e.

Noissa linkeissä lisätietoa:

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=108678

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=109336

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=82436
Saab 9-3 2.2 TiD -00
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kannattaako edes harkita?

Viesti Kirjoittaja tturku »

Täällä omalla tulee just täyteen 330tkm, eipä oman omistuksen aikana mitään erikoista noin 80tkm aikana ole ollut. edellinen omistaja korjautti pumpun (se kuuluisa Bosch vp44) liki 2000 eskon hintaan, ja sillä rahalla ei siis saanut edes uutta Pumppua. taisi laueta noin 220tkm paikkeilla. Mutta niinkuin mainittu niin kyseisen korjauksen saa tehtyä nykyään noin 200 eskolla. En osaa sanoa mitenkä pitkäikäisiä noi korjatut yksilöt sitten on, mutta en ole itse kuullut että korjattu pumppu olisi uudelleen lauennut.

SE varustelutasolla näyttäisi olevan auto eli kait siinä on kruise, automaatti ilmastointi, sähkölasit edessä ja takana ja jotain muuta, omassa ainakin suksiluukku. Alkuperäisenä näissä on ollut eber lisälämmitin ja sen toimitaa tai toimimattomuutta kannattaa ihmetellä liikkeessä. Tehdas uuden mallin tosin saa 350-500 eskolla lämmitystehosta riippuen. Eberiä ohjataan sidistä.
Tehoboxilla saa kivasti lisää kulkua ja tässä vanhemmassa 115hv mallissa voi egr:n tulpata helposti, samalla puhdistaa imusarjan ja poistaa läpät. Ei paha homma tehdä itsekään. Tämän jälkeen ei EGRkään temppuile. Kait nää moottorit kestää ihan hyvin, taitaa joku foorumilainen olla yli 700tkm jo omallaan rullaillut.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin