Imukanavien nuohous

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Imukanavien nuohous

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

200 tkm -08 1,9 TiDs:iin tullut mittariin ja selkeästi alavääntö hukassa. EGR vaihdettu ja koneen muut käyntihäiriöt poistuivat. Varmaan pitäisi tuo imusarja vaihtaa ja kannen imukanavat veistää alkuperäisiin mittoihin. Katselin tuossa Wis:iä ja luki että pitää ottaa korkeapainepumppu irti kun irroittaa imusarjan, on näköjän jakohihnakäyttöinen. Paska homma jos näin on kun ei ole jakopään lukitusvälineitä.
Onkos kokemuksia imusarjan vaihdosta?
saabillua
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ma Elo 01, 2011 20:50
Paikkakunta: 48100

Re: Imukanavien nuohous

Viesti Kirjoittaja saabillua »

Olenko tyhmä vain miksi en löydä mistään sellaista listaa paikoista jotka suorittavat näitä forte käsittelyjä?
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg

Nykyään ihan vaan Skodalla
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Imukanavien nuohous

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Merkkihuollosta tahdoin myös tällaista Forte-käsittelyä, sain tankkiin laitettavan puhdistusaineen, joka ei kyllä missään vaiheessa kohtaa imusarjaa.. DPF-cleaneriä, vissiin enimmäkseen kerosiinia.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Imukanavien nuohous

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Nuts kirjoitti:Mårå

200 tkm -08 1,9 TiDs:iin tullut mittariin ja selkeästi alavääntö hukassa. EGR vaihdettu ja koneen muut käyntihäiriöt poistuivat. Varmaan pitäisi tuo imusarja vaihtaa ja kannen imukanavat veistää alkuperäisiin mittoihin. Katselin tuossa Wis:iä ja luki että pitää ottaa korkeapainepumppu irti kun irroittaa imusarjan, on näköjän jakohihnakäyttöinen. Paska homma jos näin on kun ei ole jakopään lukitusvälineitä.
Onkos kokemuksia imusarjan vaihdosta?
Miksi imusarja pitää vaihtaa? Onko se rikki?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: Imukanavien nuohous

Viesti Kirjoittaja vili1 »

Ristom kirjoitti:Merkkihuollosta tahdoin myös tällaista Forte-käsittelyä, sain tankkiin laitettavan puhdistusaineen, joka ei kyllä missään vaiheessa kohtaa imusarjaa.. DPF-cleaneriä, vissiin enimmäkseen kerosiinia.
Joo, mietin tuossa yksi päivä, että jo on kerosiinilla hintaa. Kentällä kun se maksaa ALV:neen noin euron litralta. Uskaltaisikohan laittaa suoraan kerosiinia samassa suhteessa tankkiin?
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Imukanavien nuohous

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Jaa, että miksikö imusarja pitäisi vaihtaa. Noh, 200 tkm ajetussa on jo pyörreläppäviritys sen verran kulunut että kannattaa tehdä jotain. Helpoin tapa on vaihtaaa koko imusarja uuteen, hintaa tulee imusarjalle n. 130- 170 puntaa.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Imukanavien nuohous

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Nuts kirjoitti:Mårå

Jaa, että miksikö imusarja pitäisi vaihtaa. Noh, 200 tkm ajetussa on jo pyörreläppäviritys sen verran kulunut että kannattaa tehdä jotain. Helpoin tapa on vaihtaaa koko imusarja uuteen, hintaa tulee imusarjalle n. 130- 170 puntaa.
Aijaa... niitten takia, tosiaan. Niitä läppiäkö sitten ei pysty uusimaan? :roll: Muistelen, että jotkut on viskanneet ne sieltä mäkeen ja meno jatkukoon...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: Imukanavien nuohous

Viesti Kirjoittaja vili1 »

Nuts kirjoitti:Mårå

Jaa, että miksikö imusarja pitäisi vaihtaa. Noh, 200 tkm ajetussa on jo pyörreläppäviritys sen verran kulunut että kannattaa tehdä jotain. Helpoin tapa on vaihtaaa koko imusarja uuteen, hintaa tulee imusarjalle n. 130- 170 puntaa.
Meillä on 1.9 TiD vm. 2008 ja ajettu 280tkm. Ei vielä mitään ongelmia *kokopkop*. Olen puhdistanut EGR:n joka kesä jakerran imusarjan Forten litkulla.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Imukanavien nuohous

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Tahtoo ne läppien akselien läpiviennit kulua horoksi, niille ei oikeen ole mitä tehdä. Puskee ahtopaineet pihalle sieltä jne.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
porta
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: To Elo 10, 2006 14:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Imukanavien nuohous

Viesti Kirjoittaja porta »

Putsasin äsken imusarjan Liqui Molyn aineella. Hirveitä savupölläytyksiä tuli aluksi sieltä imusarjasta kun en peittänyt sitä millään. Jonkun aikaa kun olin pikkuhiljaa ruiskutellut ainetta ei enää pölläytyksiä tullut. Kai se on normaalia että pölläyttää savuja?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Imukanavien nuohous

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ainehan toimii jos savunpölähdyksiä tulee. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Imukanavien nuohous

Viesti Kirjoittaja baasenar »

porta kirjoitti:Putsasin äsken imusarjan Liqui Molyn aineella. Hirveitä savupölläytyksiä tuli aluksi sieltä imusarjasta kun en peittänyt sitä millään. Jonkun aikaa kun olin pikkuhiljaa ruiskutellut ainetta ei enää pölläytyksiä tullut. Kai se on normaalia että pölläyttää savuja?
On normaalia, että pölläyttää, mutta pakoputkestahan ne pöllähdykset kuuluu tulla, eikä imusarjasta. 8O :lol:
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Imukanavien nuohous

Viesti Kirjoittaja AZP »

Liqui Molyn pullo on tuossa hyllyssä. Pullon kyljestä ei kyllä kovin tarkkoja ohjeita suorittamiseen löydä. Siinä pullossa on se puolen metrin ohut letku, jolla saa aineet koneen sisään suihkittua. Ajattelin ottaa tuon ahtoletun etupäästä irti ja työntää spraypullon letkun sinne ahtoputkeen suihkimista varten. Onko väliä pitääkö ahtoputken suorituksen ajan vapaana irti etupäästä, vai pitääkö sitä jotenkin kuristaa, kuten jotkut ovat kertoneet tehneensä?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Imukanavien nuohous

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Muistaakseni kun omasta alkuperäinen putsattiin niin imusarjasta ahtoletku irti, siihen suulle se spraypullon korkki johon keskelle oli tehty noin sentin reikä ja siitä suihkittiin vähän kerrallaan. Itse painoin kaasua ja yritin jengat pitää 2500rpm ja kaveri hoiti suihkuttelun.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Imukanavien nuohous

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mutta mikä mahtaa olla tämän korkkivirityksen tarkoitus? Kuristaa ilmamäärää putsauksen aikana? Ja jos näin, niin miksi sitä pitää kuristaa; puhdistustehon parantamiseksi vai joku muu syy?

Onko paljon merkitystä suihkuttaako tavaraa miten lähelle skeidaa, eli onko tuota spraypullon letkua syytä koittaa syöttää sinne imusarjaan vähän pidemmälle, vai voiko huoletta suihkutella ahtoputken päästä? Tuo letku on sen verran pitkä että jos sitä ryhtyy koneen käydessä tunkemaan imusarjaan syvälle, riski saada se sylinteriin asti on olemassa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin