3,0 dieselin pata auki

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: 3,0 dieselin pata auki

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

josko koittaisi pilotilla tms k'äyntiin niin jäisikö sillä sitten käyntiin kun saa kierroksia..?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: 3,0 dieselin pata auki

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Tuli tuosta commonrail paineen noususta mieleen ongelma , joka oli kaverin MB Sprinterissä.

Siinä alkoi käyntiinlähtö huonontua paivä paivältä. Syy löytyi polttoaineen paineen rajoittimesta.

Olikohan joku alipainetoiminen kikotin, se oli alkanu falskata läpi, ja paine ei riittänyt enää suuttimille.

En tiedä onko tässä isuzun padassa vastaavaa mokkulaa...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
jusape
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Touko 18, 2012 20:13

Re: 3,0 dieselin pata auki

Viesti Kirjoittaja jusape »

Tecci näytää, että common paineet nousee sinne pyydettyyn 35MPa arvoon kyllä.
Jakotukki ja siinä oleva painevaro ja paineanturi vaihdettu toiseen pakettina, toimivasta ( tai siis elämänsä lopettaneesta moottorista, kampi kyljestä ulos tyyliin ) koneesta irroitettu....

Nokea ja näkyvää mustaa savua tulee kyllä startatessa..... Epäilykset on alkaneet kohdistumaan syvemmälle koneen sisuksiin.....
Saab 96 vm -76
Nuffit: Universal 4DM - 54 ,Univ. Four -61, 460 -64, Allis-Chalmers TL-20D -60
Konekansa.fi www.nuhvi.net
B530HT
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: La Tammi 18, 2014 20:47

Re: 3,0 dieselin pata auki

Viesti Kirjoittaja B530HT »

jusape kirjoitti:Tecci näytää, että common paineet nousee sinne pyydettyyn 35MPa arvoon kyllä.
Jakotukki ja siinä oleva painevaro ja paineanturi vaihdettu toiseen pakettina, toimivasta ( tai siis elämänsä lopettaneesta moottorista, kampi kyljestä ulos tyyliin ) koneesta irroitettu....

Nokea ja näkyvää mustaa savua tulee kyllä startatessa..... Epäilykset on alkaneet kohdistumaan syvemmälle koneen sisuksiin.....
Moroon. Mitäpä tälle motille kuuluu, vai joko on kuollut ja kuopattu?
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: 3,0 dieselin pata auki

Viesti Kirjoittaja TTH »

Voiko tuo pyydetty rail-paine olla noin pieni? Ensimmäisen sukupolven CDI-Mersuissa railipaine on 1350bar, 35MPa on 350bar...
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 3,0 dieselin pata auki

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Startissa ja tyhjäkäynillä ei käytetä täyttä railpainetta, n. 300 bar on tavanomainen startissa. Täydet railpaineet otetaan käyttöön vasta korkeilla ruiskutusmäärillä ja kierroksilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin