3,0 dieselin pata auki
Re: 3,0 dieselin pata auki
Tere !
Sillointällöin tulee vilkuiltua näitä sivuja että mitä kanssa -saabisteille kuuluu ja samalla olen huomannut että tämän viestiketjun lukijamäärä kasvaa hiljalleen eli aihe pikkasen kiinnostaa .
Viimeiset kuulumiset mun ja saabin yhteiseltä matkalta : pelkkää hyvää !
11 tkm ajettu ja vaan ajettu , ahtopaine ja jäähdytysjärjestelmän painemittarit poistettu ja paisuntasäiliö hohtaa edelleen puhtaana eikä pakkasnestettä ole tarvinut lisäillä ! Koeajot jatkukoon......
Toisesta viestiketjusta lueskelin moottorin heilumisesta ja klonksumisesta , tuntui valitettavan tutulta ja saabin tiskiltä ei luvattu uutta koiranluuta edes maksua vastaan . Tietäiskö joku mistä sais uutta osaa ???
Sillointällöin tulee vilkuiltua näitä sivuja että mitä kanssa -saabisteille kuuluu ja samalla olen huomannut että tämän viestiketjun lukijamäärä kasvaa hiljalleen eli aihe pikkasen kiinnostaa .
Viimeiset kuulumiset mun ja saabin yhteiseltä matkalta : pelkkää hyvää !
11 tkm ajettu ja vaan ajettu , ahtopaine ja jäähdytysjärjestelmän painemittarit poistettu ja paisuntasäiliö hohtaa edelleen puhtaana eikä pakkasnestettä ole tarvinut lisäillä ! Koeajot jatkukoon......
Toisesta viestiketjusta lueskelin moottorin heilumisesta ja klonksumisesta , tuntui valitettavan tutulta ja saabin tiskiltä ei luvattu uutta koiranluuta edes maksua vastaan . Tietäiskö joku mistä sais uutta osaa ???
-
- "Kaasari"
- Viestit: 39
- Liittynyt: La Elo 18, 2012 12:20
- Paikkakunta: Hollolan Herrala
Re: 3,0 dieselin pata auki
Mulla on vielä kehto lattialla. Katon huomenna saisko tuohon tehtyä korvaavan tuotteen ihan perinteisesti sorvilla. Ainakin P.uretaanista onnistuu, mutta katon löytyykö kumia.
T: Mika
T: Mika
Ei o häpee olla nopee.
Re: 3,0 dieselin pata auki
Itse tilasin Rikulta uretaanikumin tuohon vaihdelaatikon vääntötukeen, jos siitä on nyt kyse.toivonju kirjoitti:Toisesta viestiketjusta lueskelin moottorin heilumisesta ja klonksumisesta , tuntui valitettavan tutulta ja saabin tiskiltä ei luvattu uutta koiranluuta edes maksua vastaan . Tietäiskö joku mistä sais uutta osaa ???
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 3,0 dieselin pata auki
Moro!
Päätin tässä päivittää koe-ajo-päiväkirjaa kun on liki vuosi edellisestä päivittelystä ! Edelliseen viestiini viitaten : viritimme väljistyneen moottorituen parilla peltiliuskalla notta hölskyminen lakkas . Patapuoli on edelleen ihan jees ; paisari on puhas ja nesteet pysyy , kohta 45 tkm ajettu patarempan jälkeen , toisin sanoen taas yhdet kesäkummit ajettu silestoneksi eikä talvikiekotkaan ole parantuneet sillä aikaa , mielestäni tämän rakkineen-raketin alta kuluu kumit vähän turhan nopsaan !
Siis aika rentoa menoa ollut (saabiks !) , nyt kuitenkin pientä tykytystä sydämeen aiheuttaa istumalihaksiin tuntuva nykytys ; tuntuma on sama kuin jos jossain vanteessa olis heittoa , ei kuitenkaan tunnu ratissa ja tuntuu vain vedätyksen aikana : kiihdytys , ylämäki (loivakin ja loppuu heti kun mäki taittuu alamäeksi).
Vaihteella ja kierrosluvullakaan ei ole niin väliä , nykytyksen taajuus tuntuis olevan kutakuinkin riippuvainen pyörien pyörintänopeudesta .
terv. nim. luulosairasko! ps. egr tulpattu jo kauan sitten jk. vetaritko ?
Päätin tässä päivittää koe-ajo-päiväkirjaa kun on liki vuosi edellisestä päivittelystä ! Edelliseen viestiini viitaten : viritimme väljistyneen moottorituen parilla peltiliuskalla notta hölskyminen lakkas . Patapuoli on edelleen ihan jees ; paisari on puhas ja nesteet pysyy , kohta 45 tkm ajettu patarempan jälkeen , toisin sanoen taas yhdet kesäkummit ajettu silestoneksi eikä talvikiekotkaan ole parantuneet sillä aikaa , mielestäni tämän rakkineen-raketin alta kuluu kumit vähän turhan nopsaan !
Siis aika rentoa menoa ollut (saabiks !) , nyt kuitenkin pientä tykytystä sydämeen aiheuttaa istumalihaksiin tuntuva nykytys ; tuntuma on sama kuin jos jossain vanteessa olis heittoa , ei kuitenkaan tunnu ratissa ja tuntuu vain vedätyksen aikana : kiihdytys , ylämäki (loivakin ja loppuu heti kun mäki taittuu alamäeksi).
Vaihteella ja kierrosluvullakaan ei ole niin väliä , nykytyksen taajuus tuntuis olevan kutakuinkin riippuvainen pyörien pyörintänopeudesta .
terv. nim. luulosairasko! ps. egr tulpattu jo kauan sitten jk. vetaritko ?
Re: 3,0 dieselin pata auki
Joo, pataremppaa voinee pitää likimainkin onnistuneena, kaiken huomioiden ja jo nyt ajetut kilometritkin takana, yhä ilman mitään oireita.
Piti josainvaiheessa sanoa että käydääs lenkillä sillä, jotta sitä tuntumaa saa oireista, mut ehditään me se vielä tekemäänkin jokupäivä.
Mut jos jollain on oireisiin jotain vinkkiä antaa, niin aina helpottaa ropaamista.
(pahaa meinaan pelkään, että tänne se taas sitten, vian paikallistaminen ja laittaminen, tullee... sitten taas.... )
Piti josainvaiheessa sanoa että käydääs lenkillä sillä, jotta sitä tuntumaa saa oireista, mut ehditään me se vielä tekemäänkin jokupäivä.
Mut jos jollain on oireisiin jotain vinkkiä antaa, niin aina helpottaa ropaamista.
(pahaa meinaan pelkään, että tänne se taas sitten, vian paikallistaminen ja laittaminen, tullee... sitten taas.... )
Saab 96 vm -76
Nuffit: Universal 4DM - 54 ,Univ. Four -61, 460 -64, Allis-Chalmers TL-20D -60
Konekansa.fi www.nuhvi.net
Nuffit: Universal 4DM - 54 ,Univ. Four -61, 460 -64, Allis-Chalmers TL-20D -60
Konekansa.fi www.nuhvi.net
Re: 3,0 dieselin pata auki
Herjaako vikavalo, vai teitkö EGR:n ohjelmallisen poiston, vai miten?toivonju kirjoitti:egr tulpattu jo kauan sitten
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 3,0 dieselin pata auki
Muistelen että kaveri sanoi laittaneensa johonkin johdon väliin jonkun vastuksen !?!baasenar kirjoitti:Herjaako vikavalo, vai teitkö EGR:n ohjelmallisen poiston, vai miten?toivonju kirjoitti:egr tulpattu jo kauan sitten
(kuulostaako vähän niin kuin varmalta huhulta ?)
Re: 3,0 dieselin pata auki
Eikös se ollu joku imuilman lämpöanturin, tms. johdossa se vastus ??
Mähän laitoin silloin patarempan yhteydessä sen "sokean" peltitiivisteen sinne EGR:n putken väliin, joten se on tavallaan "toiminnassa" (sähköisesti, muttei fyysisesti) .....
Mähän laitoin silloin patarempan yhteydessä sen "sokean" peltitiivisteen sinne EGR:n putken väliin, joten se on tavallaan "toiminnassa" (sähköisesti, muttei fyysisesti) .....
Saab 96 vm -76
Nuffit: Universal 4DM - 54 ,Univ. Four -61, 460 -64, Allis-Chalmers TL-20D -60
Konekansa.fi www.nuhvi.net
Nuffit: Universal 4DM - 54 ,Univ. Four -61, 460 -64, Allis-Chalmers TL-20D -60
Konekansa.fi www.nuhvi.net
Re: 3,0 dieselin pata auki
Päivitän tätä kaverin puolesta....
Ravistus oli aika voimakasta, ja epäilin että on vetarivika, sisäpäässä, samaa mielipuolta joku muukin oli....
Autoon nyt vaihdettu korjaamolla oik vetari kokonaisuudessaan ja oireet katosi....
Sisempi nivel oli syönyt itselleen kuoppaa "maljaan" , joten siittä johtui....
Ravistus oli aika voimakasta, ja epäilin että on vetarivika, sisäpäässä, samaa mielipuolta joku muukin oli....
