Hehkurele - vaihto
Hehkurele - vaihto
Moro!
Onkohan isokin homma vaihtaa hehkurele itse? Ja mistä se löytyy -04 2.2 TiD -mallista?
Löpöä on tankissa, akku on ehjä, hehkut vasta vaihdettu, mutta aamun eka käynnistys ei oikein ota tulta. Startti pyörii, mutta ei lyö tulille. Päivän muut käynnistykset lähtee kyllä aivan ok.
-- kiitos --
Onkohan isokin homma vaihtaa hehkurele itse? Ja mistä se löytyy -04 2.2 TiD -mallista?
Löpöä on tankissa, akku on ehjä, hehkut vasta vaihdettu, mutta aamun eka käynnistys ei oikein ota tulta. Startti pyörii, mutta ei lyö tulille. Päivän muut käynnistykset lähtee kyllä aivan ok.
-- kiitos --
On the road: 9-5 2.2TiD -04
R.I.P:
9-5 2.2TiD linear -04
900 C -90
R.I.P:
9-5 2.2TiD linear -04
900 C -90
Re: Hehkurele - vaihto
Ei kai näillä ilmoilla vielä tarvi edes hehkutella, ainakaan itsellä vasta sitten kun muutama aste pakkasta, onko suuttimien paluuletkut tarkastettu/vaihdettu..
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Hehkurele - vaihto
Ei se hehkuta yli +5 asteen lämpötilassa. Vika on jossain muualla, vaikka niissä paluuletkuissa.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Hehkurele - vaihto
Ok eli vaihdetaan lennosta remontin kohdetta, siis paluuletkujen kimppuun.
Mahtaako olla kovinkin tikkuinen homma vaihtaa noita letkuja? Jostain osui silmään, että siellä olisi joitain t-liittimiä, mitkä olisi "yleisiä" vikakohtia?
Mahtaako olla kovinkin tikkuinen homma vaihtaa noita letkuja? Jostain osui silmään, että siellä olisi joitain t-liittimiä, mitkä olisi "yleisiä" vikakohtia?
On the road: 9-5 2.2TiD -04
R.I.P:
9-5 2.2TiD linear -04
900 C -90
R.I.P:
9-5 2.2TiD linear -04
900 C -90
Re: Hehkurele - vaihto
Polttoaineen paluuletkut lähtee siitä imusarjan päältä olevasta syöttökiskosta. Ei ole kummoinen homma vaihtaa itse. Tarttet uutta letkua noin metrin ja niitä T-paloja taitaa olla 3 tai 4 kpl.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Hehkurele - vaihto
Kiitos vastauksista!
Tuossa rytkyttelin auton käyntiin ja silmä kovana tuijottelin paluuletkuja/liitoksia, mutta ne olivat kuivia kaikki.
PCS:llä käynti ja vikapaikannus/tarkennus tietämyksellä sijoitettu suuttimien tiivisteisiin.
Soitto Hiomo Kantaselle ja huollolle aika - kuulemma kuuden tunnin homma, niin on ominaisuus laitettu taas kuntoon.
Mieluummin olisin vaihtanut letkut ja liittimet
Tuossa rytkyttelin auton käyntiin ja silmä kovana tuijottelin paluuletkuja/liitoksia, mutta ne olivat kuivia kaikki.
PCS:llä käynti ja vikapaikannus/tarkennus tietämyksellä sijoitettu suuttimien tiivisteisiin.
Soitto Hiomo Kantaselle ja huollolle aika - kuulemma kuuden tunnin homma, niin on ominaisuus laitettu taas kuntoon.
Mieluummin olisin vaihtanut letkut ja liittimet
On the road: 9-5 2.2TiD -04
R.I.P:
9-5 2.2TiD linear -04
900 C -90
R.I.P:
9-5 2.2TiD linear -04
900 C -90
Re: Hehkurele - vaihto
Tuskin ne letkut vuotaa ulospäin. Ilmavuoto on se ongelma.Juusofi kirjoitti:
Mieluummin olisin vaihtanut letkut ja liittimet
Ei ole vieläkään myöhäistä vaihtaa. Siihen menee puolisen tuntia ja osat maksaa noin kympin. Tietenkin, jos pcs teki alipainetestin, letkut oli jo irti ja ne olisi voinut samalla vaihtaa. Kyseisen putiikin asiantuntemus on käsittääkseni ok, vaikken henk. kohtaisesti ole ollut tekemisissä. 6 h vaihtotyötä maksaa jo pitkän pennin verrattuna kympin kokeiluun.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: Hehkurele - vaihto
Vaihtaisin myös kokeeksi ne paluuletkut ensin. Kannattaa vaihdella niitä silloin tällöin, vaikkei olisikaan vika päällä kun letku maksaa luokkaa euron pari.
Kiinnitä huomiota, että ostat sisämitalla 3,2mm letkua etkä 4mm letkua. Muuten vuotaa ja reilusti.
Kiinnitä huomiota, että ostat sisämitalla 3,2mm letkua etkä 4mm letkua. Muuten vuotaa ja reilusti.
Re: Hehkurele - vaihto
Asentajan pelko - pahin kaikista!
Tuolloin elo-syyskuun vaihteessa kävin PCS:ltä tilaamassa letkut ja suuttimet, mutta kuinkas ollakkaan! Auto käy ja kukkuu kuin mitään ei olisi ollutkaan.
Hyvä näin.
Pistää vain miettimään, että mikä tuon mahtoi aiheuttaa..jostainhan sinne on ilmaa/öljyä päässyt, kun ei syttynyt.
Mutta tyydytään tähän, mainio auto
Tuolloin elo-syyskuun vaihteessa kävin PCS:ltä tilaamassa letkut ja suuttimet, mutta kuinkas ollakkaan! Auto käy ja kukkuu kuin mitään ei olisi ollutkaan.
Hyvä näin.
Pistää vain miettimään, että mikä tuon mahtoi aiheuttaa..jostainhan sinne on ilmaa/öljyä päässyt, kun ei syttynyt.
Mutta tyydytään tähän, mainio auto
On the road: 9-5 2.2TiD -04
R.I.P:
9-5 2.2TiD linear -04
900 C -90
R.I.P:
9-5 2.2TiD linear -04
900 C -90
Re: Hehkurele - vaihto
Tere! Tuntuu et tuo kylmäkäynnisty +5-0 välillä on enemmänkin ominaisuus,et saa startata vähän pitempään,kuin normaalisti. Itellä 9-5 vm05 2,2tid ja tutuilla kaksi samanlaista ja kaikilla starttaa yhtä huonosti näissä lämpötiloissa. Tänään oli -0,3 pakkasta ja hehku vilahti ja käyntiin kuin palmun alta. Mites teillä kulkee auto siitä kun on startattu kylmällä ja lähetty liikkeelle ja ajettu eka km? Itellä on saanu kaasua painaa huomattavasti enemmän ekan km ja sitten kuulee kuinka ääni muuttuu koneessa ja saa höllätä kaasua. Kylmänä kaikki polttoaine ei höyrysty, joten palamatonta vois mennä läpi raakana,mut hehdut vaihdoin juuri eikä muutosta tullu.
Re: Hehkurele - vaihto
Juusofi kirjoitti:Kiitos vastauksista!
Tuossa rytkyttelin auton käyntiin ja silmä kovana tuijottelin paluuletkuja/liitoksia, mutta ne olivat kuivia kaikki.
PCS:llä käynti ja vikapaikannus/tarkennus tietämyksellä sijoitettu suuttimien tiivisteisiin.
Soitto Hiomo Kantaselle ja huollolle aika - kuulemma kuuden tunnin homma, niin on ominaisuus laitettu taas kuntoon.
Mieluummin olisin vaihtanut letkut ja liittimet
Mites meni Kantasen reissu? Oma auto oli sielä kesäkuussa suuttimien tiivisteiden vaihdossa. Laskua tuli 600€ kaverit eivät osanneet ilmata autoa käyntiin. Vaan sanoivat että pumppu vika..
Onkos tohon huoneen käynnistymiseen syksy aamuina nyt mitään järkevää selitystä tai apua? Meidän autoa saa sahata ihan tosissaan käyntiin näinä aamuina. Siihen on vaihdettu paluuletkut, suuttimien tiivisteet, akku ja startti.
Onko teillä muilla 2.2TiD:ssä takaiskuventtiileitä polttoaineputkissa? Jos on niin missä kohtaa?
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2044
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Hehkurele - vaihto
Pumpulle tuleva polttoaineputken banjokin voi olla löysällä, jos käynnistyvyys huono. noin oli omassa tid:sä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Hehkurele - vaihto
Käsittääkseni ne moottorin päällä polttoaineletkuissa olevat mollukat ei sittenkään ole takaisiniskuventtiileitä, vaikka niin olen aluksi luullutkin.
Re: Hehkurele - vaihto
Tässä hieman WIS tietoutta hehkuttamiseen.
Itse rakentelin "manuaalihehkun" entiseen 2.2 tid:iin.
Tapahtui siten että kytkin vaihtokärkisen painonapin ja n 10kohmin vastuksen jäähyvesi anturin väliin. Nappi normiasennossa oli kärki kiinni ja järjestelmä normitilassa. Painettaessa nappia kärki aukesi ja tässä välissä oli tuo vastus. Vastuksen ansiosta auto kuvitteli nesteen oleva reilusti pakkasen puolella ja kyllähän hehkui..
Itse rakentelin "manuaalihehkun" entiseen 2.2 tid:iin.
Tapahtui siten että kytkin vaihtokärkisen painonapin ja n 10kohmin vastuksen jäähyvesi anturin väliin. Nappi normiasennossa oli kärki kiinni ja järjestelmä normitilassa. Painettaessa nappia kärki aukesi ja tässä välissä oli tuo vastus. Vastuksen ansiosta auto kuvitteli nesteen oleva reilusti pakkasen puolella ja kyllähän hehkui..
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
Re: Hehkurele - vaihto
Mistäs tuollasen vaihtokärkisen painonapin löytäis? Motonetin hyllyst en ainakaan bongannu, kytkimii kyllä olis mutta sitten tälläsen lahopään tarttis laittaa ledi infoomaan.Hdjanne kirjoitti: Itse rakentelin "manuaalihehkun" entiseen 2.2 tid:iin.
Tapahtui siten että kytkin vaihtokärkisen painonapin ja n 10kohmin vastuksen jäähyvesi anturin väliin. Nappi normiasennossa oli kärki kiinni ja järjestelmä normitilassa. Painettaessa nappia kärki aukesi ja tässä välissä oli tuo vastus. Vastuksen ansiosta auto kuvitteli nesteen oleva reilusti pakkasen puolella ja kyllähän hehkui..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992