Tavoitteena siis päästä vuositasolla (jokunen vuosi tästä eteenpäin) halvemmalla kokonaiskulujen suhteen kuin tuolla allekirjoituksen tonnarilla. Polttoainekuluissa säästää tietysti (Dvero tietenki huomioitu noin 490e/v).
Entäs tekniikka noilla kilometreillä? Oon kahlannu läpi viimeisimmät 2,2tid keskustelut enkä ole vielä niiden perusteella heittäny kaikkea toivoa...
Itellä samanlainen, 404tkm ajettu. Tällä hetkellä ei taida olla mitään vikaa. Muutama pikkuvika on matkan varrella ollut, mutta kaikista on selvitty kohtuusummilla.
Se suurin vika, eli syöttöpumppu, lienee jo noissa kilsoissa korjattu.
Tästä aiheesta on varmsti pitempi ketju jo olemassa, koeta etsiä se, niin saat enemmän vastauksia.
Niin, tuota pumppu asiaa mietiskelin ja ymmärsin että jostain vuosimallista alkaen niissä on pumpussa joku ohjausyksikkö (bosch). Näitä pumppuja ei voi korjata...vai olikohan se noin tai sitten se ainakin maksaa melkosesti.
Eli mistä vuosimalleista alkaen noita em. pumppuja on asennettu, oavtko ehkä uudemmissa, en tiedä?
Täällä omalla tulee just täyteen 330tkm, eipä oman omistuksen aikana mitään erikoista noin 80tkm aikana ole ollut. edellinen omistaja korjautti pumpun (se kuuluisa Bosch vp44) liki 2000 eskon hintaan, ja sillä rahalla ei siis saanut edes uutta Pumppua. taisi laueta noin 220tkm paikkeilla. Mutta niinkuin mainittu niin kyseisen korjauksen saa tehtyä nykyään noin 200 eskolla. En osaa sanoa mitenkä pitkäikäisiä noi korjatut yksilöt sitten on, mutta en ole itse kuullut että korjattu pumppu olisi uudelleen lauennut.
SE varustelutasolla näyttäisi olevan auto eli kait siinä on kruise, automaatti ilmastointi, sähkölasit edessä ja takana ja jotain muuta, omassa ainakin suksiluukku. Alkuperäisenä näissä on ollut eber lisälämmitin ja sen toimitaa tai toimimattomuutta kannattaa ihmetellä liikkeessä. Tehdas uuden mallin tosin saa 350-500 eskolla lämmitystehosta riippuen. Eberiä ohjataan sidistä.
Tehoboxilla saa kivasti lisää kulkua ja tässä vanhemmassa 115hv mallissa voi egr:n tulpata helposti, samalla puhdistaa imusarjan ja poistaa läpät. Ei paha homma tehdä itsekään. Tämän jälkeen ei EGRkään temppuile. Kait nää moottorit kestää ihan hyvin, taitaa joku foorumilainen olla yli 700tkm jo omallaan rullaillut.