Autoon nyt vaihdettu korjaamolla oik vetari kokonaisuudessaan ja oireet katosi....
Sisempi nivel oli syönyt itselleen kuoppaa "maljaan" , joten siittä johtui....
Saab 96 vm -76
Nuffit: Universal 4DM - 54 ,Univ. Four -61, 460 -64, Allis-Chalmers TL-20D -60
Konekansa.fi www.nuhvi.net
Nuffit: Universal 4DM - 54 ,Univ. Four -61, 460 -64, Allis-Chalmers TL-20D -60
Konekansa.fi www.nuhvi.net
Re: 3,0 dieselin pata auki
Paas nyt kertoen kaikille uteliaille mikä kikka kolmonen sinne tehtiin?
Re: 3,0 dieselin pata auki
Niin mihin ??cab95 kirjoitti:Paas nyt kertoen kaikille uteliaille mikä kikka kolmonen sinne tehtiin?
Saab 96 vm -76
Nuffit: Universal 4DM - 54 ,Univ. Four -61, 460 -64, Allis-Chalmers TL-20D -60
Konekansa.fi www.nuhvi.net
Nuffit: Universal 4DM - 54 ,Univ. Four -61, 460 -64, Allis-Chalmers TL-20D -60
Konekansa.fi www.nuhvi.net
Re: 3,0 dieselin pata auki
Niin, kansa vaatii tietoa
Re: 3,0 dieselin pata auki
Vaikea tuota kaikkea tehtyä on täs kirjoittamalla selittää ja selvittää, mut toimivalta tuo on vaikuttanut näköjään.....
Ehkä toisenkin kerran voisi saman tehdä....
Senaikaiset kuvat ja osa selostuksesta on luettavissa sieltä konekansan linkistä.
Kaikkea "salaisuuksia" hommasta sielläkään en ole kertonut, pelkästään siksi, että silloin ei vielä tiennyt, onnistuuko tää koko saakelen juttu, mutta sillä riskillä pohdinnan ja vaihtoehtojen puntaroinnin jälkeen mentiin, että katsotaan sitten kuinka tässä käypi.
Ja fiilis on sinänsä hyvä ( itsellä ja omistajallakin ) näin reipas 1,5v homman ja kaverin ajaman liki 46Tkm jälkeen
Ehkä toisenkin kerran voisi saman tehdä....
Senaikaiset kuvat ja osa selostuksesta on luettavissa sieltä konekansan linkistä.
Kaikkea "salaisuuksia" hommasta sielläkään en ole kertonut, pelkästään siksi, että silloin ei vielä tiennyt, onnistuuko tää koko saakelen juttu, mutta sillä riskillä pohdinnan ja vaihtoehtojen puntaroinnin jälkeen mentiin, että katsotaan sitten kuinka tässä käypi.
Ja fiilis on sinänsä hyvä ( itsellä ja omistajallakin ) näin reipas 1,5v homman ja kaverin ajaman liki 46Tkm jälkeen
Saab 96 vm -76
Nuffit: Universal 4DM - 54 ,Univ. Four -61, 460 -64, Allis-Chalmers TL-20D -60
Konekansa.fi www.nuhvi.net
Nuffit: Universal 4DM - 54 ,Univ. Four -61, 460 -64, Allis-Chalmers TL-20D -60
Konekansa.fi www.nuhvi.net
Re: 3,0 dieselin pata auki
Pientä päivittelyä ..... nyt kun viidenkympin villitys ( autolla ) lähestyy ja vetarin aiheuttamasta nypytyksestä on päästy niin matkan tekoon tuli pieni hidastus kun ratsuni heitti tuulettajan moniurahihnan pois , sieti kyllä ajaa 30 km korjaamolle , jossa tutkittiin että poikki on , vaihtoon hihna ja kiristin kokonaisuudessaan , ne ei nyt sitten kestäneet 50 tkm täyteen , takapään jarruihin vaihdettiin myös laikat ja palat . Putkien puolesta menee mukavasti - kop,kop - ja mieltä lämmitti korjaamon tirehtöörin kehut koeajon jälkeen ajokin sulavasta liikehdinnästä !
Tulis vaan talvi !!!!
Tulis vaan talvi !!!!
Re: 3,0 dieselin pata auki
Olkaas nyt ystävällisiä ja kertokaan edes noin suurpirtein mitä siihen sylinteriputket pudottavaan izutsu vessaan on tehty??Kvituttaa katsoa viestejö mis mä korjasin huohotusvammaiset ja garret romu turboiset purkal,mut en kerro oliko se jenkki vai airvays/joku muu?Mikä??Jos ette kerro niin pidän suoraan sanottuna jaskan pankkaajina